Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

eilander
Moderator

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

huisman schreef:
eilander schreef:
huisman schreef:In de GG is het denk ik ook regio bepaald want wij hadden laatst iemand op bezoek uit een GG in een ander deel van ons land die aangaf dat hij in zijn gemeente niemand kende die gevaccineerd was..
Ik snap dit niet zo. Wordt er echt zo over gepraat dat je van elk gemeentelid weet of hij zich wel of niet laat vaccineren?? Ik zou in onze gemeente nauwelijks van iemand weten wat zijn standpunt is. En dat vind ik ook verder wel prima.
Dat schreef ik niet en dat zou inderdaad raar zijn. ‘Hij kende niemand in de gemeente’ gaat natuurlijk niet over elk gemeentelid.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar... Ik ken ook niemand in mijn gemeente die gevaccineerd is. Simpelweg omdat het er nooit over gaat. Dan kun je er toch geen conclusies aan verbinden? Door dit te zeggen, wek je de suggestie (op z'n minst) dat er een aanzienlijk deel van de gemeente niet gevaccineerd is.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
Kinderen tellen niet mee met de landelijke vaccinatiegraad. Inderdaad is helaas de argumentatie om op godsdienstige gronden niet te vaccineren beïnvloed door argumenten van de corona beweging. De great reset denkers en meer van die waanzin.
Toch zie ik in mijn GG vriendenkring veel gevaccineerden. De ouderen bijna 100%. Maar ook dit is anekdotisch.

In de GG is het denk ik ook regio bepaald want wij hadden laatst iemand op bezoek uit een GG in een ander deel van ons land die aangaf dat hij in zijn gemeente niemand kende die gevaccineerd was..

Conclusie blijft dat de bilblebelt max 5% verantwoordelijk is voor het aantal ongevaccineerden. Die andere 95% hoor je weinig over.
In mijn HHK gemeente zie ik heel veel die het weigeren, ik denk dat misschien iets meer dan de helft wil prikken. De rest (nog) niet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Terri

Bericht door Terri »

Bij ons in de gemeente wordt er gewoon open over gepraat. Wel/niet vaccineren. Waarom zou zo'n actueel onderwerp geen onderwerp van gesprek zijn?
Net wat @Mannetje schreef; 'zo steun je elkaar toch juist'?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Terri schreef:Bij ons in de gemeente wordt er gewoon open over gepraat. Wel/niet vaccineren. Waarom zou zo'n actueel onderwerp geen onderwerp van gesprek zijn?
Ik ben er niet op tegen, maar ik vind het ook prima als het niet gebeurt. In mijn omgeving, d.w.z. met mij wordt er niet over gepraat. Misschien zijn er wel families waar dit volop in gebeurt, maar ook binnen onze familie gebeurt dit niet. Ik heb er zelf geen behoefte aan, zeker niet als ik hier soms lees dat er druk uitgeoefend wordt de één of de andere kant op.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ik kan het artikel niet lezen, maar wel goed dat er in elk geval aandacht voor is!
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

eilander schreef:
Terri schreef:Bij ons in de gemeente wordt er gewoon open over gepraat. Wel/niet vaccineren. Waarom zou zo'n actueel onderwerp geen onderwerp van gesprek zijn?
Ik ben er niet op tegen, maar ik vind het ook prima als het niet gebeurt. In mijn omgeving, d.w.z. met mij wordt er niet over gepraat. Misschien zijn er wel families waar dit volop in gebeurt, maar ook binnen onze familie gebeurt dit niet. Ik heb er zelf geen behoefte aan, zeker niet als ik hier soms lees dat er druk uitgeoefend wordt de één of de andere kant op.
Ik zou het ook niet weten in mijn omgeving. Ik vraag er niet naar. Ook niet aan familie, vrienden of aan de buren. In ons dorp zal de vaccinatiegraad wel wat lager zijn dan gemiddeld. Dat heeft naast principiële bezwaren ook te maken met de volksaard.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Ja jullie hebben daar ook wel gelijk in. Hoeveel reformatorische christenen zijn er überhaupt in Nederlamd?
Zo'n half miljoen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindeli ... formeerden
Die 500k zien we niet terug als het gaat om SGP stemmers.

Ik vind dat er teveel GB’ers meegenomen zijn in de reformatorische kring op de wiki pagina.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
huisman

Bericht door huisman »

eilander schreef:
huisman schreef:
eilander schreef:
huisman schreef:In de GG is het denk ik ook regio bepaald want wij hadden laatst iemand op bezoek uit een GG in een ander deel van ons land die aangaf dat hij in zijn gemeente niemand kende die gevaccineerd was..
Ik snap dit niet zo. Wordt er echt zo over gepraat dat je van elk gemeentelid weet of hij zich wel of niet laat vaccineren?? Ik zou in onze gemeente nauwelijks van iemand weten wat zijn standpunt is. En dat vind ik ook verder wel prima.
Dat schreef ik niet en dat zou inderdaad raar zijn. ‘Hij kende niemand in de gemeente’ gaat natuurlijk niet over elk gemeentelid.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar... Ik ken ook niemand in mijn gemeente die gevaccineerd is. Simpelweg omdat het er nooit over gaat. Dan kun je er toch geen conclusies aan verbinden? Door dit te zeggen, wek je de suggestie (op z'n minst) dat er een aanzienlijk deel van de gemeente niet gevaccineerd is.
Klopt. Die suggestie werd gewekt.
Bij ons is het echt wel een gespreksthema. Wel of niet vaccineren. Ik spreek er in alle verbanden waar ik mij beweeg open over en dat zie ik bij eigenlijk iedereen in mijn omgeving.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
mulder

Bericht door mulder »

https://www.ad.nl/binnenland/ook-zorg-v ... ~ae9907c8/ Ds. Schot uit Nunspeet laat ook weer eens van zich horen
DDD

Bericht door DDD »

Een heel goede bijdrage aan het openbare gesprek.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
huisman schreef:
Charles schreef:Een gedachte: hoeveel % van de refo gezindte is niet ingeënt en hoeveel maakt dat in % uit van het totaal aantal van 1,25 miljoen niet gevaccineerden? Kon wel eens zo zijn dat de aandacht voor de Biblebelt helemaal niet terecht is.
Ik hoorde die SGP meneer uit Staphorst bij OP1 zeggen dat de biblebelt ongevaccineerden niet meer dan 50.000 mensen betreft. Als dat getal waar is, is de aandacht hiervoor wel absurd overdreven.
Wel respect voor die man!
Inderdaad.

Evenals voor ds. Schot, aangehaald hierboven.

Toch één vraag aan jou, @Ad: beiden zeggen dat er restricties moeten zijn voor mensen/regio's waar weinig vaccinaties zijn. Ds. Schot zegt dat en Den Ouden heeft het zelfs over het goedkeuren van het verplichten van een Coronapas.

Hoe zie jij dat?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:
huisman schreef:
Charles schreef:Een gedachte: hoeveel % van de refo gezindte is niet ingeënt en hoeveel maakt dat in % uit van het totaal aantal van 1,25 miljoen niet gevaccineerden? Kon wel eens zo zijn dat de aandacht voor de Biblebelt helemaal niet terecht is.
Ik hoorde die SGP meneer uit Staphorst bij OP1 zeggen dat de biblebelt ongevaccineerden niet meer dan 50.000 mensen betreft. Als dat getal waar is, is de aandacht hiervoor wel absurd overdreven.
Wel respect voor die man!
Inderdaad.

Evenals voor ds. Schot, aangehaald hierboven.

Toch één vraag aan jou, @Ad: beiden zeggen dat er restricties moeten zijn voor mensen/regio's waar weinig vaccinaties zijn. Ds. Schot zegt dat en Den Ouden heeft het zelfs over het goedkeuren van het verplichten van een Coronapas.

Hoe zie jij dat?
Ik ben voor maatregelen die er voor zorgen dat besmettingen mogelijkerwijs tegen gehouden worden. Niet voor mezelf, maar voor mijn omgeving.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Ik ben voor maatregelen die er voor zorgen dat besmettingen mogelijkerwijs tegen gehouden worden. Niet voor mezelf, maar voor mijn omgeving.
Dus ook vóór het verplichten van het hebben van een herstelbewijs bij bepaalde gelegenheden (bijeenkomst werk, etentje werk, etentje familie, bruiloft e.d.)?

Ik herinner me namelijk een discussie over een achterdeurtje waarin je een kamertje binnen kon treden waar dan de niet-gevaccineerde mensen konden plaatsnemen, zonder het hebben van een herstelbewijs. Je was daar nogal stellig in.

Maar ds. Schot en de heer Den Ouden zeggen wel wat anders. Dus vandaar dat ik de vraag nogmaals stel.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Ik ben voor maatregelen die er voor zorgen dat besmettingen mogelijkerwijs tegen gehouden worden. Niet voor mezelf, maar voor mijn omgeving.
Dus ook vóór het verplichten van het hebben van een herstelbewijs bij bepaalde gelegenheden (bijeenkomst werk, etentje werk, etentje familie, bruiloft e.d.)?

Ik herinner me namelijk een discussie over een achterdeurtje waarin je een kamertje binnen kon treden waar dan de niet-gevaccineerde mensen konden plaatsnemen, zonder het hebben van een herstelbewijs. Je was daar nogal stellig in.

Maar ds. Schot en de heer Den Ouden zeggen wel wat anders. Dus vandaar dat ik de vraag nogmaals stel.
Klopt. We blijven creatief. ;)
Plaats reactie