COVID-19

Orchidee

Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Maakt niet uit!
Het is een goed verhaaltje
Het zou mijn buurman kunnen zijn (bijna 89) die staat en leeft precies zo zijn leven.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Habitat

Bericht door Habitat »

Interessant artikel van NRC over mogelijke oorsprong van covid. De labtheorie wordt steeds serieuzer genomen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/30/op ... 2-a4060322
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Habitat schreef:Interessant artikel van NRC over mogelijke oorsprong van covid. De labtheorie wordt steeds serieuzer genomen.

Uitgaande dat het inderdaad zo is, je zou het maar op je geweten hebben. Ik zou er denk niet lekker meer van kunnen slapen :bobo
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:
Habitat schreef:Interessant artikel van NRC over mogelijke oorsprong van covid. De labtheorie wordt steeds serieuzer genomen.

Uitgaande dat het inderdaad zo is, je zou het maar op je geweten hebben. Ik zou er denk niet lekker meer van kunnen slapen :bobo
Volgens mij geeft het artikel geen grond voor jullie speculaties en werpt het ook weinig licht op de zaak. Wat denk je wat ze aan het doen waren in dat lab? Het is geen veredelde babysit om op coronavirussen te passen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:

Volgens mij geeft het artikel geen grond voor jullie speculaties en werpt het ook weinig licht op de zaak. Wat denk je wat ze aan het doen waren in dat lab? Het is geen veredelde babysit om op coronavirussen te passen.
Nee ik wil me distantiëren van deze theorie. Ik weet het simpelweg gewoon niet, maar ik bedoelde eigenlijk dat al zou het wel zo zijn, je jezelf knap schuldig voelt als jij het de wereld in geholpen hebt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Nee ik wil me distantiëren van deze theorie. Ik weet het simpelweg gewoon niet, maar ik bedoelde eigenlijk dat al zou het wel zo zijn, je jezelf knap schuldig voelt als jij het de wereld in geholpen hebt.
Ik zou het niet uitsluiten.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jehan Cauvin schreef:Als ik zo deze topic doorscroll, hebben we met z'n allen nog maar bedroevend weinig geleerd van COVID-19...
Kijk aan, eentje die het ook merkt. Ik vindt het verrassend als we dit geluid ook op het forum nog horen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Habitat

Bericht door Habitat »

De labtheorie is, zoals het al zegt, een theorie. Dus nog geen feiten.
Wel valt mij op dat de theorie door serieuze media steeds serieuzer genomen wordt.

Al van eerdere artikelen weten we dat er in de laboratoria in Wuhan veel meer heeft plaats gevonden dan er officieel door China gezegd wordt. Zelfs virologen die aan het begin van de pandemie sterk stelling namen tegen berichtgeving dat het virus wellicht ontsnapt was uit een laboratorium, komen daar op terug en houden nu 'een slag om de arm'. Dat is opvallend.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hier wat over hoe Molnupiravir werkt.
https://twitter.com/erlichya/status/1444747352611467265
(met een irritante meme er in maar daar valt langs te kijken).
Hier zie je ook dat risicos wel degelijk serieus worden genomen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD

Bericht door TSD »

parsifal schreef:Hier wat over hoe Molnupiravir werkt.
Dank voor delen, interessant!
KDD

Bericht door KDD »

parsifal schreef:Hier wat over hoe Molnupiravir werkt.
Bedankt, weer wat geleerd. Ik dacht dat het misschien ivermectin was met een nieuwe naam maar dat is niet zo.
Mara

Bericht door Mara »

Er wordt een zwaar griepseizoen verwacht, volgens de deskundigen.

"Hoe merk ik dat ik griep heb en geen corona?
De klachten zijn vergelijkbaar: het zijn beide infecties aan de luchtwegen die gepaard kunnen gaan met verkoudheidsklachten, hoesten, benauwdheid en koorts. Eigenlijk zijn het verlies van reuk en smaak en het krijgen van darmklachten het enige verschil: bij die klachten is de kans dat je corona hebt groter dan dat je griep hebt. Testen is dus altijd verstandig om te weten te komen wat je hebt en welke maatregelen je moet nemen."

Waarom moet je dan testen? Je moet toch sowieso binnen blijven, in alle gevallen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Als er een leerling in de klas zit die 's avonds griepverschijnselen krijgt, is het wel handig om te testen. Heeft hij gewoon griep, dan blijft hij thuis. Heeft hij corona, dan blijft hij ook thuis maar schakelt tevens school in die met de GGD kan gaan overleggen hoe het verder moet.
Dit geldt uiteraard voor veel meer situaties.
DDD

Bericht door DDD »

J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 06 okt 2021, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie