Marco schreef:Laag schreef:Wat is er vreemd aan, als ik mij niet laat vaccineren, om mijn gewetens wil?
En of dat nu voortkomt uit de opvoeding, mijn ouders, de bijbel of mijn vertrouwen op God, en ook al heb ik geen zekerheid aangaande mijn zielenheil, het is een innerlijke keuze.
Wat is er vreemd aan, als ik op God vertrouw, maar geen zekerheid heb aangaande mijn zieleheil? Of mag je alleen op God vertrouwen, als je bekeerd bent?
Verder volstrekt off-topic, maar waarom vertrouw je God wel als het gaat om je gezondheid, maar niet als het gaat om je ziel?
In alles moeten wij op God vertrouwen, of we nu bekeerd of onbekeerd zijn, Hij is onze Schepper.
En dat doe ik ook niet dagelijks, ook niet in de gewone dagelijkse dingen.
We mogen ook niet onbekeerd zijn, dagelijks, elk uur moeten we ons bekeren van onze zonden. En ook dat doe ik niet, omdat het hart doorweekt is van zonden, en telkens uitvluchten bedenkt, en het uitstelt. Dat neemt niet weg, dat de eis van geloof en bekering er ligt.
Er zijn hierboven al weer genoeg woorden over geschreven. Schijnbaar kunnen alleen diegenen zich niet laten vaccineren, die voor de tijd én voor de eeuwigheid op God vertrouwen, en ten diepste is dat waar, maar alle rokende vlaswieken en gekrookte rieten zijn er ook, Elia kende ook niet alle 7000 overgeblevenen. We moeten niet te snel be- en veroordelen, en een ieder in zijn keuze vrij laten, wat die keuze ook is, en de criteria waar dat aan voldoen moet, dat bepalen niet de gevaccineerden voor de ongevaccineerden.