TSD schreef:huisman schreef:TSD schreef:huisman schreef:
Ik ben voor zover ik weet niet ziek.
Wim schrijft ook: ter voorkoming van…
En bij het pokkenvaccin destijds was juist 1 van de grootste bezwaren de onveiligheid, die echt de drivers waren van de principiële bezwaren. En terecht, dan komt namelijk des te meer de vraag op of je je als gezond mens, zomaar ziek (zij het veel minder ziek als de eigenlijke ziekte) mag maken. Of dat je dan de Heere aan het verzoeken bent, die gezondheid en krankheid geeft.
Dus dat je dat nu steeds los van elkaar koppelt is voor jezelf natuurlijk je goed recht, maar deze koppeling heeft echt oude papieren.
In de tijd van de pokkenprik was er geen sociale media die bol stond van fake news. Deze fake berichten zijn de reden waarom ik steeds benadruk dat mijn besluit om niet te vaccineren niet op deze onzin berichten rust.
Prima hoor.
Alleen jammer dat er voor jou maar 2 groepen mensen zijn.
1. Mensen die volledig overtuigd zijn het vaccin betrouwbaar, veilig en effectief is.
2. Mensen die fake News volgen en zich daardoor laten beïnvloeden.
Ik voel me bij beiden niet thuis.
Ik behoor niet bij 1 noch 2. Met categorie 2 heb ik grote problemen zeker als ze hun opvattingen gaan vermengen met Bijbels noties.
Verder denk ik dat het vaccin veilig en redelijk effectief is maar onnodig voor grote groepen mensen. Was gebleven bij de groep die altijd al een uitnodiging krijgen voor het griepvaccin.
Als het rijke westen dat gedaan had en de rest van de vaccins geschonken aan de armere landen was veel leed voorkomen. Gisteren werd bekent dat Afrika nog niet de 10% haalt van ingeënte mensen .Nu zijn deze prikken gezet in bv gezonde kinderen tussen 12 en 18 die van Covid nauwelijks last hebben . Of nog gekker ze worden eerder gegeven als derde prik dan geschonken aan landen die hun kwetsbaren nog niet eens hun eerste prik kunnen geven.
Maar ja wij kunnen met prikpas weer naar de horeca . Hiep hiep hoera
De inentingscampagne is voor een belangrijk deel economisch gedreven . Die moest weer zo vlug mogelijk open en daarom zelfs dwang en verplichting (bv Italië en voor heel veel Amerikanen).
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.