COVID-19

HersteldHervormd

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:https://www.rd.nl/artikel/865198-nieuw- ... 9-kansrijk
Wetenschappers van de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem en het Mount Sinai Hospital in New York zeggen dat zij mogelijk een middel hebben gevonden om de gevolgen van Covid-19 tegen te gaan.

(...)

Het onderzoeksteam keek vervolgens naar medicijnen die al door de Amerikaanse dienst voor voedsel en medicijnen (FDA) zijn goedgekeurd. Het bleek dat de resultaten van de toepassing van fenofibraat (Tricor) veelbelovend waren. Door de longcellen toe te staan veel vet te verbranden, wordt het vermogen van SARS-CoV-2 om zich te reproduceren geblokkeerd. Na vijf dagen bleek het virus bijna geheel verdwenen. De teamleden hopen dat klinische studies over enkele weken in de VS en Israël kunnen beginnen.

(...)
Hoopvol! En het lijkt erop dat het tegen andere varianten ook werkt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 06 okt 2021, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Het is een bericht uit 2020. Zo veelbelovend zal het toch niet zijn geweest.
J.C. Philpot

Ambtenaar schreef:Het is een bericht uit 2020. Zo veelbelovend zal het toch niet zijn geweest.
Inderdaad verkeerde artikel. Deze uit het RD van gisteren had ik willen delen.

Farmaceut Merck zette een proef met een medicijn tegen Covid-19 stop omdat de resultaten zo veelbelovend zijn. Ze hopen op snelle goedkeuring. Is er een nieuwe wonderpil?
Hoe werkt het en werkt het goed?
Molnupiravir, zoals het nieuwe antivirale medicijn van de Amerikaanse farmaceut Merck heet, zorgt ervoor dat het coronavirus zich niet zo makkelijk meer kan reproduceren. Het lijkt te werken. Al was het onderzoek van Merck met 762 proefpersonen kleinschalig.
Een deel van de proefpersonen kreeg het medicijn, een ander deel een placebo. Drieënvijftig patiënten in de placebogroep werden zo ziek dat ze naar het ziekenhuis moesten en/of overleden. In de groep die het geneesmiddel kreeg, bleef dat beperkt tot 28 patiënten. Daaruit concludeert Merck dat het nieuwe middel de kans op ziekenhuisopname met de helft vermindert.
Van de proefpersonen is niet veel bekend, alleen dat zij tot de risicogroep behoren van mensen met ten minste één chronische ziekte.
De patiënten kregen binnen vijf dagen na de eerste symptomen molnupiravir toegediend. De ervaring met andere antivirale middelen leert dat het beter is er zo snel mogelijk bij te zijn. Of er verschil is tussen proefpersonen die het middel op de eerste ziektedag kregen en patiënten die de pil na vier dagen kregen, is nog niet bekend.

(...)

Meer informatie: https://www.statnews.com/2021/10/04/wha ... d-19-pill/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Als er maar een goed werkend medicijn komt, dat vind ik belangrijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik gebruik medicatie tegen reuma. Deze medicatie wordt ook onderzocht als doeltreffend tegen de COVID-19 verloop.

Het nadeel is dat ik nu wel 14 dagen in quarantaine moet, omdat ik langer besmettelijk kan blijven, door deze medicatie.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
parsifal

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:Het is een bericht uit 2020. Zo veelbelovend zal het toch niet zijn geweest.
Inderdaad verkeerde artikel. Deze uit het RD van gisteren had ik willen delen.

Farmaceut Merck zette een proef met een medicijn tegen Covid-19 stop omdat de resultaten zo veelbelovend zijn. Ze hopen op snelle goedkeuring. Is er een nieuwe wonderpil?
Hoe werkt het en werkt het goed?
Molnupiravir, zoals het nieuwe antivirale medicijn van de Amerikaanse farmaceut Merck heet, zorgt ervoor dat het coronavirus zich niet zo makkelijk meer kan reproduceren. Het lijkt te werken. Al was het onderzoek van Merck met 762 proefpersonen kleinschalig.
Een deel van de proefpersonen kreeg het medicijn, een ander deel een placebo. Drieënvijftig patiënten in de placebogroep werden zo ziek dat ze naar het ziekenhuis moesten en/of overleden. In de groep die het geneesmiddel kreeg, bleef dat beperkt tot 28 patiënten. Daaruit concludeert Merck dat het nieuwe middel de kans op ziekenhuisopname met de helft vermindert.
Van de proefpersonen is niet veel bekend, alleen dat zij tot de risicogroep behoren van mensen met ten minste één chronische ziekte.
De patiënten kregen binnen vijf dagen na de eerste symptomen molnupiravir toegediend. De ervaring met andere antivirale middelen leert dat het beter is er zo snel mogelijk bij te zijn. Of er verschil is tussen proefpersonen die het middel op de eerste ziektedag kregen en patiënten die de pil na vier dagen kregen, is nog niet bekend.

(...)

Meer informatie: https://www.statnews.com/2021/10/04/wha ... d-19-pill/
Als je het twitterdraadje waar ik 4 oktober naar linkte leest, lijkt het er op dat de redenen die genoemd worden om angstig te zijn voor de vaccins, ook van toepassing zijn op dit medicijn. Ik denk niet dat de angst voor het vaccin terecht is, maar het verbaast me wel hoe voor sommigen (niet perse hier) vaccins met meer wantrouwen worden bekeken dan antivirale medicijnen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
J.C. Philpot

parsifal schreef: Als je het twitterdraadje waar ik 4 oktober naar linkte leest, lijkt het er op dat de redenen die genoemd worden om angstig te zijn voor de vaccins, ook van toepassing zijn op dit medicijn. Ik denk niet dat de angst voor het vaccin terecht is, maar het verbaast me wel hoe voor sommigen (niet perse hier) vaccins met meer wantrouwen worden bekeken dan antivirale medicijnen.
Een belangrijk verschil is in ieder geval dat je met de vaccins een vrijwel gehele bevolking met de risico's opzadelt, en met een medicijn alleen het veel kleinere gedeelte dat (anders) in het ziekenhuis beland.

George Whitefield
Christen

Bericht door Christen »

Ik zat me af te vragen hoe vaak je (na wel of geen vaccinaties) nog Corona kunt krijgen. Zoals griep elk seizoen? Wanneer ben je immuun? Na 2 x of 5 x Corona etc. Je hoort hier van allerlei variaties nl.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Maanenschijn

Ons gezin is dit weekend besmet geraakt. Ongeveer de helft is gevaccineerd. De gevaccineerden zijn allemaal negatief getest, de niet gevaccineerden zijn bijna allemaal ziek.

Ik trek voor nu de conclusie dat vaccinatie behoorlijk bescherming geeft.
Susanna

Bericht door Susanna »

Maanenschijn schreef:Ons gezin is dit weekend besmet geraakt. Ongeveer de helft is gevaccineerd. De gevaccineerden zijn allemaal negatief getest, de niet gevaccineerden zijn bijna allemaal ziek.

Laat de gevaccineerden nog een keer testen hè, als zij in hetzelfde huis wonen. Het komt gelukkig niet zo vaak voor dat men na 5-7 dagen toch positief blijkt te zijn. Maar het is wel mogelijk.
Maanenschijn

Re: RE: Re: COVID-19

Susanna schreef:
Maanenschijn schreef:Ons gezin is dit weekend besmet geraakt. Ongeveer de helft is gevaccineerd. De gevaccineerden zijn allemaal negatief getest, de niet gevaccineerden zijn bijna allemaal ziek.

Laat de gevaccineerden nog een keer testen hè, als zij in hetzelfde huis wonen. Het komt gelukkig niet zo vaak voor dat men na 5-7 dagen toch positief blijkt te zijn. Maar het is wel mogelijk.
Zeker. Ook de GGD zit er bovenop, we zijn allemaal persoonlijk gebeld en hebben adviezen per mail gehad. Daar is jouw opmerking er ook één van.
Christen

Bericht door Christen »

Fijn! maar ook beterschap voor de zieken!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
merel

Bericht door merel »

Hoe gaat het met jou? Ben je er erg ziek van?
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik hoop en bid dat alles goed gaat in het gezin.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie