Ik ben in dit geval wel voor de doodstraf, desnoods dan maar de wet weer aanpassen.
Toch kan ik ook wel het standpunt van Daphne begrijpen, maar dat is het menselijke standpunt.
Natuurlijk het zal vreselijk zijn voor hem om voor Gods rechterstoel te moeten verschijnen. Maar weet je wat nu zo menselijk is? We zouden hier zo graag zien dat hij straf krijgt en dat hij er aan onderdoor gaat, we zouden zelf willen zien dat het hem erg slecht gaat en we gunnen hem het allerslechtste, maar dan wel zodanig dat we dat zelf ook kunnen zien. heel menselijk maar ook heel zondig van ons.
Terwijl we weten dat het vreselijk is om voor eeuwig verloren te moeten gaan. Maar ja daar zien we hier op aarde niets van en dan krijgen we van die menselijke gedachten van hij komt er wel erg gemakkelijk vanaf met de doodstraf.
Mohammed B. krijgt levenslang
Kan je dat staven uit het Woord? Ik weet even niet waar dat zo duidelijk staat.Oorspronkelijk gepost door Democritus
Doodstraf is voluit Bijbels immers wie het leven van een ander bewust (moord) afneemt die heeft het recht op zijn eigen leven verspeeld. Daarom sta ik achter de doodstraf als straf.
Waarom werd David dan niet ter dood gebracht?
En Mozes sloeg toch ook een man dood?
Kunnen doodslagers geen genade meer krijgen?
Bovendien zou de doodstraf dan ook gelden als je op zondag werk zou verrichten.
Het klinkt me nogal rauw in de oren om voor de doodstraf te pleitten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tot mijn schrik zie ik dat er al 6 mensen gestemd hebben op ''Onterecht, hij had de doodstraf moeten krijgen'''
Wij zijn beter?
Wij zijn niet schuldig aan het 6e gebod?
Is er dan geen genade voor doodslagers?
Wij zijn beter?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Op zich is het denk ik wel goed dat mensen veroordeeld worden volgens de wetten die op het moment van de misdaad gelden. Dus de doodstraf voor Mohammed B lijkt me niet te rechtvaardigen door de staat.
Zelf voel ik het meest voor het uitspreken van de doodstraf die vervolgens automatisch omgezet wordt in levenslang. Hiermee geef je aan dat iemand volgens de wet zijn recht op leven verspeeld heeft, maar geef je ook aan dat ook de staat niet de levens neemt, en onterechte veroordelingen kunnen deels hersteld worden.
Zelf voel ik het meest voor het uitspreken van de doodstraf die vervolgens automatisch omgezet wordt in levenslang. Hiermee geef je aan dat iemand volgens de wet zijn recht op leven verspeeld heeft, maar geef je ook aan dat ook de staat niet de levens neemt, en onterechte veroordelingen kunnen deels hersteld worden.
- ndonselaar
- Contacteer:
Waarop is de redenering gebouwd, dat als je iemand de doodstraf geeft zo iemand geen genade meer heeft?Oorspronkelijk gepost door Gian
Tot mijn schrik zie ik dat er al 6 mensen gestemd hebben op ''Onterecht, hij had de doodstraf moeten krijgen'''
Wij zijn beter?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini