Louis2 schreef:Ik denk dat Limburg meer heeft aan de universiteit Maastricht, en andere kennisinstellingen in de buurt, dan aan een vliegveld. Die zijn er genoeg in de buurt.
Wij hebben Nedcar, Chemelot, allicht zouden Nedcar samen met de RWTH een soort 2CV elektrische auto voor de Nederlandse markt kunnen ontwikkelen.
Toerisme, verschillende soorten toerisme zijn een belangrijke inkomstenbron. Helaas niet enkel fietsers en wandelaars, maar ook het drugstoerisme is belangrijke bron van inkomsten.
Verder is de bevolking erg oud, dat maakt dat de bevolking krimpt.
Ik denk dat Limburg een voorbeeld is voor de rest van Nederland; een onnodige luchthaven, een vervuilende logistiek, weinig echte innovatie.
Waarom gaan we niet veel sneller naar een volledig duurzame economie? We kunnen toe met de helft van de luchthavens? Waarom maken we het OV en het fietsnetwerk niet zo goed dat de auto overbodig wordt?
Zodat we geen Christenhaters in China en het Midden-Oosten hoeven te sponsoren?
Die laatste zie je voortdurend in Beek en op Schiphol: Emirates, Qatar airways, Saudi, etc.
Je vergeet Etihad Aiways die regelmatig met een prachtige Boeing 777 vrachtuitvoering op Maastricht Airport vliegt .
https://www.etihad.com/nl-nl/fly-etihad/our-
En Kuwait AirForce C17. Ook een prachtige en in ons land zeldzame verschijning is regelmatig op Beek.
https://www.defensemedianetwork.com/sto ... aster-iii/
Deze komen vaak renpaarden brengen en halen. Aken schijnt nogal veel met die paardjes te doen.
Kortom er vliegt niet veel maar zo af en toe wel wat moois.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.