Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

HersteldHervormd

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

newton schreef:Wat een schisma wordt het vaccineren toch. Ik hoor dat kinderen op school geplaagd worden omdat ze gevaccineerd zijn. Je maakt mij niet wijs dat kinderen zoiets zelf bedenken. Dat wordt gevoed door ouders die mensen die wel kiezen voor vaccinatie blijkbaar keihard veroordelen.
Ik hoor juist meer andersom.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:
parsifal schreef:
Mara schreef:Gisteravond heb ik me geërgerd aan het commentaar van Frits Wester in het 6 uur journaal.
"De ongevaccineerden op de bible belt en in Staphorst".....
Hij vergat even dat er ook clusters ongevaccineerden zijn in de zgn achterstandswijken, maar dat is zeker niet politiek correct. :huhu
Huisartsen in die wijken draaien overuren om hun patiënten te overreden om zich te laten inenten, maar daar is vanwege een taalbarriëre veel achterdocht. Aldus de huisartsen zelf!
Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
Het is zeker van hem een ongepaste, gekleurde opmerking, daar hij zelf opgegroeid is in de synodaal gereformeerde kerk. En inmiddels is hij lid van de PKN.
Andries Knevel had vorige week ook zo'n zelfde toontje.
De "zwaren" moeten maar eens overgehaald worden, maar ik hoor niet dat ze de achterstandswijken intrekken met hun overtuiging.
Ik heb de uitzending even nagekeken. De NOS heeft het commentaar eruit geknipt...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
Mara schreef: Het is zeker van hem een ongepaste, gekleurde opmerking, daar hij zelf opgegroeid is in de synodaal gereformeerde kerk. En inmiddels is hij lid van de PKN.
Andries Knevel had vorige week ook zo'n zelfde toontje.
De "zwaren" moeten maar eens overgehaald worden, maar ik hoor niet dat ze de achterstandswijken intrekken met hun overtuiging.
Ik heb de uitzending even nagekeken. De NOS heeft het commentaar eruit geknipt...
Waarom zouden ze dat doen?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef: Ik heb de uitzending even nagekeken. De NOS heeft het commentaar eruit geknipt...
Dit was op RTL 4, gisteravond om 6 uur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

TSD schreef:
newton schreef:
Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Ja, ik hoop dat iedereen nu diplomatieke methoden gaat gebruiken zoals die huisartsen, en dat we als refos niet een groep gaan zoeken die de rol van zondebok kan overnemen.
Ik denk dat het merendeel van de refozuil gewoon gevaccineerd is.
Voor het merendeel hoef je slechts 50,1% te halen. Er zijn helaas plekken waar het echt vaccinatiepercentage echt dramatisch laag is. Kootwijkerbroek bijvoorbeeld. Volgens https://www.gld.nl/nieuws/7420562/vacci ... e-oproepen komen ze daar op 25%.
Er zijn maar 3 gemeenten in Nederland waar de opkomst o.b.v. 18+ nog onder de 70% ligt. Dat zijn alleen Urk, Staphorst en Reimerswaal.

Natuurlijk zullen er nog individuele dorpjes zijn waar dat ook zo is, en wat nu niet zichtbaar is op de gemeentekaart, maar het aantal plekken waar de vaccinatiegraad echt dramatisch laag is, is echt heel erg gering.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
Die individuele dorpjes zijn er ook nog hoor. Ik las gisteren op de NOS dat er in bijvoorbeeld Kootwijkerbroek maar 24% (!) van de volwassenen is gevaccineerd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
refo schreef: Ik heb de uitzending even nagekeken. De NOS heeft het commentaar eruit geknipt...
Dat maakt geen verschil, misschien dat de NOS een publieke omroep is, maar op zich blijft het hetzelfde.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door helma »

newton schreef:Wat een schisma wordt het vaccineren toch. Ik hoor dat kinderen op school geplaagd worden omdat ze gevaccineerd zijn. Je maakt mij niet wijs dat kinderen zoiets zelf bedenken. Dat wordt gevoed door ouders die mensen die wel kiezen voor vaccinatie blijkbaar keihard veroordelen.
Ja, ik heb zoiets ook al voorbij zien komen (bij volwassenen) De schuld van de cijfers werd bij de gevaccineerden en hun qr-code gelegd.
Wat erg dat er over en weer zo gepolariseerd wordt. Zo zou het onder ons in elk geval niet moeten zijn!
Henk J

Bericht door Henk J »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
Dat maakt geen verschil, misschien dat de NOS een publieke omroep is, maar op zich blijft het hetzelfde.
Het punt is dat dit fragment met Frits Wester nooit op de NOS is geweest, Frits werkt voor RTL. Maar de uitzendingen van RTL zijn niet terug te kijken volgens mij zonder abonnement.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

helma schreef:
Ja, ik heb zoiets ook al voorbij zien komen (bij volwassenen) De schuld van de cijfers werd bij de gevaccineerden en hun qr-code gelegd.
Wat erg dat er over en weer zo gepolariseerd wordt. Zo zou het onder ons in elk geval niet moeten zijn!
Ik hoor het ook andersom. Mensen die boos zijn als als je op sociale media een foto plaatst van een etentje. "Ben je daar dan speciaal voor wezen testen??"
refo

Bericht door refo »

Henk J schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:
Het punt is dat dit fragment met Frits Wester nooit op de NOS is geweest, Frits werkt voor RTL. Maar de uitzendingen van RTL zijn niet terug te kijken volgens mij zonder abonnement.
Jawel, maar ook daar niet te zien.
Ik ben wel benieuwd in welke contekst dat dan gezegd wordt, maar ik kan de hele Frits niet vinden.
Wat wel gezegd wordt in de uitzending: je kunt het niet-gevaccineerd zijn niet relateren aan een bepaalde regio. Het komt overal in het land voor.
Laag

Bericht door Laag »

Ze moeten vooral zo meewarig over de niet-gevaccineerden blijven spreken, en eenzijdig blijven focussen op de groep zware christenen. Ik hoor steeds vaker, ik ga mij nu zeker niet meer laten prikken, de hakken gaan in het zand, de oren dicht.
Wat heeft het voor nut? Weet men wat de gevolgen van deze tweedeling zijn?
Een groep in de hoek drukken, terwijl nergens 100% gevaccineerd is, Rotterdam zit bijna gelijk met Barneveld, in elke gemeente is minstens 10% niet gevaccineerd, op enkele uitzonderingen na.
Men spreekt over verantwoordelijkheid nemen tov vaccineren, maar tov de waarheid, en mensen uitsluiten, wordt geen enkele verantwoordelijkheid genomen.
Het overheersende gevoel bij mij is, ik neem mijn verantwoordelijkheid tov corona, afstand houden, testen indien nodig. De verwarring is overal, als de wetenschap de nieuwe bijbel is, dan is er weinig goeds te verwachten.
KDD

Bericht door KDD »

Laag schreef:Ze moeten vooral zo meewarig over de niet-gevaccineerden blijven spreken, en eenzijdig blijven focussen op de groep zware christenen. Ik hoor steeds vaker, ik ga mij nu zeker niet meer laten prikken, de hakken gaan in het zand, de oren dicht.
Een groep in de hoek drukken, terwijl nergens 100% gevaccineerd is, Rotterdam zit bijna gelijk met Barneveld, in elke gemeente is minstens 10% niet gevaccineerd, op enkele uitzonderingen na.
Men spreekt over verantwoordelijkheid nemen tov vaccineren, maar tov de waarheid, en mensen uitsluiten, wordt geen enkele verantwoordelijkheid genomen.
Het overheersende gevoel bij mij is, ik neem mijn verantwoordelijkheid tov corona, afstand houden, testen indien nodig. De verwarring is overal, als de wetenschap de nieuwe bijbel is, dan is er weinig goeds te verwachten.
De wetenschap is de enigste verlosser dat de arme ongelovige wereld kent.
Mara

Bericht door Mara »

Henk J schreef: Het punt is dat dit fragment met Frits Wester nooit op de NOS is geweest, Frits werkt voor RTL. Maar de uitzendingen van RTL zijn niet terug te kijken volgens mij zonder abonnement.
Je kunt terugkijken, maar ik kan het fragment niet meer vinden. :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Valcke schreef:
Herman schreef:
Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6164362/o ... erden.html

Mooi voorbeeld hoe gruwelijk het mis gaat. Gaat het OMT bepalen of iets teveel polariseert? De dokters en virologen? Gaat het OMT over uitvoerbaarheid?

Geef als OMT aan wat het effect van maatregelen is en werk scenario's uit.
Drie keer een ja. Het is een outbreak management team, dus ze moeten ook overwegen hoe effectief een maatregel is.
Bovendien heeft iedereen in de maatschappij een rol om onnodige polarisatie te voorkomen. Ook OMT-leden mogen en moeten bezwaren die ze zien, aangeven in hun advies.
Het is niet de opdracht voor het OMT en de juiste deskundigen om te adviseren over draagvlak, uitvoerbaarheid en handhaafbaarheid zitten volgens mij niet in het OMT.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

KDD schreef:
Laag schreef:Ze moeten vooral zo meewarig over de niet-gevaccineerden blijven spreken, en eenzijdig blijven focussen op de groep zware christenen. Ik hoor steeds vaker, ik ga mij nu zeker niet meer laten prikken, de hakken gaan in het zand, de oren dicht.
De wetenschap is de enigste verlosser dat de arme ongelovige wereld kent.
Dat zeg je heel treffend.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie