Maatregelen kerk ivm coronavirus
-
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Als ik het allemaal een beetje zo begreep keert de 1,5 meter terug op plaatsen waar geen ctb vereist is. Nu zitten wij met twee derde in de kerk, wel een bank ertussen maar in de bank geen afstand. Dan zouden we weer terug moeten naar de helft, wat wel kan op 1,5 meter. Ben benieuwd wat de kerken in deze omgeving doen, zijn er nogal wat die al helemaal weer vol zitten.
Ik ben bang dat de bereidheid om de 1,5m in de kerk weer in te voeren niet zo sterk meer is. Het zijn immers geen regels, maar adviezen.
Tja, de overheid probeert het eerst met adviezen. Als daar niet naar geluisterd wordt, komen er vanzelf regels. Maar dan zullen dezelfde mensen die de adviezen niet wilden opvolgen, wel weer klagen dat de christenen vervolgd worden. Ik verwacht dat dan te term "Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen" weer veelvuldig misbruikt zal worden. In plaats van de hand in eigen boezem te steken.
Laat mij dan maar een deugchristen zijn. God heeft ons verstand gegeven om het te gebruiken, ook in zaken die pijn doen.
Het verplicht stellen van een QR code voor groepen van meer dan 10 personen lost al veel op. Niet dat ik daar op voor ben, totaal niet. Maar ik zie het als reëel scenario als we de adviezen van de overheid niet gaan opvolgen.
Tja, de overheid probeert het eerst met adviezen. Als daar niet naar geluisterd wordt, komen er vanzelf regels. Maar dan zullen dezelfde mensen die de adviezen niet wilden opvolgen, wel weer klagen dat de christenen vervolgd worden. Ik verwacht dat dan te term "Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen" weer veelvuldig misbruikt zal worden. In plaats van de hand in eigen boezem te steken.
Laat mij dan maar een deugchristen zijn. God heeft ons verstand gegeven om het te gebruiken, ook in zaken die pijn doen.
Het verplicht stellen van een QR code voor groepen van meer dan 10 personen lost al veel op. Niet dat ik daar op voor ben, totaal niet. Maar ik zie het als reëel scenario als we de adviezen van de overheid niet gaan opvolgen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-
De 1,5 meter was wettelijk verplicht. Burgemeesters konden handhaven bij kerken die zich daar niet aan hielden. Tot 25-09, toen is de 1,5 meter afgeschaft. Nu is die dus terug voor locaties waar geen ctb gevraagd wordt, maar het is mij niet duidelijk of het nu een advies of een wettelijke verplichting is.Forummer schreef:Ik ben bang dat de bereidheid om de 1,5m in de kerk weer in te voeren niet zo sterk meer is. Het zijn immers geen regels, maar adviezen.
Als ze knoflook gegeten hebben, ruik je dat op 2 meter afstand ook.Posthoorn schreef: Ik ruik soms de adem van andere kerkgangers![]()

Dat vind ik soms het nadeel van een bid- of dankdag avonddienst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het vreemde is misschien juist dat voor middelgrote groepen de 3G QR code verstandig is, terwijl voor grotere groepen je er geen enkel effect van verwacht. Ik geloof best dat de QR code wat besmettingen voorkomt. In middelgrote groepen kan dat het met de huidige besmettingscijfers het verschil maken tussen een lokale uitbraak en niet. In grote groepen zullen er altijd wel wat besmettelijke mensen over zijn (ook als je er een deel uitfiltert met QR code) en een lokale uitspraak is niet te stoppen. Drukke cafes en clubs sluiten is nu verstandig. Afstand houden in de kerk ook (en zorgen dat de ventilatie op orde is).Forummer schreef: Het verplicht stellen van een QR code voor groepen van meer dan 10 personen lost al veel op. Niet dat ik daar op voor ben, totaal niet. Maar ik zie het als reëel scenario als we de adviezen van de overheid niet gaan opvolgen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Het is nu nog een dringend advies tot dat het weer in een wet verankerd is. Dan is het weer een handhaafbare verplichting. Dat gaat over een week of twee in.Henk J schreef:De 1,5 meter was wettelijk verplicht. Burgemeesters konden handhaven bij kerken die zich daar niet aan hielden. Tot 25-09, toen is de 1,5 meter afgeschaft. Nu is die dus terug voor locaties waar geen ctb gevraagd wordt, maar het is mij niet duidelijk of het nu een advies of een wettelijke verplichting is.Forummer schreef:Ik ben bang dat de bereidheid om de 1,5m in de kerk weer in te voeren niet zo sterk meer is. Het zijn immers geen regels, maar adviezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gisteren zei onze top viroloog en OMT. lid Marion Koopmans in een tussenzinnetje dat wij met een variant te maken hebben die toch deels ontsnapt aan de vaccins. (Bij OP1) Dat had ik officieel nog niet gehoord. Zie het wel om mij heen met best veel zieke gevaccineerde mensen. Ze komen over het algemeen idd niet in het ziekenhuis maar ze zijn best flink ziek. Dat stond volgens mij niet in de folder van Pfizerparsifal schreef:Het vreemde is misschien juist dat voor middelgrote groepen de 3G QR code verstandig is, terwijl voor grotere groepen je er geen enkel effect van verwacht. Ik geloof best dat de QR code wat besmettingen voorkomt. In middelgrote groepen kan dat het met de huidige besmettingscijfers het verschil maken tussen een lokale uitbraak en niet. In grote groepen zullen er altijd wel wat besmettelijke mensen over zijn (ook als je er een deel uitfiltert met QR code) en een lokale uitspraak is niet te stoppen. Drukke cafes en clubs sluiten is nu verstandig. Afstand houden in de kerk ook (en zorgen dat de ventilatie op orde is).Forummer schreef: Het verplicht stellen van een QR code voor groepen van meer dan 10 personen lost al veel op. Niet dat ik daar op voor ben, totaal niet. Maar ik zie het als reëel scenario als we de adviezen van de overheid niet gaan opvolgen.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
En wat dacht je van oudejaarsavond: de stank van oliebollen vermengd met kruitlucht. HeerlijkMara schreef:Als ze knoflook gegeten hebben, ruik je dat op 2 meter afstand ook.Posthoorn schreef: Ik ruik soms de adem van andere kerkgangers![]()
![]()

Fijn, dat kleine leed is nu weggelockdowned.Tiberius schreef:En wat dacht je van oudejaarsavond: de stank van oliebollen vermengd met kruitlucht. HeerlijkMara schreef:Als ze knoflook gegeten hebben, ruik je dat op 2 meter afstand ook.Posthoorn schreef: Ik ruik soms de adem van andere kerkgangers![]()
![]()

Baklucht en ook rooklucht, blijft het langst in je haren hangen.Tiberius schreef: En wat dacht je van oudejaarsavond: de stank van oliebollen vermengd met kruitlucht. Heerlijk
Herman schreef:Fijn, dat kleine leed is nu weggelockdowned.

Je hebt i.i.g. wel een indicatie dat je je ruikvermogen dan niet kwijt bent.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het gaat er maar om: als die vieze lucht in mijn neus kan komen, dan kan het virus dat ook doen. En ik kan niet weglopen. 

Dat is een aanname die niet klopt uiteraard.Posthoorn schreef:Het gaat er maar om: als die vieze lucht in mijn neus kan komen, dan kan het virus dat ook doen. En ik kan niet weglopen.
Ik denk dat zeker dat QR code besmettingen voorkomt. Uiteindelijk is het natuurlijk vrij eenvoudig. Er zijn vorige weekend via TvT meer dan 1.000 mensen positief getest. Deze mensen hadden allemaal het voornemen om naar een plek te gaan waar ze anderen konden besmetten (met bij bijv. nachthoreca reëele kans om meerderen tegelijk te besmetten). Nu kunnen ze dat niet en gaan ze (als het goed is (in quarantaine).parsifal schreef:Het vreemde is misschien juist dat voor middelgrote groepen de 3G QR code verstandig is, terwijl voor grotere groepen je er geen enkel effect van verwacht. Ik geloof best dat de QR code wat besmettingen voorkomt. In middelgrote groepen kan dat het met de huidige besmettingscijfers het verschil maken tussen een lokale uitbraak en niet. In grote groepen zullen er altijd wel wat besmettelijke mensen over zijn (ook als je er een deel uitfiltert met QR code) en een lokale uitspraak is niet te stoppen. Drukke cafes en clubs sluiten is nu verstandig. Afstand houden in de kerk ook (en zorgen dat de ventilatie op orde is).Forummer schreef: Het verplicht stellen van een QR code voor groepen van meer dan 10 personen lost al veel op. Niet dat ik daar op voor ben, totaal niet. Maar ik zie het als reëel scenario als we de adviezen van de overheid niet gaan opvolgen.
Testen met quarantaineplicht / isolatie in algemene zin is denk ik een hele effectieve maatregel, dat zal niet minder zijn in het TvT verhaal. Iedere besmette persoon die je uit de sociale contacten kunt houden is er natuurlijk 1.
Daarom was i.m.o. een reeel alternatief voor 2G, het 1G model geweest bij settings waar je veel sociale contacten hebt binnen 1,5 meter. Dat zou enorm effectief zijn volgens de berekeningen én je voorkomt uitsluiting.
Zeker als je bedenkt dat elke besmetting die je in een setting buitenhuis voorkomt, dus ook de besmettingsketen daarachter (vnl in huishouden) voorkomt.
Maar ja, past niet in het narratief van de regering, zo eenvoudig is het natuurlijk.
Terug naar de kerk ben ik van mening dat nu het virus veel rondgaat en ook weer veel mensen echt ziek maakt, de 1,5 meter als basis (met ventilatie) niet verkeerd is. Daarmee hou je de kerk open en veilig voor de kwetsbaren. Zodra de aantallen weer sterk teruglopen, dan ook wel weer z.s.m. opschalen. Anderzijds heel erg kijken naar de lokale situatie. Bij een hele jonge gemeente en goed geventileerde kerk kan ik me een bepaald hybride model, waarbij je toch meer mensen toelaat, wel voorstellen. Er zijn ook veel gemeenten waar voornamelijk ouderen zitten, dan is voorzichtigheid in mijn ogen toch wel echt geboden.
Een gas gedraagt zich heel anders dan virusdruppels. Deze redenering klopt niet.Posthoorn schreef:Het gaat er maar om: als die vieze lucht in mijn neus kan komen, dan kan het virus dat ook doen. En ik kan niet weglopen.
-
- Verbannen
Wat een dwaasheid om de kerkdiensten af te raden na 17.00 uur. Ik hoop dat we ons als gezindte daar niets van aantrekken.