Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

HersteldHervormd

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
Charles schreef:Een gedachte: hoeveel % van de refo gezindte is niet ingeënt en hoeveel maakt dat in % uit van het totaal aantal van 1,25 miljoen niet gevaccineerden? Kon wel eens zo zijn dat de aandacht voor de Biblebelt helemaal niet terecht is.
Ik hoorde die SGP meneer uit Staphorst bij OP1 zeggen dat de biblebelt ongevaccineerden niet meer dan 50.000 mensen betreft. Als dat getal waar is, is de aandacht hiervoor wel absurd overdreven.
Ja en ik geloof dat dus echt niet. Ik geloof niet dat er maar 50.000 gemoedsbezwaren zijn in Nederland aangaande de vaccinaties.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Het lijkt me juist erg veel. Zo zie je maar.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

En wie merkt niet, uit al deze dingen, dat de hand des Heeren dit doet?
huisman

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:
huisman schreef:
Charles schreef:Een gedachte: hoeveel % van de refo gezindte is niet ingeënt en hoeveel maakt dat in % uit van het totaal aantal van 1,25 miljoen niet gevaccineerden? Kon wel eens zo zijn dat de aandacht voor de Biblebelt helemaal niet terecht is.
Ik hoorde die SGP meneer uit Staphorst bij OP1 zeggen dat de biblebelt ongevaccineerden niet meer dan 50.000 mensen betreft. Als dat getal waar is, is de aandacht hiervoor wel absurd overdreven.
Ja en ik geloof dat dus echt niet. Ik geloof niet dat er maar 50.000 gemoedsbezwaren zijn in Nederland aangaande de vaccinaties.
Kijk maar naar de aantallen van de betreffende kerkverbanden. Het zijn er eerder 50.000 dan 100.000. In ieder geval een zeer klein deel van de ongevaccineerden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Eens. Ook rondom de oversterfte cijfers 2021 (in heel Europa) bij alle leeftijden blijft het oorverdovend stil.
Zou je dit punt nog willen onderbouwen. De opmerking is op zich waar, maar het suggereert dat er iets aan de hand is met die oversterfte en dat dit verband zou kunnen houden met de vaccinaties. Wat is de onderbouwing?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Als je uitgaat van 10 procent van de GG, en 15 procent van de HHK, en 5 procent van de CGK en PKN GB, en je telt daar 70 procent van de (O)GGiN bij op, dan zit je rond de 50000, schat ik. Het probleem is natuurlijk welke percentages je moet kiezen. Ik heb geen idee, en het is ook lastig te onderzoeken door onderrapportage, zeker in de (O)GGiN.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Eens. Ook rondom de oversterfte cijfers 2021 (in heel Europa) bij alle leeftijden blijft het oorverdovend stil.
Zou je dit punt nog willen onderbouwen. De opmerking is op zich waar, maar het suggereert dat er iets aan de hand is met die oversterfte en dat dit verband zou kunnen houden met de vaccinaties. Wat is de onderbouwing?
Precies. Wat is de onderbouwing. That's the question.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 21 okt 2021, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ja jullie hebben daar ook wel gelijk in. Hoeveel reformatorische christenen zijn er überhaupt in Nederlamd?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Precies. Wat is de onderbouwing. That's de question.
Okee, mijn vraag is wat zou gezegd moeten worden over de oversterftecijfers in 2021? Wat is opmerkelijk?
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef:
Precies. Wat is de onderbouwing. That's de question.
Okee, mijn vraag is wat zou gezegd moeten worden over de oversterftecijfers in 2021? Wat is opmerkelijk?
Oversterfte verdient per definitie onderzoek en analyse. En dat gebeurd - tot nu toe - niet.
DDD

Bericht door DDD »

Dan moet er eerst oversterfte zijn (niet corona-gerelateerd, uiteraard).

Volgens de traditionele definitie zijn er ongeveer 350.000-550.000 bevindelijk gereformeerden, al denk ik dat vooral de omvang van de Gereformeerde Bond nogal overdreven wordt, dus ik zou eerder uitgaan van 450.000 dan 550.000. Volgens de definitie van Refoforum denk ik ongeveer 180.000. Dat hangt er onder andere van af of je ook de Gereformeerde Bond meeneemt en welke opvattingen je mag hebben wil je bij de categorie behoren. Er zijn hier ook mensen die het tot 100.000 willen beperken.
Laatst gewijzigd door DDD op 21 okt 2021, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Ja jullie hebben daar ook wel gelijk in. Hoeveel reformatorische christenen zijn er überhaupt in Nederlamd?
Zo'n half miljoen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindeli ... formeerden
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Oversterfte verdient per definitie onderzoek en analyse. En dat gebeurd - tot nu toe - niet.
Welke oversterfte? Ik ben het met je eens dat oversterfte onderzoek en analyse verdient. Euromomo doet al redelijk wat daarvoor en redelijk wat wordt door Covid verklaard. Hier is ook een lijstje trouwens:
https://www.economist.com/graphic-detai ... hs-tracker
Nederland lijkt vrij slecht in oversterfte verklaren met Covid, maar veel andere landen die ook veel vaccineren zijn redelijk goed erin (al zou je wel moeten uitsplitsen naar leeftijd, maar zoals ik eerder schreef lijkt er weinig vreemds te zien bij Euromomo, of de Zweedse cijfers voor mensen onder de 65).
TSD

Bericht door TSD »

Herman schreef:
HersteldHervormd schreef:Ja jullie hebben daar ook wel gelijk in. Hoeveel reformatorische christenen zijn er überhaupt in Nederlamd?
Dus, even rekenend met een vaccinatiegraad van 50% (wilde gok, natuurlijk, maar wel fors onder landelijk gemiddelde), dan zijn er dus zo'n kwart miljoen ongevaccineerden.

In totaal zijn er zo'n 3 miljoen mensen niet gevaccineerd die wel een oproep hebben gehad. Er is dus wel heel erg veel (media)aandacht voor een groep die maximaal 10% van het totaal is.
parsifal

Bericht door parsifal »

TSD schreef:
Herman schreef:
Dus, even rekenend met een vaccinatiegraad van 50% (wilde gok, natuurlijk, maar wel fors onder landelijk gemiddelde), dan zijn er dus zo'n kwart miljoen ongevaccineerden.

In totaal zijn er zo'n 3 miljoen mensen niet gevaccineerd die wel een oproep hebben gehad. Er is dus wel heel erg veel (media)aandacht voor een groep die maximaal 10% van het totaal is.
Het kan wel echt een probleem zijn als de niet-gevaccineerden veel bij elkaar komen (Daarom is het ook zo'n superdom idee scholen of kinderdagverblijven de vrijheid te geven om vaccinatie tegen kinderziektes te vereisen). Het is een probleem dat de vaccinatiegraad op Urk, in Staphorst en wat dorpen in de Alblasserwaard laag is. Meer dan als de niet gevaccineerden evenwichtiger over het land waren verdeeld.
Plaats reactie