COVID-19

DDD

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
DDD schreef:Zij stonden zichzelf in de weg. En los daarvan kan het ook Gods leiding zijn, al moeten wij God maar niet te snel de schuld van ongeloof geven. Maar de Bijbel openbaart ons niet voor niets dat Jezus ook 40 dagen en nachten in de woestijn was, net als het volk Israël 40 jaar.

Maar ik reageerde nu op de redenering van Geref. Gemeentelid, die wel gereformeerd is, maar niet lijdelijk. En dan zie je dat Ad Anker heel anders redeneert. Dat betekent niet dat Geref. Gemeentelid zich verkeerd uitdrukt, maar wel dat er een verschil in visie aan ten grondslag ligt.

Wat mij overigens van Ad Anker verbaast, maar misschien is dit een onbewuste consequentie van een eerder standpunt.
Wat verbaast je precies? Ik heb altijd een beetje moeite om precies te snappen wat jij eigenlijk bedoelt. Nu ook weer met dat psychologisch proces. Ik neem aan dat dit aan mij ligt hoor...
Je neemt in jouw reactie op Geref. Gemeentelid (wat een onmogelijke forumnaam trouwens) tot uitgangspunt een lijdelijke visie op geloof en bekering. Maar theologisch deel je die visie niet. Dat vind ik opmerkelijk.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Bourdon16 schreef:
merel schreef:Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Alleen nog een groen vinkje krijgen als je negatief getest bent. En niet op basis van vaccinatie status. Dat testen schijnt toch maar een kleine moeite te zijn..
Als gevaccineerde ben ik het ermee eens. Het groene vinkje zegt nu je bent gevaccineerd maar ondertussen draag en verspreid je net zo goed her virus. Gelijke monniken en gelijke kappen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Geref. Gemeentelid (wat een onmogelijke forumnaam trouwens)
Wat is daar nou weer mis mee??? :bobo
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: Dat is het 'waarom wel een autogordelniveau'. Ik begrijp dat wel, hij komt regelmatig langs, vooral van mensen waarvan ik dacht dat ze wel beter moesten weten.
Het dragen van een autogordel is een wettelijke verplichting, dus van totaal andere orde. De vergelijking met het dragen van een wapen (in Amerika dan) vind ik een uitstekende vergelijking. Het laat juist zien dat het vertrouwen op God slechts partieel is.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Lilian1975 schreef:
Bourdon16 schreef:
merel schreef:Wat zouden de niet gevaccineerde als oplossing hebben voor de huidige toestroom van patiënten in de zorg?
Alleen nog een groen vinkje krijgen als je negatief getest bent. En niet op basis van vaccinatie status. Dat testen schijnt toch maar een kleine moeite te zijn..
Als gevaccineerde ben ik het ermee eens. Het groene vinkje zegt nu je bent gevaccineerd maar ondertussen draag en verspreid je net zo goed her virus. Gelijke monniken en gelijke kappen.
Maar de meeste mensen die nu worden opgenomen zijn juist niet gevaccineerd. Dus dan los je dat probleem toch niet op?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:
Ad Anker schreef:
DDD schreef:Zij stonden zichzelf in de weg. En los daarvan kan het ook Gods leiding zijn, al moeten wij God maar niet te snel de schuld van ongeloof geven. Maar de Bijbel openbaart ons niet voor niets dat Jezus ook 40 dagen en nachten in de woestijn was, net als het volk Israël 40 jaar.

Maar ik reageerde nu op de redenering van Geref. Gemeentelid, die wel gereformeerd is, maar niet lijdelijk. En dan zie je dat Ad Anker heel anders redeneert. Dat betekent niet dat Geref. Gemeentelid zich verkeerd uitdrukt, maar wel dat er een verschil in visie aan ten grondslag ligt.

Wat mij overigens van Ad Anker verbaast, maar misschien is dit een onbewuste consequentie van een eerder standpunt.
Wat verbaast je precies? Ik heb altijd een beetje moeite om precies te snappen wat jij eigenlijk bedoelt. Nu ook weer met dat psychologisch proces. Ik neem aan dat dit aan mij ligt hoor...
Je neemt in jouw reactie op Geref. Gemeentelid (wat een onmogelijke forumnaam trouwens) tot uitgangspunt een lijdelijke visie op geloof en bekering. Maar theologisch deel je die visie niet. Dat vind ik opmerkelijk.
Aha. Zo bedoel je het. Nee, dat is wat tekort door de bocht. In mijn familie- en vriendenkring zijn veel ongevaccineerden als gevolg van gewetensbezwaren. Ik denk dat GGlid met zijn directe vraag (wellicht wil hij delen welke gesprekken dat opleverde) goede gesprekken op gang brengt maar het is oneigenlijk om dit zo radicaal door te trekken. In mijn karikatuur schets ik dat ik blij ben dat veel mensen vatbaar zijn voor de Bijbelse waarheid, naar de kerk gaan en willen leven naar Gods Woord terwijl het voor die mensen toch moeilijk is om te getuigen van de zekerheid van het geloof. Terwijl ik hen ook kan kapittelen met de titel 'huichelaar'. Toch vind ik dat ongepast.

Laat onverlet dat Gods Woord radicaal is: In Christus een nieuw schepsel.
GerefGemeente-lid
Verbannen

eilander schreef:
Erskinees schreef:
Ad Anker schreef:
eilander schreef:Wel heel positief dat je dit soort directe vragen stelt aan mensen, dat kom je niet zo vaak tegen.
Je hebt gelijk, er zit iets tegenstrijdigs in. Hoewel ik niet iedereen die geen zekerheid heeft, zou willen afschrijven.
Eens. Positief dat hij die vragen wel stelt!
Waarom zo sarcastisch inhakken op GG-lid? Hij raakt blijkbaar wel een gevoelige snaar. Vertrouwen op God en het volgen van bepaalde principes kan ten diepste alleen in een waar geloof in Christus. Natuurlijk zijn er ook genoeg christenen die juist vertrouwen op het vaccin ("want dat hebben we van God gekregen") en vervolgens mist men een waar geloof. Net zo fout. Maar dit is een forum gericht op de rechterflank van de reformatorische gezindte. Dan snap ik best dat GG-lid dit hier opmerkt en lijkt het me best een rake opmerking.
Dat je er sarcasme in leest... :nonnon
Toch kon ik me er in eerste instantie ook niet geheel aan onttrekken. @Maanenschijn heeft prima verwoord wat ik bedoelde. Dus waarom @Ad Anker zo reageerde is me echt niet duidelijk.

En @eilander, om op je eerste reactie te reageren: zulke vragen stel ik niet direct, maar op een voorzichtige wijze. Ik vind het oprecht heel moeilijk dat er mensen zijn, ook in mijn omgeving, die zo vast overtuigd zijn dat een vaccin tegen Gods Woord is, je daar nog op aankijken ook, maar vervolgens als je iets probeert te vertellen dat het niet alleen daarin om Gods vertrouwen gaat, maar ook op alle andere aspecten en terreinen van het leven, dat er dan opeens geen gesprek meer mogelijk is. Dat heb ik willen aankaarten.

En ja, ook ik mis dat vertrouwen geregeld en ook ik ben daarin geen volmaakt mens.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

GerefGemeente-lid schreef:
Lilian1975 schreef:
Bourdon16 schreef:
Maar de meeste mensen die nu worden opgenomen zijn juist niet gevaccineerd. Dus dan los je dat probleem toch niet op?

Het probleem is dat er geen personeel en plek is. Engeland en Nederland hebben het minst aantal zh bedden per zoveel inwoners. Dat probleem veroorzaken niet de ongevaccineerden. Dat veroorzaakt onze overheid o.a. En dan moet je dat niet afschuiven op mensen die ziek worden...De cijfers zitten nog lang niet op het niveau van eerder. Wel dragen de gevaccineerden net zo goed bij aan de verspreiding. Al zou heel Nederland gevaccineerd zijn.Houdt Nederland nog steeds een ic probleem. Want ook gevaccineerden kunnen in ziekenhuis terechtkomen. Al is menselijk gezien de kans kleiner. En de ic capaciteit is dermate dramatisch dat dat al problemen gaat geven aldus een OMT lid vorige week. Er zal maar eens een terroristische gifaanval zijn in Nederland. Zo onrealistisch is dat niet.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 03 nov 2021, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Juist. Maar eigenlijk zou dan de IC-capaciteit verhoogd moeten worden. En wel zo snel mogelijk.

En tot die tijd zouden we Duitsland om hulp kunnen vragen. Die hebben toch veel bedden over op de IC.
DDD

Bericht door DDD »

Als je 100 keer DDD en 100 keer GerefGemeente-lid hebt getypt, weet je het antwoord.
GerefGemeente-lid
Verbannen

DDD schreef:
Als je 100 keer DDD en 100 keer GerefGemeente-lid hebt getypt, weet je het antwoord.
Je mag ook GG-lid zeggen hoor.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Lilian1975 schreef:
Bourdon16 schreef:
Ik denk dat hierdoor het virus zich minder kan verspreiden en dus zal het ook effect hebben op de zorg.
merel

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef:
Wanneer en waar testen? Zelftesten of pcr?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef:
Bourdon16 schreef:
Dat zal via testen voor toegang moeten, anders krijg je geen groen vinkje in de app.
Orchidee

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

merel schreef:
Bourdon16 schreef:
Nou ik vind testen echt niet fijn!
Zelftesten heb ik nog niet gedaan maar als ik het bij een GGD laat doen vind ik het én niet prettig én het kost véél tijd om naar een locatie te gaan én je kan niet altijd dezelfde dag nog terecht als je 's morgens vroeg al belt.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie