Helemaal mee eens, maar wat voor de een onzin is, is het voor een ander niet.DDD schreef:Ik vind dit toch wel een beetje raar hoor.
Een dominee zegt iets in een preek, dat op het eerste gezicht apekool is. En dan zouden wij daar niet met onderscheid naar moeten luisteren, omdat het in een preek is. Dat lijkt me de omgekeerde wereld. Juist in preken hoort geen onzin. Een preek is bedoeld om de woorden van God te verkondigen. Dat kan niet zonder wat van de mens erbij. Maar daar mag zeker met onderscheid naar geluisterd worden.
Dat is niet hetzelfde als op alle slakken zout leggen, dat is weer het andere uiterste.
Ik heb vandaag al zoveel onzin op de radio gehoord over het klimaat, stikstof en wat al, en steeds wordt de landbouw als probleem op nr 1 gezet, ik vind dat onzin.
Een ander zal dat niet vinden, en dan vind ik een preek nog weer anders als een radiogesprek. En om dan over opleidingsniveau te beginnen, dat vind ik gewoon zwak. Een hoog opleidingsniveau zegt totaal niets over wijsheid.