Ik moet waarschijnlijk toch eens van departement gaan veranderen.merel schreef:Dat dus. Mijn man kreeg vorig jaar 6! grote kerstpakketten; van elke afdeling waar hij in de loop van het jaar wat voor gedaan had. En tussendoor de rest. Als je voor de overheid 5 km buiten je standaard standplaats moet vergaderen of iets moet doen, kan je lunch, koffie etc declareren. Voor elk extern overleg of piketdienst kan hij een nieuwe lease auto meekrijgen. Veel mensen beschouwen het ophalen en wegbrengen van deze auto als werktijd en declareren het ook zo etc. etc. De overheid is zo gek nog niet.Mara schreef: Een van mijn zoons werkt bij de Overheid en in het begin dacht ik: werkt hij bij sinterklaas?![]()
Hij kreeg meteen een splinternieuwe laptop, een I phone. Tijdens het thuiswerken diverse keren een "bedankkadootje". Een leuke gadget, of een megaboeket bloemen, of luxe Australische bonbons.
Het gaat mijns inziens ook om houding. In al mijn jaren bij de Rijksoverheid heb ik nog nooit een broodje of kopje koffie gedeclareerd, terwijl ik veel op pad ben. Dat je een poolauto kunt gebruiken, vind ik dan wel weer normaal. Ik kom regelmatig op locaties die met het openbaar vervoer niet of erg slecht bereikbaar zijn.