Ik praat voor mezelf en wat ik om me heen zie. Wij trekken het niet meer als gezin om niet meer naar Gods Huis te mogen gaan. Hoe branden mijn genegenheen om s Heeren voorhof in te treen!FlyingEagle schreef:Sinds gisteren is er weer afgeschaald, 1,5m nu strikter gehandhaaft (terwijl dat eerder ook wel gold voor een groot gedeelte) Ik ben het er mee eens hoe moeilijk dat ook is. @Bogerman, bij ons is er sinds Corona ondanks alle beperkingen op kerkelijk terrein voor verschillenden een geestelijke opleving geweest. Ik zou niet te snel dit soort conclusies trekken.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Advies, dus geen plicht!Adje schreef:Behoort sinds vorige gewoon weer tot de basismaatregelen hoor!Bogerman schreef:De anderhalve meter is afgeschaft.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... asisregels
Vraag maar eens aan Newton...Bruna schreef: Er zijn toch bijna geen besmettingen via reguliere kerkdiensten? Wel avondmaalsdiensten heb ik vernomen. Tenminste dit blijkt niet uit de officiële cijfers. En voor het aantal besmettingen houden we ook de officiële cijfers aan.
newton schreef: Een volle kerk is op dit moment gewoon echt niet verstandig. In de eigen gemeente duidelijk gezien. Bij 1.5m afstand verschillende keren gebleken dat er een besmet iemand in de kerk zat en van de omzittenden niemand besmet is geraakt. Toen de overheid besloot de 1.5m regel te laten vallen besloot onze kerkenraad de volledige gemeente weer toe te laten met als resultaat dat 1 besmet persoon alles voor, naast en achter hem heeft weten te besmetten. Afstand houden werkt!
~~Soli Deo Gloria~~
Wij mogen al behoorlijk lang weer minimaal 1 en vaak 2 keer per week naar kerk. Daarnaast volgen wij gewoon de regels van onze kerkenraad. Ze zijn niet voor niets over ons gesteld.Bogerman schreef:Ik praat voor mezelf en wat ik om me heen zie. Wij trekken het niet meer als gezin om niet meer naar Gods Huis te mogen gaan. Hoe branden mijn genegenheen om s Heeren voorhof in te treen!FlyingEagle schreef:Sinds gisteren is er weer afgeschaald, 1,5m nu strikter gehandhaaft (terwijl dat eerder ook wel gold voor een groot gedeelte) Ik ben het er mee eens hoe moeilijk dat ook is. @Bogerman, bij ons is er sinds Corona ondanks alle beperkingen op kerkelijk terrein voor verschillenden een geestelijke opleving geweest. Ik zou niet te snel dit soort conclusies trekken.
Het lijkt nu een beetje of je een Bijbels sausje over het gewoon niet willen luisteren heen wil gieten.
We vinden het allemaal bijzonder jammer niet naar kerk te kunnen, maar de middelen zijn gewoon in geluid (en beeld) aanwezig. En je mag over het algemeen nog steeds minimaal eens per week naar kerk. En je kunt bijzonder veel preken ook via allerlei middelen door de week tot je nemen.
"Het kabinet hoopt met deze maatregelen ons gedrag bij te sturen. 'Ons gedrag moet echt weer aangepast worden', zo valt achter de schermen te horen. Als de nieuwe maatregelen, die zaterdag ingaan, niet voldoende effect opleveren en de stijging in het aantal ziekenhuisopnames niet hard genoeg afneemt, dan kunnen weer extra maatregelen worden ingevoerd. En daarbij is alles weer mogelijk."Bogerman schreef:Advies, dus geen plicht!Adje schreef:Behoort sinds vorige gewoon weer tot de basismaatregelen hoor!Bogerman schreef:De anderhalve meter is afgeschaft.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... asisregels
Eind van de week zullen we wel meer horen. Straks dan maar niet mopperen als de maatregelen vanwege onze eigenwijsheid en oplopend aantal besmettingen/ziekenhuisopnames, aangescherpt worden.
'Samen krijgen we het virus onder controle' doet nog volop opgang onder ons, blijkbaar.
Even tussendoor: de maatregelen die eind deze week worden afgekondigd, hebben niets te maken met of we ons wel/niet aan de vorige week afgekondigde maatregelen houden. Dat is toen al in de persconferentie gezegd, daarvoor is de periode nog te kort. Er zal gekeken worden naar de trends die zich toen ook al aftekenden, en hoe ze zich daarna ontwikkelen.
Even tussendoor: de maatregelen die eind deze week worden afgekondigd, hebben niets te maken met of we ons wel/niet aan de vorige week afgekondigde maatregelen houden. Dat is toen al in de persconferentie gezegd, daarvoor is de periode nog te kort. Er zal gekeken worden naar de trends die zich toen ook al aftekenden, en hoe ze zich daarna ontwikkelen.
Dat verhaal klopt gewoon niet. Vorig jaar waren en 0 gevaccineerden, nu 87% en de cijfers zijn precies hetzelfde. Hoe kan dat? Ik ga steeds meer geloven dat er hele andere krachten achter zitten.Adje schreef:"Het kabinet hoopt met deze maatregelen ons gedrag bij te sturen. 'Ons gedrag moet echt weer aangepast worden', zo valt achter de schermen te horen. Als de nieuwe maatregelen, die zaterdag ingaan, niet voldoende effect opleveren en de stijging in het aantal ziekenhuisopnames niet hard genoeg afneemt, dan kunnen weer extra maatregelen worden ingevoerd. En daarbij is alles weer mogelijk."
Eind van de week zullen we wel meer horen. Straks dan maar niet mopperen als de maatregelen vanwege onze eigenwijsheid en oplopend aantal besmettingen/ziekenhuisopnames, aangescherpt worden.
Ja, net als Paulus onderweg naar Rome in de storm. Hij krijgt van een engel Gods te horen: "Vrees niet, Paulus, gij moet voor den keizer gesteld worden; en zie, God heeft u geschonken allen, die met u varen". Met die verzekering gaat Paulus hard aan het werk. Hij zorgde ervoor dat de ervaren zeelieden die hard nodig waren om het schip te besturen aan boord bleven, hij motiveerde iedereen om weer op krachten te komen door te eten en te drinken. Er wordt niet lijdelijk afgewacht. En dat is ook onze taak, in vol vertrouwen op God de geschonken middelen gebruiken, of dat nou vaccinatie is of simpele basismaatregelen als handhygiene en afstand houden.eilander schreef:'Samen krijgen we het virus onder controle' doet nog volop opgang onder ons, blijkbaar.
Baudet heeft gewoon gelijk: de maatregelen hebben geen invloed. Mondkapjes en QR scan zijn zinloos. Virus volgt gewoon de gebruikelijke curve in dit seizoen. Van het vaccin is inmiddels duidelijk dat het niet de werking heeft waar men op hoopte.Bogerman schreef:Dat verhaal klopt gewoon niet. Vorig jaar waren en 0 gevaccineerden, nu 87% en de cijfers zijn precies hetzelfde. Hoe kan dat? Ik ga steeds meer geloven dat er hele andere krachten achter zitten.Adje schreef:"Het kabinet hoopt met deze maatregelen ons gedrag bij te sturen. 'Ons gedrag moet echt weer aangepast worden', zo valt achter de schermen te horen. Als de nieuwe maatregelen, die zaterdag ingaan, niet voldoende effect opleveren en de stijging in het aantal ziekenhuisopnames niet hard genoeg afneemt, dan kunnen weer extra maatregelen worden ingevoerd. En daarbij is alles weer mogelijk."
Zweedse artsen: stop met Pfizer. Het positieve effect valt tegen, zeker na verloop van tijd en de gezondheidsschade is immens, zeker bij de jeugd die niets te vrezen heeft van covid.
https://www.friatider.se/lakare-kraver- ... avslojande
Vorig jaar was er een lockdown en nu zijn de maatregelen veel soepeler. En de cijfers zijn precies hetzelfde (wat ze overigens niet zijn...) en niet veel hoger, wat aantoont dat de vaccins wel degelijk beschermend werken.Bogerman schreef:Dat verhaal klopt gewoon niet. Vorig jaar waren en 0 gevaccineerden, nu 87% en de cijfers zijn precies hetzelfde. Hoe kan dat? Ik ga steeds meer geloven dat er hele andere krachten achter zitten.Adje schreef:"Het kabinet hoopt met deze maatregelen ons gedrag bij te sturen. 'Ons gedrag moet echt weer aangepast worden', zo valt achter de schermen te horen. Als de nieuwe maatregelen, die zaterdag ingaan, niet voldoende effect opleveren en de stijging in het aantal ziekenhuisopnames niet hard genoeg afneemt, dan kunnen weer extra maatregelen worden ingevoerd. En daarbij is alles weer mogelijk."
Als je nu tussen je vraagteken van "hoe kan dat" en "ik ga steeds meer geloven" ook oprecht even op zoek gaat naar de cijfers, kan dat best leerzaam zijn, denk ik. Kritisch zijn op het beleid is prima, maar de mate van desinformatie die steeds meer langskomt in dit soort discussies, is zorgwekkend.
Ik kan niet zoveel met dit verhaal. Nergens beweer ik dat je maar gewoon lijdelijk moet afwachten en geen maatregelen moet nemen. Maar mijn punt was nu juist dat 'in vol vertrouwen op God'. Als je alleen maar over maatregelen praat, en dan daarna zegt dat we niet moeten mopperen dat er extra maatregelen komen omdat we ons nergens aan houden... waar is God in dit verhaal?newton schreef:Ja, net als Paulus onderweg naar Rome in de storm. Hij krijgt van een engel Gods te horen: "Vrees niet, Paulus, gij moet voor den keizer gesteld worden; en zie, God heeft u geschonken allen, die met u varen". Met die verzekering gaat Paulus hard aan het werk. Hij zorgde ervoor dat de ervaren zeelieden die hard nodig waren om het schip te besturen aan boord bleven, hij motiveerde iedereen om weer op krachten te komen door te eten en te drinken. Er wordt niet lijdelijk afgewacht. En dat is ook onze taak, in vol vertrouwen op God de geschonken middelen gebruiken, of dat nou vaccinatie is of simpele basismaatregelen als handhygiene en afstand houden.eilander schreef:'Samen krijgen we het virus onder controle' doet nog volop opgang onder ons, blijkbaar.
Dit is echt nonsens. Maatregelen hebben heel duidelijk invloed, waarom blijven landen als Taiwan en Nieuw-Zeeland redelijk gespaard voor harde klappen, waarom is het beleid van Denemarken redelijk succesvol? Hoe de verspreiding van een virus werkt hangt van veel zaken af, die we lang niet allemaal in modellen kunnen vatten, maar er zijn wel mechanismes waarvan we het kwalitatieve effect begrijpen. Het "dansen met Jansen" debacle laat ook wel zien dat maatregelen effect hebben.Charles schreef:Baudet heeft gewoon gelijk: de maatregelen hebben geen invloed. Mondkapjes en QR scan zijn zinloos. Virus volgt gewoon de gebruikelijke curve in dit seizoen. Van het vaccin is inmiddels duidelijk dat het niet de werking heeft waar men op hoopte.Bogerman schreef:Dat verhaal klopt gewoon niet. Vorig jaar waren en 0 gevaccineerden, nu 87% en de cijfers zijn precies hetzelfde. Hoe kan dat? Ik ga steeds meer geloven dat er hele andere krachten achter zitten.Adje schreef:"Het kabinet hoopt met deze maatregelen ons gedrag bij te sturen. 'Ons gedrag moet echt weer aangepast worden', zo valt achter de schermen te horen. Als de nieuwe maatregelen, die zaterdag ingaan, niet voldoende effect opleveren en de stijging in het aantal ziekenhuisopnames niet hard genoeg afneemt, dan kunnen weer extra maatregelen worden ingevoerd. En daarbij is alles weer mogelijk."
Dat de sterfte en ziekenhuisopnames nu zoveel lager zijn dan vorige keren toen het aantal besmettingen zo hoog lag zou wel iets moeten zeggen. Vaccins hebben echt een impact, maar ze beschermen niet 100%. De bescherming tegen besmettingen (en ziekte) nemen geleidelijk af. Dat is een behoorlijke tegenvaller, maar er is nog steeds een hoop bescherming. Mensen verongelukken ook in een Volvo XC90, maar dat wil niet zeggen dat de veiligheid van die auto van het zelfde niveau is van een jaren 60 Opel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ónze eigenwijsheid? Wie hebben de maatregelen losgelaten? Dat waren de bewindspersonen. En nu hebben de burgers het gedaan.Adje schreef:Eind van de week zullen we wel meer horen. Straks dan maar niet mopperen als de maatregelen vanwege onze eigenwijsheid en oplopend aantal besmettingen/ziekenhuisopnames, aangescherpt worden.
Jij neemt in je privé leven toch ook maatregelen (volgens sommigen zelfs onnodige) om ziekte te voorkomen? Mag een kerk/kerkenraad dat dan niet?eilander schreef: Als je alleen maar over maatregelen praat, en dan daarna zegt dat we niet moeten mopperen dat er extra maatregelen komen omdat we ons nergens aan houden... waar is God in dit verhaal?
Vanmiddag in alle rust een uurtje muziek zitten beluisteren. Daar hoorde ik het prachtige lied:
"Op U mijn Heiland blijf ik hopen,
verlos mij van mijn bange pijn.
Zie, heel mijn hart staat voor U open
en wil, o Heer, Uw tempel zijn.
O Gij, wiens aard’ en hemel zingen,
verkwik mij met Uw heil’ge gloed.
Kom met Uw zachte glans doordringen,
o zon van liefde, mijn gemoed.
Vervul o Heiland, het verlangen,
waarmee mijn hart Uw komst verbeidt.
Ik wil in ootmoed U ontvangen,
mijn ziel en mijn zinnen zijn bereid.
Blijf in Uw liefde mij bewaren,
waar om mij heen de wereld woedt.
O mocht ik Uwe troost ervaren,
doe intocht Heer in mijn gemoed."
Vorig jaar waren er om deze tijd van het jaar strengere maatregelen, minder besmettingen en lagen er meer mensen met corona in de ziekenhuizen.Bogerman schreef:Dat verhaal klopt gewoon niet. Vorig jaar waren en 0 gevaccineerden, nu 87% en de cijfers zijn precies hetzelfde. Hoe kan dat? Ik ga steeds meer geloven dat er hele andere krachten achter zitten.