Topsport prioriteit numero 1
Iemand burgerschap geven omdat ie goed is in zn werk. Economisch gezien valt daar (even breder gezien dan sport) op korte termijn wel wat voor te zeggen. Op lange termijn is het slecht voor je werkeloosheidscijfers. Ik vind de huidige regeling prima: Nederlanders eerst, dan import.
Ik zie dan ook geen reden om uitzondering te maken voor een voetballer. En aangezien voetbal op professioneel niveau verzand is tot een soort afgodendienst, zie ik als christen maar 1 weg, en dat is wijgeren. Al was het alleen maar vanwege het gelijkheidsbeginsel...
Ik zie dan ook geen reden om uitzondering te maken voor een voetballer. En aangezien voetbal op professioneel niveau verzand is tot een soort afgodendienst, zie ik als christen maar 1 weg, en dat is wijgeren. Al was het alleen maar vanwege het gelijkheidsbeginsel...
Ik vind een uitzondering maken voor HKH Maxima nog wel even wat anders dan voor Bonaventura Kalu. Noem mij één goede reden waarom hij voorrang zou krijgen boven een ander. Misschien wil 90% van de Ivorianen wel Nederlander worden.
Om op het Nederlands Elftal terug te komen: de donkere mannen die daar spelen zijn geen import. Dat is kolonisatie. Als wij de Surinamers en Antillianen niet nodig hadden gehad voor onze welvaart, dan had er nu geen enkele neger in Oranje gespeeld.
Kijk maar naar Duitsland, een land met nauwelijks een koloniaal verleden. Daar speelt maar heel af en toe een niet-blanke mee. In Ierland helemaal nooit. En kijk naar Engeland: alle kleuren van de regenboog.
Goed, ik moet af en toe ook even mijn ogen uitwrijven als ik ontdek dat Zlatan Ibrahimovic een Zweed is en Boelaroes een Nederlander. Maar zo zit de wereld hedentendage nu eenmaal in elkaar. En er zijn bovendien nog genoeg Heitinga's en Robbens om ons eigen nationale gevoel te kietelen.
[Aangepast op 2/9/05 door Unionist]
Om op het Nederlands Elftal terug te komen: de donkere mannen die daar spelen zijn geen import. Dat is kolonisatie. Als wij de Surinamers en Antillianen niet nodig hadden gehad voor onze welvaart, dan had er nu geen enkele neger in Oranje gespeeld.
Kijk maar naar Duitsland, een land met nauwelijks een koloniaal verleden. Daar speelt maar heel af en toe een niet-blanke mee. In Ierland helemaal nooit. En kijk naar Engeland: alle kleuren van de regenboog.
Goed, ik moet af en toe ook even mijn ogen uitwrijven als ik ontdek dat Zlatan Ibrahimovic een Zweed is en Boelaroes een Nederlander. Maar zo zit de wereld hedentendage nu eenmaal in elkaar. En er zijn bovendien nog genoeg Heitinga's en Robbens om ons eigen nationale gevoel te kietelen.
[Aangepast op 2/9/05 door Unionist]
Aha! Dus toch:
Zo gek was mijn fout dus niet!Winklpedia:
Bonaventure Kalou
Bonaventure Kalou is een voetballer afkomstig uit Ivoorkust. Hij werd op 12 januari 1978 geboren in Oumé in dat land.
Hij begon zijn carrière bij de club Asec Abidjan, maar hij werd ontdekt door Feyenoord in het seizoen 1997/1998. Daar bleef hij spelen tot 2002/2003. In zijn periode bij Feyenoord won die club in 1999 het landskampioenschap, eveneens in 1999 de Nederlandse Supercup en ook nog eens de UEFA Cup in 2002.
Daarna vertrok hij voor 2 seizoenen naar het Franse Auxerre. In de zomer van 2005 verhuisde hij naar Paris Saint-Germain.
Hij heeft een jongere broer Salomon Kalou, die inmiddels ook uitkomt voor Feyenoord, en hijzelf is ook nog international van Ivoorkust.
oh, die had ik voor kennisgeving aangenomen. Ik ben de auteur van de eerste posting ook niet, ik heb slechts een artikeltje geplaatst ter prikkeling.Oorspronkelijk gepost door Sabra
Zo'n fout zegt mij genoeg. Daarnaast heb je nog niet echt gereageerd op mijn inhoudelijke reactie op jouw openingsreactie.
En hoezo: zo'n fout zegt genoeg? Mag je alleen een mening over sport hebben als je Salonon en Bonaventure Kalou uit elkaar kunt houden? Ik vind Frank en Ronald de Boer al erg.