Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

ejvl

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door ejvl »

Ad Anker schreef:Ede heeft 8 patiënten met Covid op de afdeling en 3 op de IC. Vervolgens moet de biblebelt het ontgelden in veel media. Het is toch wel vermoeiend.
Als het principieel bezwaarden zijn, vind ik dat wel wat anders dan complotdenkers. Ik zou wel benieuwd zijn hoeveel niet gevaccineerden in het ziekenhuis, landelijk, principieel bezwaard zijn om te zeggen of dat een essentieel onderdeel is.

In Ede ken ik er 2 op de IC, zorgelijke situaties helaas.
HersteldHervormd

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2402259- ... t-werkloos

Zo zielig. Ik begrijp ook echt niet wat dan blijkbaar belangrijker is. Die extra vaccinaties, met het risico dat 7% van het personeel ontslagen moet worden? Of dat je nou eenmaal dealt met die 7%.

Ik weet überhaupt niet of je met 93% groepsimmuniteit hebt? Misschien weet @Parsifal dat?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:https://nos.nl/nieuwsuur/video/2402259- ... t-werkloos

Zo zielig. Ik begrijp ook echt niet wat dan blijkbaar belangrijker is. Die extra vaccinaties, met het risico dat 7% van het personeel ontslagen moet worden? Of dat je nou eenmaal dealt met die 7%.

Ik weet überhaupt niet of je met 93% groepsimmuniteit hebt? Misschien weet @Parsifal dat?
Groepsimmuniteit lijkt zelfs bij 100% vaccinatie onwaarschijnlijk. Ik sta hier echt wat dubbel tegenover. Een deel van het zorgpersoneel komt in aanraking met mensen die tijdelijk een verlaagde weerstand hebben of met mensen die maar weinig contact met de buitenwereld hebben en erg kwetsbaar zijn. Van dat personeel vragen zich te vaccineren lijkt me niet onredelijk, omdat het er echt op lijkt dat dat risico's voor de patiënten vermindert. In Engeland is het wel wat gek om dit te eisen, daar test men al veel. Drie keer per week testen lijkt me nog betrouwbaarder dan vaccineren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ad Anker schreef:Ede heeft 8 patiënten met Covid op de afdeling en 3 op de IC. Vervolgens moet de biblebelt het ontgelden in veel media. Het is toch wel vermoeiend.
Ik vond de directeur van het Ziekenhuis in Ede zeer correct in de media. Hij nam tussen de regels door afstand van de stuitende opmerkingen van minister De Jonge over het bezet houden van bedden door ongevaccineerden, benadrukte dat een ieder welkom is en zorg verdient.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd

parsifal schreef:

Groepsimmuniteit lijkt zelfs bij 100% vaccinatie onwaarschijnlijk. Ik sta hier echt wat dubbel tegenover. Een deel van het zorgpersoneel komt in aanraking met mensen die tijdelijk een verlaagde weerstand hebben of met mensen die maar weinig contact met de buitenwereld hebben en erg kwetsbaar zijn. Van dat personeel vragen zich te vaccineren lijkt me niet onredelijk, omdat het er echt op lijkt dat dat risico's voor de patiënten vermindert. In Engeland is het wel wat gek om dit te eisen, daar test men al veel. Drie keer per week testen lijkt me nog betrouwbaarder dan vaccineren.
Hoe kan het dat bij 100% alsnog geen groepsimmuniteit behaald kan worden volgens jou?

Wat zou volgens jou dan het eind van deze pandemie kunnen zijn? Wanneer gaat dit ophouden?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
TSD

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:

Hoe kan het dat bij 100% alsnog geen groepsimmuniteit behaald kan worden volgens jou?

Wat zou volgens jou dan het eind van deze pandemie kunnen zijn? Wanneer gaat dit ophouden?
Ik ben parsifal niet, maar ik denk dat hij er hetzelfde over denkt aangaande je 1e vraag ;)

Als een gevaccineerde nog steeds zo besmettelijk is dat het virus zich kan verspreiden krijg je dus nooit groepsimmuniteit. Dat zal alleen bereikt worden als besmettelijkheid dusdanig onderdrukt wordt dat je gemiddeld genomen het virus aan minder dan 1 persoon doorgeeft.

Dat lijkt op dit moment niet het geval. Zowel de besmettingen stijgen fors, als het aandeel van gevaccineerden hierin, dat geeft toch sterke aanwijzingen dat vaccinatie de besmettelijkheid onvoldoende onderdrukt.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

parsifal schreef:
DDD schreef:Klopt het, dat mensen die ziek worden van een vaccinatie in een ziekenhuis als ongevaccineerd worden geregistreerd?
Als je ziek wordt door vaccinatie is dat niet door Covid, dus kom je helemaal niet in de statistieken over Covid.

Hierbij een kleine aantekening. Ik zou niet compleet verrast zijn als ooit blijkt dat vaccinatie schadelijk kan zijn voor iemand die al besmet is met het coronavirus maar er nog niet van weet. Ik verwacht niet dat er zulke problemen zullen zijn, maar ik laat graag door een bioloog uitleggen waarom dat niet zou kunnen.
Ik zat in die situatie, had waarschijnlijk al corona op moment dat ik mijn eerste prik kreeg. Mijn man werd op maandag ziek, ik kreeg op dinsdag mijn prik, hij was woensdag positief en ik donderdag. De ziekte is bij mij mild verlopen (maar met een lange nasleep van concentratieverlies en duizeligheid).
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: De regeringen van Frankrijk en Italië noemen dat ook het belangrijkste argument voor invoering van dit pokkenbriefje van 2021.
Natuurlijk ontstaan er in de horeca besmettingen door ongeteste of zelfs positief geteste gevaccineerden. Zij hebben immers een geldige QR code en mogen naar binnen. Blijft vreemd dat mensen met een redelijke intelligentie (bv @DDD en @ambtenaar) dit blijven verdedigen . Liefde maakt blind maar blijkbaar doet angst hetzelfde.
Wat bedoel je met angst? Ik heb zelf corona gehad, ondanks vaccinatie. Je moet echter wel zo verstandig zijn om bij symptomen thuis te blijven en jezelf te laten testen.

Ik was binnen een week hersteld, evenals mijn echtgenote en andere die gevaccineerd waren.

Een vaccinatiebewijs is een prima regulerend middel, maar dan moeten de gebruikers ervan wel juist handelen, en daar ontbreekt het aan mijns inziens.

Kijk naar @Maanenschijn, iets ouder dan ik, en naar @HersteldHervormd, iets jonger. Zij hebben meer last van de besmetting dan ik. Dit is maar anekdotisch bewijs, maar toch.

Maar dat daargelaten, ik vind dat tegen ongevaccineerden nu gezegd mag worden dat kankerpatiënten en anderen die een IC bed nodig hebben, voorrang krijgen. Als ongevaccineerde heb je immers niet alles gedaan om jezelf zo goed mogelijk te beschermen. Daar hoeven geen anderen de dupe van te worden.
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: De regeringen van Frankrijk en Italië noemen dat ook het belangrijkste argument voor invoering van dit pokkenbriefje van 2021.
Natuurlijk ontstaan er in de horeca besmettingen door ongeteste of zelfs positief geteste gevaccineerden. Zij hebben immers een geldige QR code en mogen naar binnen. Blijft vreemd dat mensen met een redelijke intelligentie (bv @DDD en @ambtenaar) dit blijven verdedigen . Liefde maakt blind maar blijkbaar doet angst hetzelfde.
Wat bedoel je met angst? Ik heb zelf corona gehad, ondanks vaccinatie. Je moet echter wel zo verstandig zijn om bij symptomen thuis te blijven en jezelf te laten testen.

Ik was binnen een week hersteld, evenals mijn echtgenote en andere die gevaccineerd waren.

Een vaccinatiebewijs is een prima regulerend middel, maar dan moeten de gebruikers ervan wel juist handelen, en daar ontbreekt het aan mijns inziens.

Kijk naar @Maanenschijn, iets ouder dan ik, en naar @HersteldHervormd. Zij hebben meer last van de besmetting dan ik. Dit is maar anekdotisch bewijs, maar toch.
Wel graag even de kanttekening dat het vandaag al 5x beter gaat dan gisteren :)

Ik weet niet of je dit inderdaad als ‘bewijs’ kan zien. Ik kan ook wel afvragen hoe het mogelijk is dat ondanks je vaccinatie, toch weer ziek word. Zou het vaccin dan toch zijn effectiviteit verliezen binnen een aantal maanden?
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef:
Maar dat daargelaten, ik vind dat tegen ongevaccineerden nu gezegd mag worden dat kankerpatiënten en anderen die een IC bed nodig hebben, voorrang krijgen. Als ongevaccineerde heb je immers niet alles gedaan om jezelf zo goed mogelijk te beschermen. Daar hoeven geen anderen de dupe van te worden.
Is echt wel ernstig wat je hier zegt. Maar ik weet dan ook niet of je een beetje loopt te stoken of je dat je het echt meent.
HersteldHervormd

huisman schreef:
Klavart schreef:
Herman schreef:
Charles schreef:Cafe dicht vanwege coronabestmettingen. Controleerde strikt op QR code.......

https://www.destentor.nl/dossier-corona ... %2Ft.co%2F
Een QRcode voorkomt geen besmettingen. Het is slechts een regulerende regel om te voorkomen dat het geheel van de besmettingen niet uit de klauwen loopt.
Het is meer een dringende/dwingende maatregel om de vaccinatiegraad te laten stijgen...
De regeringen van Frankrijk en Italië noemen dat ook het belangrijkste argument voor invoering van dit pokkenbriefje van 2021.
Ambtenaar schreef:
TSD schreef: De vergelijking tussen de COVID vaccins en andere vaccins is op zijn zachtst gezegd erg ongenuanceerd.
Vaccinatie is een bewezen middel om verspreiding van virusinfecties te voorkomen. Dat was mijn punt.
Ik ga niet beweren dat vaccins niet werken (heb ik de feiten tegen me ;) ) maar dat ze van dezelfde orde effectief zijn als bij andere infectieziekten is echt nog hoogst onduidelijk.
Dat heeft ook niemand beweert.
Als je daarbij ook bedenkt dat men vóór COVID-19 al voor verschillende Coronavirussen heeft geprobeerd een effectief vaccin te maken en dat dit altijd zeer moeilijk is gebleken, dan weet je dat het ook wetenschappelijk echt geen uitgemaakte zaak is.
De vraag is in hoeverre toen is geïnvesteerd in de ontwikkeling van een vaccin. Zonder vaccin is verdere verspreiding destijds voorkomen.
Hier werd nog leuk gezegd dat vaccinatie echt wel helpt om besmettingen te voorkomen. Het was zelfs bewezen?!?

Ambtenaar is toch ziek geworden, na vaccinatie. Ook zijn vrouw en (het lijkt erop) zijn gevaccineerde kinderen ook. Ik geloof best dat bijvoorbeeld Ambtenaar heilig geloofd in het vaccin, maar dit valt natuurlijk niet onder stoel of bank te steken en is op zijn zachts gezegd toch wel teleurstellend. Dat ga je alleen niet snel horen.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 19 okt 2021, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Quercus

Re: RE: Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Quercus »

Ambtenaar schreef: Maar dat daargelaten, ik vind dat tegen ongevaccineerden nu gezegd mag worden dat kankerpatiënten en anderen die een IC bed nodig hebben, voorrang krijgen. Als ongevaccineerde heb je immers niet alles gedaan om jezelf zo goed mogelijk te beschermen. Daar hoeven geen anderen de dupe van te worden.
Ongelofelijk. Een gevaccineerde die met een QR code alles doet en laat heeft meer recht op een ic-plek dan een ongevaccineerde die heel bewust thuisblijft bij klachten? (Ik noem nu even twee uitersten)

Heeft een motorrijder minder recht op een ic-plek dan een automobilist? Heeft een grootgebruiker van de mc-donalds minder recht op een ic-plek dan iemand die altijd aardappels-groente-vlees eet? Heeft een roker minder recht dan een niet-roker?

Daarnaast geldt nog steeds dat Covid voor jonge gezonde mensen doorgaans geen erge ziekte is. En daarnaast is het ook nog eens zo dat natuurlijke immuniteit misschien wel beter beschermt op de langere termijn. Dus je kunt niet zomaar zeggen dat iemand er niet alles aan heeft gedaan om zichzelf te beschermen. Dat gaat gewoon niet op.
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:

Kijk naar @Maanenschijn, iets ouder dan ik, en naar @HersteldHervormd, iets jonger. Zij hebben meer last van de besmetting dan ik. Dit is maar anekdotisch bewijs, maar toch.

Feit 1. 43 % van de positief getesten in oktober 2021 waren volledig gevaccineerd. Al deze duizenden positief geteste gevaccineerden hebben een geldige QR code en kunnen overal naar binnen.
Feit 2. Gevaccineerden zijn besmettelijk blijkt uit alle onderzoeken. Minder en korter maar kunnen het virus wel degelijk overdragen. Blijkt ook niet uit jouw eigen verhaal dat een gevaccineerde andere huisgenoten heeft besmet?
Vraag: Waarom heeft een longkanker patiënt die stevig heeft gerookt meer recht op een IC bed dan een ongevaccineerde Covid patiënt. Voor de duidelijkheid ik vind dat een ieder die vanwege ziekte zorg in het ziekenhuis nodig heeft geholpen moet worden. Ongeacht levensstijl of levenskeuzes. Gelukkig denken de zorg professionals er ook zo over.
Verder zijn de opnames nu maar een fractie van die in de eerste en tweede golf dus er is geen reden voor paniek.
Zie link.
https://nos.nl/l/2402269
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef: Groepsimmuniteit lijkt zelfs bij 100% vaccinatie onwaarschijnlijk. Ik sta hier echt wat dubbel tegenover. Een deel van het zorgpersoneel komt in aanraking met mensen die tijdelijk een verlaagde weerstand hebben of met mensen die maar weinig contact met de buitenwereld hebben en erg kwetsbaar zijn. Van dat personeel vragen zich te vaccineren lijkt me niet onredelijk, omdat het er echt op lijkt dat dat risico's voor de patiënten vermindert. In Engeland is het wel wat gek om dit te eisen, daar test men al veel. Drie keer per week testen lijkt me nog betrouwbaarder dan vaccineren.

Ik ben het met @TSD eens. Wat je laatste vraag betreft. Ik denk dat Covid19 vergelijkbaar wordt met andere Coronavirussen die nu rondgaan als verkoudheid. Als iedereen twee of drie keer te maken heeft gehad met het virus (Door besmetting of vaccinatie) zal voor de meeste mensen besmetting niet veel beroerder zijn dan een ernstige verkoudheid (verwacht ik) en dan hebben we te leven met het virus. Het zal waarschijnlijk in het begin nog steeds redelijk hard kunnen toeslaan bij ouderen (mogelijk omdat sommigen van hen, bij eerder contact met het virus of vaccin al minder immuun reactie hadden).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:[
Hier werd nog leuk gezegd dat vaccinatie echt wel helpt om besmettingen te voorkomen. Het was zelfs bewezen?!?
Zeker, ik denk dat vaccinatie helpt om besmettingen te voorkomen. Vaccins zijn ontworpen op basis van de alfavariant. Inmiddels is de deltavariant dominant in Nederland, dat vaccins minder effectief zijn bij een gemuteerd virus, komt mij als leek niet vreemd over.
Ambtenaar is toch ziek geworden, na vaccinatie. Ook zijn vrouw en (het lijkt erop) zijn gevaccineerde kinderen ook. Ik geloof best dat bijvoorbeeld Ambtenaar heilig geloofd in het vaccin, maar dit valt natuurlijk niet onder stoel of bank te steken en is op zijn zachts gezegd toch wel teleurstellend. Dat ga je alleen niet snel horen.
Dat ik besmet ben geraakt, vind ik niet zo teleurstellend. Het gaat er om dat het vaccin ervoor zorgt dat ik een mild ziekteverloop heb en snel weer herstel, zonder langdurige klachten. En het vaccin heeft niet teleurgesteld. Evenmin doet het dat bij gevaccineerde leeftijdgenoten.
Plaats reactie