Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Profesto

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Profesto »

Mara schreef:
Profesto schreef: Het is tijd dat eigenwijze mensen zich achter hun oren gaan krabben en een vaccin gaan halen.
Hoezo?
Niet alleen de ongevaccineerde mensen zijn de grootste bedreigers.
Afstand bewaren, al dan niet met een mondmasker en handen wassen, had gehandhaafd moeten blijven.
En kijk naar het zuiden. Die feesten alsof er niks aan de hand is!
Hoezo? Omdat er nu weer een zorginfarct is met voor een groot deel ongevaccineerde mensen.

En verder eens. Ik vind dat de maatregelen van de overheid weer eens te laat en te slap zijn.

Maar als die 15% zich ook zou vaccineren, hadden we nu een minder groot probleem gehad.
Framboos

Bericht door Framboos »

Mara schreef:
Profesto schreef: Het is tijd dat eigenwijze mensen zich achter hun oren gaan krabben en een vaccin gaan halen.
Hoezo?
Afstand bewaren, al dan niet met een mondmasker en handen wassen, had gehandhaafd moeten blijven.
Dat soort opmerking worden over de kerkdiensten onder ons ook gemaakt. 'Zit daar allemaal hutjemutje op elkaar, ongevaccineerd elkaar te besmetten'. Dat verwijt werd mij afgelopen week meerdere keren gemaakt. Dus ja, het is makkelijk wijzen naar de ander..
Valcke

Bericht door Valcke »

GerefGemeente-lid schreef:
Valcke schreef:Een tweede zeer zwaar en disproportioneel middel is het mogelijk maken van de covid-toegangspas op het werk. Nog onduidelijk is waar dat zal gebeuren, maar de minister lijkt ruimte te geven aan bedrijven om daar zelf voor te kiezen. Zodat ongevaccineerden straks geconfronteerd kunnen worden met een verbod om op het werk te verschijnen...!
Onjuist. Voor het werk geldt de 3G-toegangspas. Dus ongevaccineerden moeten dan elke dag een negatieve test gaan halen.
Iedere dag... is dat werkbaar en proportioneel?
Laag

Bericht door Laag »

Wat ik al verwacht had, de 2G mogelijkheid voor werkgevers, bedrijven. Hier wordt aan gewerkt.
Voor velen zal dat het einde van hun baan betekenen, uitsluiting van mensen.
Ik had nooit verwacht dat het zo ver zou komen, en het is ronduit zorgelijk, om op die manier mensen te dwingen zich te laten vaccineren. Grotere, internationale bedrijven zullen straks 2G gaan invoeren, jammer voor de ongevaccineerde gewetensbezwaarden. Evenals met de trouwambtenaren, er is geen ruimte meer voor gewetensbezwaarden.
Het zal voor veel, zeer veel onrust zorgen, binnen kerkelijk Nederland, gezinnen en families.
En om dan als eigenwijs weggezet te worden, het zij zo.
Er blijft niet veel over, Hij weet waartoe, waarom.
Laag

Bericht door Laag »

Profesto schreef:
Mara schreef:
Hoezo?
Hoezo? Omdat er nu weer een zorginfarct is met voor een groot deel ongevaccineerde mensen.

En verder eens. Ik vind dat de maatregelen van de overheid weer eens te laat en te slap zijn.

Maar als die 15% zich ook zou vaccineren, hadden we nu een minder groot probleem gehad.
Juist, die 15%, die het verknallen voor de rest.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Framboos schreef:...... Ik hoor hem nergens een opsomming maken van de fouten van de overheid.
Als ik deze discussie lees, lees ik vooral mensen die vanaf de zijlijn heel goed weten hoe het niet moet.
En dan.....
Framboos schreef:Maar ik betwijfel of diezelfde mensen ook een smeekgebed neer kunnen leggen of de Heere de regering en het OMT de wijsheid wil geven om te doen wat goed is.
Tja....
Valcke

Bericht door Valcke »

Framboos schreef:Hoewel ik nog steeds geen fervent voorstander van 2G ben, snap ik de ratio juist wel na de persconferentie.
De redenering klopt juist niet. De risico's betreffen niet de ongevaccineerden die aanwezig zijn op de bijeenkomst (want dat zijn niet de risicogroepen), maar juist het doorsijpelen van besmettingen NA de bijeenkomst. En die besmettingen sijpelen even goed door via gevaccineerden als ongevaccineerden. Kortom: 2G haalt niets uit. Het is pure manipulatie. De werkelijke reden is het belonen van gevaccineerden, niet het verminderen van ziekenhuisopnames.
Framboos

Bericht door Framboos »

Wim Anker schreef:
Framboos schreef:...... Ik hoor hem nergens een opsomming maken van de fouten van de overheid.
Als ik deze discussie lees, lees ik vooral mensen die vanaf de zijlijn heel goed weten hoe het niet moet.
En dan.....
Framboos schreef:Maar ik betwijfel of diezelfde mensen ook een smeekgebed neer kunnen leggen of de Heere de regering en het OMT de wijsheid wil geven om te doen wat goed is.
Tja....
Wat wil je eigenlijk zeggen?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Heb ik het nu goed begrepen dat voor niet-noodzakelijke winkels straks ook een 2g nodig is? Dus ongevaccineerden kunnen de hele winter niet in een boekwinkel naar binnen? En ongevaccineerde medewerkers dan?
Framboos

Bericht door Framboos »

Valcke schreef:
Framboos schreef:Hoewel ik nog steeds geen fervent voorstander van 2G ben, snap ik de ratio juist wel na de persconferentie.
De redenering klopt juist niet. De risico's betreffen niet de ongevaccineerden die aanwezig zijn op de bijeenkomst (want dat zijn niet de risicogroepen), maar juist het doorsijpelen van besmettingen NA de bijeenkomst. En die besmettingen sijpelen even goed door via gevaccineerden als ongevaccineerden. Kortom: 2G haalt niets uit. Het is pure manipulatie. De werkelijke reden is het belonen van gevaccineerden, niet het verminderen van ziekenhuisopnames.
Of beiden? Ik denk dat hij er vanuit gaat dat ongevaccineerden ook veel met ongevaccineerden omgaan (en wat refo's betreft klopt dat ook).
Framboos

Bericht door Framboos »

Zita schreef:Heb ik het nu goed begrepen dat voor niet-noodzakelijke winkels straks ook een 2g nodig is? Dus ongevaccineerden kunnen de hele winter niet in een boekwinkel naar binnen? En ongevaccineerde medewerkers dan?
Online shoppen
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Framboos schreef:
Wim Anker schreef:
En dan.....
Tja....
Dat je een oordeel over de regering verwerpelijk vind en tegelijk wel als hartenkenner over anderen oordeelt.
Framboos

Bericht door Framboos »

Wim Anker schreef:
Framboos schreef:
Wim Anker schreef:
En dan.....
Tja....
Dat je een oordeel over de regering verwerpelijk vind en tegelijk wel als hartenkenner over anderen oordeelt.
Nee hoor, ik spreek alleen twijfel uit. Lijkt me oprecht moeilijk om na alle verwijten aan de regering met bewogenheid daarna de knieën te buigen
Valcke

Bericht door Valcke »

Framboos schreef:
Valcke schreef:
Of beiden? Ik denk dat hij er vanuit gaat dat ongevaccineerden ook veel met ongevaccineerden omgaan (en wat refo's betreft klopt dat ook).
Als het beiden is dan is het wel duidelijk dat je de ongevaccineerden niet specifiek moet uitsluiten. Want beide groepen komen met kwetsbare mensen in aanraking. Als ik deze vraag zie, dan vraag ik mij bovendien af waarom je zegt dat je het nu wél snapt.

Maar wat mij betreft mogen de evenementen helemaal stoppen op dit moment, voor zowel gevaccineerden als ongevaccineerden. Daar is alle aanleiding voor.
Laag

Bericht door Laag »

"Bij 2G-beleid laat je degenen niet meer toe die via een negatieve test kunnen bewijzen anderen niet te kunnen besmetten, zodat alleen nog de mensen aanwezig zullen zijn, die wel anderen kunnen besmetten."
Plaats reactie