Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Ik ben vrij vanwege het mooie weer. Het is prima tuinweer. Misschien ook een idee. 

Je hebt gelijk. Ook prima fietsweer en dat ga ik zo doen. Even hoofd leegmaken na een behoorlijk intensieve week.DDD schreef:Ik ben vrij vanwege het mooie weer. Het is prima tuinweer. Misschien ook een idee.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Johann Gottfried Walther
Inpakken opruimen en verhuizen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Aannemingsavond
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?
Een bijzonder moment.Bertiel schreef:Aannemingsavond
Wat is dat
Avond waarop de kerkenraad je aanneemt als belijdend lidmaat
-
Je was toch al lid van de HHK?Bertiel schreef:Avond waarop de kerkenraad je aanneemt als belijdend lidmaat
Of was je nog niet belijdend lid?
Verrast worden door allerhande berichtjes dat mn quotes in verschillende kranten staan. Voortaan toch journalisten even vragen of een telefoongesprek resultaat in een krantenartikel.
Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?
Is dat iets anders dan "belijdenis doen voor de kerkenraad"?Bertiel schreef:Avond waarop de kerkenraad je aanneemt als belijdend lidmaat
Nee. Onderzoek naar leer en leven en belijdenis doen voor de kerkenraad voorafgaand aan de belijdenis dienst
Maar jullie hebben toch laatst jullie kindje ten doop gehoudenBertiel schreef:Nee. Onderzoek naar leer en leven en belijdenis doen voor de kerkenraad voorafgaand aan de belijdenis dienst

Of ben ik nu abuis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Volgens mij is Bertiel van de HHK, daar hoef je geen belijdenis te doen voor dat je je kind mag laten dopen.Mara schreef:Maar jullie hebben toch laatst jullie kindje ten doop gehoudenBertiel schreef:Nee. Onderzoek naar leer en leven en belijdenis doen voor de kerkenraad voorafgaand aan de belijdenis dienst![]()
Of ben ik nu abuis.
-
Orgeltocht in Amsterdam o.l.v. Evan Bogerd.
-
Inderdaad, hoeft in de pkn ook niet.Henk J schreef:Volgens mij is Bertiel van de HHK, daar hoef je geen belijdenis te doen voor dat je je kind mag laten dopen.Mara schreef:Maar jullie hebben toch laatst jullie kindje ten doop gehoudenBertiel schreef:Nee. Onderzoek naar leer en leven en belijdenis doen voor de kerkenraad voorafgaand aan de belijdenis dienst![]()
Of ben ik nu abuis.
Mijn broer heeft 2 kinderen laten dopen maar ook geen belijdenis gedaan.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)