COVID-19

huisman

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Forummer schreef:
Marco schreef:
huisman schreef:
Bertiel schreef:Ik schrik behoorlijk van wat er nu allemaal besloten is.
Ik ben geen wappie en gevaccineerd dus het raakt me niet.
Maar hoe makkelijk er hier grondrechten opzij worden gezet is wel beangstigend
Ik ben ook geen wappie en niet gevaccineerd. Wacht nog maar even met het aanschaffen van een museumjaarkaart. Hopelijk blijven onze restaurantcadeaukaarten wat langer geldig.

Deze maatregelen doen mij totaal geen pijn maar bizar dat ik nu in een land woon waar bordjes hangen: Voor ongeteste ongevaccineerde personen verboden.
Je kunt het ook omdraaien: Voor geteste of gevaccineerde personen toegestaan.
Dat is ook meer mijn insteek.
Zeker nu testen nog gratis is.
Maar zelfs al zou testen zeg even, 50 euro gaan kosten, heb je nog steeds een keuze.

Ik zie het dan ook niet als vaccinatie dwang, hooguit als vaccinatie drang.
Ja hoor ik ga 50 euro betalen om op het terras een kopje koffie te drinken :bobo

De semantische discussie over dwang en drang ga ik niet voeren. De tweede kamer heeft een motie aangenomen waar drang en dwang verboden worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dwalers

Bericht door Dwalers »

Geen vaccinatie of wel een vaccinatie. Ieder heeft weer z'n eigen inzichten zo te lezen.
Maar wat ik zo bijzonder vind is dat de maatregel van anderhalve meter opgeheven wordt. Volle klassen, stations, winkels en weet ik niet wat, alles mag weer. Maar wil je een hapje eten of koffie drinken op een terras daar heb je dan een pas voor nodig. Vinden jullie dat niet een beetje vreemd? Of zie ik dat verkeerd?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Dwalers schreef:Geen vaccinatie of wel een vaccinatie. Ieder heeft weer z'n eigen inzichten zo te lezen.
Maar wat ik zo bijzonder vind is dat de maatregel van anderhalve meter opgeheven wordt. Volle klassen, stations, winkels en weet ik niet wat, alles mag weer. Maar wil je een hapje eten of koffie drinken op een terras daar heb je dan een pas voor nodig. Vinden jullie dat niet een beetje vreemd? Of zie ik dat verkeerd?
Rijksoverheid.nl schreef:De vaccinatiegraad is nu hoog genoeg om de verplichte 1,5 meter afstand overal op te heffen, maar nog niet hoog genoeg om dit zonder voorwaarden te doen. Alleen met een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad kunnen alle maatregelen worden losgelaten, de kwetsbare mensen in de samenleving worden beschermd en blijft iedereen toegang tot zorg hebben. In november beoordeelt het kabinet de resterende maatregelen.
"Alles mag weer" is dus een te simpele voorstelling van zaken.
~~Soli Deo Gloria~~
Laag

Bericht door Laag »

"Wij hebben een probleem.
Onze zoon van 18 wil zich niet laten vaccineren, we hebben hem nu verwezen naar de garage, daar moet hij slapen, het eten bezorgen we voor de deur. De rest van de familie is netjes gevaccineerd, we hebben hem meermaals de keus voorgelegd, je laten vaccineren of naar de garage.
Hij heeft vrijwillig voor de garage gekozen.
Stel dat hij nu wel corona krijgt? Ik weet niet of ik met hem naar de dokter moet gaan of het ziekenhuis, hij heeft de kans gehad om te vaccineren, ik wil niet dat andere mensen de dupe worden van zijn keuze.
Wat moeten we doen?"
Orchidee

Bericht door Orchidee »

o meen je dat @laag?
Dat zou ik nooit doen!

"Stel dat hij corona krijgt"
Dat kan en jij kunt het ook krijgen!

"Stel dat hij weet ik veel wat voor besmettelijke ziekte krijgt"
Dat kan en dat kan iedereen ook krijgen!
Laatst gewijzigd door Orchidee op 15 sep 2021, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Laag schreef:"Wij hebben een probleem.
Onze zoon van 18 wil zich niet laten vaccineren, we hebben hem nu verwezen naar de garage, daar moet hij slapen, het eten bezorgen we voor de deur. De rest van de familie is netjes gevaccineerd, we hebben hem meermaals de keus voorgelegd, je laten vaccineren of naar de garage.
Stel dat hij nu wel corona krijgt? Ik weet niet of ik met hem naar de dokter moet gaan of het ziekenhuis, hij heeft de kans gehad om te vaccineren, ik wil niet dat andere mensen de dupe worden van zijn keuze.
Wat moeten we doen?"
Ik heb een paar vraagjes. Kan hij daar douchen en gebruik maken van de wc?
Als hij gewoon de anderhalve meter in acht neemt, kan hij toch gewoon in huis blijven?
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje overdreven.
Hier was iedereen gevaccineerd, behalve ik. Ik ben gelukkig niet verbannen naar de schuur (wij hebben geen garage).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wat moeten we doen?"
Even serieus, is dit echt?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Maanenschijn

COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:Afbeelding o meen je dat @laag?
Dat zou ik nooit doen!

Ik neem aan dat Laag hier een niet ondenkbare casus voorstelt, maar waarbij ik mij niet kan voorstellen dat het een praktijk situatie is bij hem thuis :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Natuurlijk meent Laag hier niets van. Ik vermoed dat hij niet eens een zoon van 18 heeft.
Laag

Bericht door Laag »

Orchidee schreef:Afbeelding o meen je dat @laag?
Dat zou ik nooit doen!

Het is natuurlijk niet echt! Zou ik wensen, volg de discussie over corona, en je krijgt bovenstaand beeld.
Laag

Bericht door Laag »

HersteldHervormd schreef:
Wat moeten we doen?"
Even serieus, is dit echt?
Het is niet serieus, en ook wel. Dit beeld zie je zich in Nederland ontvouwen.
Laag

Bericht door Laag »

DDD schreef:Natuurlijk meent Laag hier niets van. Ik vermoed dat hij niet eens een zoon van 18 heeft.
Het was een voorbeeld, ik heb wel zoons, alleen niet van 18, wel 3 van 20 min.
Kijk je naar de actualiteit van de discussie rondom wel of niet vaccineren, dan is bovenstaande niet eens ondenkbaar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wat moeten we doen?"
Stuur maar naar ons; wij hebben nog wel een kamer over.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Wel leuk, die serieuze reacties :)
Maar het is de tweedeling van de samenleving, maar dan in het klein. Het is geen dwang, hij kiest er toch vrijwillig voor om in de garage te gaan wonen? Stel voor dat het hele gezin beperkt wordt door dat ene gezinslid dat zich niet wil laten vaccineren.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie