COVID-19
Re: COVID-19
Nu er weer een anderhalvemetersamenleving lijkt te komen, betekent dit dan ook dat winkel weer naar een maximum aantal klanten moeten, met deurcontrole enzo?
[quote="Mannetje"]Dit vind ik toch wel positief nieuws: https://www.nu.nl/coronavirus/6165719/g ... -jaar.html
Puur eigenbelang hoor, maar ik hoop dat een leuk buurland hierin ook meegaat. Kunnen we komende zomer toch naar het buitenland.[/quote
Zijn jullie nog besmettelijk? Dan zet ik mijn dochter even bij jullie neer. Zij wil zich niet laten vaccineren en wij willen ook naar het buitenland aankomende zomer.
]
Puur eigenbelang hoor, maar ik hoop dat een leuk buurland hierin ook meegaat. Kunnen we komende zomer toch naar het buitenland.[/quote
Zijn jullie nog besmettelijk? Dan zet ik mijn dochter even bij jullie neer. Zij wil zich niet laten vaccineren en wij willen ook naar het buitenland aankomende zomer.

Dat mag je dan maar eens uitleggen aan de mensen in de zorg. Daarbij: als er wekelijks een stijging van 40% is in de besmettingen (en vervolgens ook in de opnames, en IC-bezetting), dan kan je zonder veel problemen uitrekenen dat je een week of vier verder een vervijfvoudiging te pakken hebt. Dan heb je aan de reservisten niet genoeg.Ad Anker schreef:Dat ze niet zo moeten piepen in de zorg.merel schreef:Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Valcke noemde al de reservisten, wat is daar mee gedaan?
Het is nog maar een fractie van de eerste golf. Toen was het echt heftig. We zijn verwend en niks meer gewend.
Nu komt het eerste het beste ziekenhuis op het journaal die een patiënt moet doorverwijzen ivm drukte. Dat dit al jarenlang jaarlijks bij elke griepgolf en door personeelsgebrek praktijk is staat er gemakshalve niet bij.
Dat maakt het voor mij telkens zo moeilijk. Ik onderwerp me aan de overheid. Heb alleen mijn karakter niet mee.
Dat kun je zelf wel uitrekenen, toch?Zita schreef:Nu er weer een anderhalvemetersamenleving lijkt te komen, betekent dit dan ook dat winkel weer naar een maximum aantal klanten moeten, met deurcontrole enzo?
Wat ik bedoel ook met heel lichte klachten moet je je testen. 25 jaar nooit verkouden, nooit een virus van je kinderen mee opgepakt... ik vind het echt bijzonder. Heb het werkelijk nog nooit gehoord.merel schreef:Of ik aan de norm voldoe qua verkoudheid weet ik niet. Dat heb ik mij nooit afgevraagd. Ik ben nooit verkouden en/of ziek. Blijkbaar heb ik een goede weerstand.
Dat gevaccineerden zich niet laten testen klopt ook niet. Mijn zoon is gevaccineerd en kwam maandag ziek uit school. Mijn man en ik zouden naar kantoor gaan, maar zijn thuisgebleven omdat hij koorts had. Hij is gelijk dinsdagmorgen getest. Mijn man laat zich ook testen bij verkoudheid. Zo gaan veel meer mensen in mijn omgeving hiermee om.
Ik kan je zo een paar voorbeelden noemen uit de directe omgeving dat mensen zich niet laten testen als ze gevaccineerd zijn. En dat stoorde me ook aan Hugo de Jong gisteren. Die er maar vanuit gaat dat iedere gevaccineerde verantwoordelijk handelt. De reacties op de brief van RIVM die ik moest doorsturen aan mensen die in nauw contact zijn geweest met mij varieerde van zwijgen, tot een icoontje met knipoog tot ook doe wel zelftest. Allen waren gevaccineerd. Een flink aantal mensen die gevaccineerd zijn en weten positief te zijn gaan toch op stap want ze hebben dat groene vinkje. Het gaat echt niet om uitzonderingen. Anders zou het niet zo exploderen. En ook horeca he? Even knipperen naar de qr code. Ze kunnen echt niet zo zien dat hij groen is. En dat de laksheid meer verspreid is dan ik dacht.... Gisteren belde mijn man het geboekte hotelletje met dat ik corona heb af. Als het vanzelfsprekend zou zijn dat je dan niet komt. Komt er m.i. geen reactie in de vraag van en? Wat nu. Pas toen mijn man nadrukkelijk zei dat we daarom niet kwamen leek het te dalen.

Volgens de artsen die met natuurlijke genezing werken, is dit juist niet goed. Elke verkoudheid e.d. zet je afweersysteem aan het werk.merel schreef: Ik ben al wel 25 jaar niet verkouden geweest. De afgelopen 2 jaar was er geenenkele aanleiding om mij te laten testen. Wel ben ik met de kinderen vaak geweest. Op dit moment zijn diverse testlocaties in de regio gesloten. Al met al kostte het gisteren met mijn zoon een uur om te laten testen.
Als dat nooit iets te doen heeft en er komt dan iets langs, is het vaak meteen flink mis.
Ik ook niet. Zelfs mijn ouders werden vaker verkouden toen mijn oudste naar de kleuterschool ging en elk virusje meepakte.Lilian1975 schreef:25 jaar nooit verkouden, nooit een virus van je kinderen mee opgepakt... ik vind het echt bijzonder. Heb het werkelijk nog nooit gehoord.
Mijn moeder kreeg gordelroos, omdat mijn zoon de waterpokken kreeg.
Ik heb eenmaal de echte griep gehad, met complicaties, toen ik 18 was. Ik was 6 weken uitgeschakeld.
Daarna wel diverse verkoudheden en met allergie/hooikoorts ben je tegenwoordig vrijwel jaarrond aan het niesen/snuiten.
Dat is geen 100% waterdicht systeem helaas.Lilian1975 schreef:want ze hebben dat groene vinkje.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wat is je doel met zulke prognoses die veel somberder zijn dan wat bv Van Dissel en Kuiper ons voorhouden?Marco schreef:Daarbij: als er wekelijks een stijging van 40% is in de besmettingen (en vervolgens ook in de opnames, en IC-bezetting), dan kan je zonder veel problemen uitrekenen dat je een week of vier verder een vervijfvoudiging te pakken hebt. Dan heb je aan de reservisten niet genoeg.
bij 40% per week is het ongeveer verviervoudiging in vier weken, maar dit is wel gewoon wiskunde natuurlijk. Je kunt je afvragen of die 40% zich niet veel aantrekt van de onderliggende gezondheid en gevaccineerd/niet gevaccineerd, of dat je verwacht dat de stijging in hetzelfde tempo blijft doorzetten. Maar als dat zo is dan is er echt een gigantisch probleem wat je niet oplost door meer IC capaciteit.Valcke schreef:Wat is je doel met zulke prognoses die veel somberder zijn dan wat bv Van Dissel en Kuiper ons voorhouden?Marco schreef:Daarbij: als er wekelijks een stijging van 40% is in de besmettingen (en vervolgens ook in de opnames, en IC-bezetting), dan kan je zonder veel problemen uitrekenen dat je een week of vier verder een vervijfvoudiging te pakken hebt. Dan heb je aan de reservisten niet genoeg.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Maanenschijn
Re: RE: Re: COVID-19
In Oostenrijk tijdens onze vakantie konden we zelftesten registreren. Was best een goede optie.merel schreef:Klopt, alleen leg je daarmee wel de samenleving weer lam. Wie gaat dat dan betalen?eilander schreef:Een groen vinkje krijgen na een zelftest lijkt me ook wat problematisch...
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik kan wel wat snot opsturen.merel schreef:Mannetje schreef:Dit vind ik toch wel positief nieuws: https://www.nu.nl/coronavirus/6165719/g ... -jaar.html
Zijn jullie nog besmettelijk? Dan zet ik mijn dochter even bij jullie neer. Zij wil zich niet laten vaccineren en wij willen ook naar het buitenland aankomende zomer.]

- Niet meer zo actief -
Mannetje schreef:Ik kan wel wat snot opsturen.merel schreef:Mannetje schreef:Dit vind ik toch wel positief nieuws: https://www.nu.nl/coronavirus/6165719/g ... -jaar.html
Zijn jullie nog besmettelijk? Dan zet ik mijn dochter even bij jullie neer. Zij wil zich niet laten vaccineren en wij willen ook naar het buitenland aankomende zomer.]

Volgens Ernst Kuipers raakt iedereen die niet gevaccineerd is, vroeger of later met het virus besmet. En misschien heeft zij het allang doorgemaakt, maar geen symptomen gehad!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik zat net wat naar het debat in de Tweede Kamer te luisteren. Voor de VVD geldt blijkbaar dat de enige mensen met wie rekening moet worden gehouden de gevaccineerden zijn, en dat ze echt niet voorbereid zijn op een situatie waar 100% vaccinatie niet voldoende is om de verspreiding onder controle te houden.
Het gebrek aan begrip van de materie bij Aukje de Vries (woordvoerder op dit onderwerp van de grootste partij van Nederland) is echt eng.
Het gebrek aan begrip van de materie bij Aukje de Vries (woordvoerder op dit onderwerp van de grootste partij van Nederland) is echt eng.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Ze is afgelopen jaar zo vaak getest vanwege corona in de omgeving, maar nog nooit positief getest. Zij is trouwens ook nooit verkouden 

-
Ik luister ook, het is inderdaad echt bizar.parsifal schreef:Ik zat net wat naar het debat in de Tweede Kamer te luisteren. Voor de VVD geldt blijkbaar dat de enige mensen met wie rekening moet worden gehouden de gevaccineerden zijn, en dat ze echt niet voorbereid zijn op een situatie waar 100% vaccinatie niet voldoende is om de verspreiding onder controle te houden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Re: RE: Re: COVID-19
Wat zéér bijzonder dat jij nooit verkouden bent!merel schreef:Of ik aan de norm voldoe qua verkoudheid weet ik niet. Dat heb ik mij nooit afgevraagd. Ik ben nooit verkouden en/of ziek. Blijkbaar heb ik een goede weerstand.
Dat gevaccineerden zich niet laten testen klopt ook niet. Mijn zoon is gevaccineerd en kwam maandag ziek uit school. Mijn man en ik zouden naar kantoor gaan, maar zijn thuisgebleven omdat hij koorts had. Hij is gelijk dinsdagmorgen getest. Mijn man laat zich ook testen bij verkoudheid. Zo gaan veel meer mensen in mijn omgeving hiermee om.
Ik was in februari en nu héél erg verkouden (echt ziek van verkoudheid)
In februari was ik nog niet gevaccineerd en teste ik negatief, nu ben ik wél gevaccineerd en teste ook weer negatief.
Ik ging er ook beide keren vanuit want ik ben altijd 1 of 2 x per jaar "de sjaak" wat betreft heftige verkoudheid maar in deze tijd ben je gelijk verdacht als je "gewoon" verkouden bent!
Om een ander niet in verlegenheid te brengen laat ik me dus testen.
Als het aan mijn man ligt dus niet, hij vind het onzin

Heb hem toch meegekregen afgelopen weekend

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!