Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

HersteldHervormd

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Mara schreef:
TSD schreef:
Met de kanttekening dat we écht niet weten wat de nieuwe Mrna-techniek op (middel)lange termijn met bijv. je immuunsysteem doet. Hoe je het ook bekijkt, het blijft een nieuwe techniek, zonder 'track record'. En alhoewel ik heel erg begrijp dat je in geval van een acute noodsituatie (zoals die er ook daadwerkelijk was!) soms meer risico met nemen met technieken die minder langdurig zijn uitgetest, vind ik de combi met 'we vaccineren gelijk de hele bevolking' (en nu zelfs mogelijk kleine kinderen, het gaat maar door!) kwalijk en inderdaad, puur economisch gedreven.
"mRNA-vaccins zijn dan wel een nieuwe technologie, maar ze zijn in klinische studies aan dezelfde evaluatie onderworpen als andere vaccins eerder ondergaan hebben. De snellere autorisatie en distributie van een COVID-19-vaccin binnen een jaar was mogelijk om een paar redenen. Ten eerste heeft jarenlang onderzoek naar verkoudheidscoronavirussen en SARS- en MERS-virussen ertoe bijgedragen dat men begreep dat het spike-eiwit een belangrijk doelwit voor vaccinatie zou zijn. Ten tweede was de behoefte zo dringend dat veel bedrijven klinische studies begonnen op hetzelfde moment dat zij preklinische studies uitvoerden – een groot financieel risico. Tenslotte heeft het bepalen van de werkzaamheid van het vaccin door de wijde verspreiding van COVID-19 niet zo lang geduurd als het geval was voor andere vaccins die minder vaak voorkomende infecties tegengaan."
https://www.ebsco.com/e/nl-nl/blog/mrna-vaccins-voor-covid-19-hoe-werken-ze

Wij veroorzaken met zn allen zoveel fijnstof, dat dit de gezondheid zeer bedreigt. De WHO schat 7 miljoen! doden per jaar door fijnstof.
M.a.w. er zijn veel zaken die ons immuunsysteem bedreigen.
Zoek even prionen (brokstukken) mRNA vaccins op. Dan vind je de bezwaren waar sommige het over hebben.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

parsifal schreef:.
Misschien weet jij dit Parsifal.

Met de mRNA vaccins word het lichaam getriggerd door de spike-eiwitten die erg lijken op het corona-virus, dat is volgens mij het gegeven. Echter, in welke mate wijkt bijvoorbeeld de stempel van de Alpha variant af ten opzichte van de Delta? En mogelijk andere varianten/mutaties? Is het dan zo dat er iets in het vaccin zit wat lijkt op Alpha, maar omdat Delta er anders uit is gaan zien (door mutatie) is het zo dat het vaccin minder goed werkt? Het is misschien een beetje houtje touwtje maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Klavart

Bericht door Klavart »

Mara schreef:
TSD schreef:
Met de kanttekening dat we écht niet weten wat de nieuwe Mrna-techniek op (middel)lange termijn met bijv. je immuunsysteem doet. Hoe je het ook bekijkt, het blijft een nieuwe techniek, zonder 'track record'. En alhoewel ik heel erg begrijp dat je in geval van een acute noodsituatie (zoals die er ook daadwerkelijk was!) soms meer risico met nemen met technieken die minder langdurig zijn uitgetest, vind ik de combi met 'we vaccineren gelijk de hele bevolking' (en nu zelfs mogelijk kleine kinderen, het gaat maar door!) kwalijk en inderdaad, puur economisch gedreven.
"mRNA-vaccins zijn dan wel een nieuwe technologie, maar ze zijn in klinische studies aan dezelfde evaluatie onderworpen als andere vaccins eerder ondergaan hebben. De snellere autorisatie en distributie van een COVID-19-vaccin binnen een jaar was mogelijk om een paar redenen. Ten eerste heeft jarenlang onderzoek naar verkoudheidscoronavirussen en SARS- en MERS-virussen ertoe bijgedragen dat men begreep dat het spike-eiwit een belangrijk doelwit voor vaccinatie zou zijn. Ten tweede was de behoefte zo dringend dat veel bedrijven klinische studies begonnen op hetzelfde moment dat zij preklinische studies uitvoerden – een groot financieel risico. Tenslotte heeft het bepalen van de werkzaamheid van het vaccin door de wijde verspreiding van COVID-19 niet zo lang geduurd als het geval was voor andere vaccins die minder vaak voorkomende infecties tegengaan."

Wij veroorzaken met zn allen zoveel fijnstof, dat dit de gezondheid zeer bedreigt. De WHO schat 7 miljoen! doden per jaar door fijnstof.
Er zijn essentiële stappen overgeslagen in proces coronavaccins
https://overnu.nl/er-zijn-wel-essentiele-stappen/
Mara

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef: Zoek even prionen (brokstukken) mRNA vaccins op. Dan vind je de bezwaren waar sommige het over hebben.
Daar had ik inderdaad ook eerder over gelezen en vind dat behoorlijk eng.
Daarom heb ik enorm lang getwijfeld (ik was de laatste in mijn hele familie- en vriendenkring).
En uiteindelijk ben ik aan de druk bezweken.
En het wrange is, een persoon uit mijn direkte omgeving - felle antivaxxer - waarschuwde me voor hartschade en hersenbloedingen en uitgerekend zij moest worden opgenomen met een hersenbloeding, het was kantje boord. (ze is pas 42)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
Mara schreef:
TSD schreef:

Zoek even prionen (brokstukken) mRNA vaccins op. Dan vind je de bezwaren waar sommige het over hebben.
Check!

https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... senziekten

Veel mensen doen alsof MRnA iets totaal nieuws is. Deze systematiek wordt al jaren gebruikt in de behandeling van tumoren en met heel veel succes.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef:Typisch ambtenarij. :fi
Zeker, wees blij met zorgvuldig formulerende ambtenaren. Als je vaccins wilt duiden, doe je dat met de productnaam of je voegt de naam van de producent toe. Dus Comirnaty, Spikevax of Vaxzevria. Of als je de producent wilt noemen, dan spreek je over het vaccin van Pfizer-Biontech, Moderna of AstraZeneca.
HersteldHervormd

Merel, punctueel hebben ze het alleen over hersenziektes.

Pfizer was dolgelukkig dat ze tussen 70-80% zuiver waren in hun vaccin. De overige zijn inderdaad prionen.

En met alle respect, maar ik snap dat je grof geschut in moet zetten tegen een tumor, maar we hebben het nu niet over mensen met tumoren, we hebben het over hele mensheid. Daar zit een verschil tussen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:
huisman schreef:Ik ben voor zover ik weet niet ziek.
Toch maken we op andere gebieden ook gebruik van preventieve geneeskunde. Denk aan de consultatiebureaus en de schoolartsen. En de tandarts, niet te vergeten!
Dat is geen preventieve geneeskunde toch? Het gaat alleen om vroegtijdige opsporing / diagnose. Dat vind ik nog wel wat anders.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Merel, punctueel hebben ze het alleen over hersenziektes.

Pfizer was dolgelukkig dat ze tussen 70-80% zuiver waren in hun vaccin. De overige zijn inderdaad prionen.

En met alle respect, maar ik snap dat je grof geschut in moet zetten tegen een tumor, maar we hebben het nu niet over mensen met tumoren, we hebben het over hele mensheid. Daar zit een verschil tussen.
Ben je opeens mRNA-expert?

Overigens zijn er ook gewoon vectorvaccins, zoals dat van AstraZeneca. Dus we hebben het niet over de hele mensheid.
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Merel, punctueel hebben ze het alleen over hersenziektes.

Ben je opeens mRNA-expert?

Overigens zijn er ook gewoon vectorvaccins, zoals dat van AstraZeneca. Dus we hebben het niet over de hele mensheid.
Lekker op de persoon. Top.

We hebben het wel over de hele mensheid, omdat we niet praten over een beperkte groep, overal ter wereld worden mRNA vaccins toegediend. Het klopt wel dat er ook vectorvaccins gezet worden.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ik reageerde op basis van een bepaalde allergie die ik heb. In mijn persoonlijke omgeving zijn er namelijk nogal wat mensen die opeens mij willen vertellen hoe o.a. deze vaccins in elkaar zitten en wat de gevaren zijn. Meestal hebben ze niet meer dan een diploma van de MAVO. Maar dat houdt hen niet tegen nogal stellig te zijn, ook al hebben ze de informatie van allerlei obscure websites. Vandaar dat ik even wat kriebelig reageerde.
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef:
Ik reageerde op basis van een bepaalde allergie die ik heb. In mijn persoonlijke omgeving zijn er namelijk nogal wat mensen die opeens mij willen vertellen hoe o.a. deze vaccins in elkaar zitten en wat de gevaren zijn. Meestal hebben ze niet meer dan een diploma van de MAVO. Maar dat houdt hen niet tegen nogal stellig te zijn, ook al hebben ze de informatie van allerlei obscure websites. Vandaar dat ik even wat kriebelig reageerde.
Geen probleem, vergeven en vergeten :)

Echter ben ik blijkbaar wel hoger geschoold dan de meestal MAVO. Aangezien mij regelmatig gevraagd word naar bronnen wil ik nu dan ook maar aan jou vragen vragen waar de maximaal-MAVO norm vandaan komt? Buiten het feit om dat het niet zo leuk kan klinken voor mensen die inderdaad de MAVO gedaan hebben vind ik dat je ook MAVO’ers serieus moet nemen. Niet alleen vanuit respect, maar ook omdat toch wel blijkt dat MAVO’ers intellectueel kunnen zijn.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Echter ben ik blijkbaar wel hoger geschoold dan de meestal MAVO. Aangezien mij regelmatig gevraagd word naar bronnen wil ik nu dan ook maar aan jou vragen vragen waar de maximaal-MAVO norm vandaan komt? Buiten het feit om dat het niet zo leuk kan klinken voor mensen die inderdaad de MAVO gedaan hebben vind ik dat je ook MAVO’ers serieus moet nemen. Niet alleen vanuit respect, maar ook omdat toch wel blijkt dat MAVO’ers intellectueel kunnen zijn.
Intellectuele MAVO-ers, die ken ik niet.

In mijn omgeving zijn het juist de middelbaar en praktisch opgeleiden die heel stellig zijn over zeer complexe onderwerpen waar ze professioneel noch betreffende opleiding enige ervaring mee hebben. En zo'n onderwerp is de precieze werking van vaccins.

Als ze deskundig zouden zijn, zouden ze met een witte jas aan in het laboratorium staan. Ze bewerken echter metaal, bedienen grafische machines of zitten in de tuinaanleg. Niet dat daar iets mis mee is, integendeel. Het is echter niet zo dat dergelijke functies samengaan met grote kennis over vaccins.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:

Intellectuele MAVO-ers, die ken ik niet.

In mijn omgeving zijn het juist de middelbaar en praktisch opgeleiden die heel stellig zijn over zeer complexe onderwerpen waar ze professioneel noch betreffende opleiding enige ervaring mee hebben. En zo'n onderwerp is de precieze werking van vaccins.

Als ze deskundig zouden zijn, zouden ze met een witte jas aan in het laboratorium staan. Ze bewerken echter metaal, bedienen grafische machines of zitten in de tuinaanleg. Niet dat daar iets mis mee is, integendeel. Het is echter niet zo dat dergelijke functies samengaan met grote kennis over vaccins.
Oh help. Dit soort mensen..
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef:
Oh help. Dit soort mensen..
Dat jij voor een karbonade naar de bakker gaat, moet jij weten. Ik ga liever naar de slager.
Plaats reactie