Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Gesloten
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Bericht door jakobmarin »

LELYSTAD - 'Heere, vergeef me', zei Dirk Post. Toen zijn 15-jarige moordenaar Jaap van der H., die met zijn knieën op het slachtoffer zat, die woorden hoorde, besloot hij dat Dirk nu wel nagenoeg dood moest zijn. En stopte met toesteken.

Dirk stierf. Door een combinatie van bloedverlies en het uitvallen van vitale organen als hart en longen, die meerdere keren door het klapmes van de dader waren geperforeerd. De gewelddadige dood van Dirk Post op 17 november 2009 in het Urker Bos, schokte niet alleen Urk, maar heel Nederland. Dinsdag bij het voorlezen van het vonnis in Lelystad bleek dat niet alleen de moordpartij nog gruwelijker is geweest dan tot dusver bekend, maar ook dat de dader met voorbedachten rade te werk is gegaan.
bron: De Stentor
En dit begon met glaasje draaien....
Jaap van der H. had al eerder tegen vrienden verklaard dat hij Dirk wilde vermoorden. Hij was erachter gekomen dat Dirk een geheim, dat Jaap hem had toevertrouwd, had doorverteld. Jaap was daar woedend om. Hij was als de dood om uitgelachen te worden, als zijn geheim op Urk bekend zou worden.
Het geheim was dat hij twee jaar eerder een occult getint spel had gespeeld: het zogenaamde 'glaasje draaien'. Hij dacht dat daarbij een geest was opgeroepen en een vloek over hem was gekomen. Deze geest verscheen in visioenen voor hem en deed angstaanjagende voorspellingen.
bron: De Stentor
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Bericht door Mara »

O wat verschrikkelijk !
Wat moet dat erg zijn voor die ouders van Dirk.
Hoe moeten de laatste minuten geweest zijn van hun kind ?
En als het eens werkelijk tot de dader door gaat dringen ?
Nu is het uiteindelijk nog een kind, met een probleem, maar ooit, als hij tot besef komt !
Ik hoop dat de ouders van Dirk de dader in hun hart kunnen vergeven, hun leven is anders helemaal kapot.

Dat glaasje draaien, lijkt voor veel mensen zo onschuldig.
Op het 1e kantoor waar ik werkte, werd het ook gedaan, op vrijdagmiddag, ik wist niet hoe snel ik weg moest komen :fi
Ik kende het helemaal niet, zag het en vond het doodeng, letterlijk !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Bericht door Erasmiaan »

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Bericht door jakobmarin »

Uit het verslag van de sectie door een arts-patholoog van het Nederlands Forensisch Instituut blijkt onder meer dat er in het lichaam van het slachtoffer 47 scherprandige huidperforaties met onderhuidse bloeduitstortingen aan de borst, buik, armen en rug aanwezig waren, waarbij meerdere vitale organen (hart, longen, lever en milt) meervoudig geperforeerd waren. Het diepst gemeten steekkanaal betrof 11 cm.
bron: http://www.rechtspraak.nl (LJN: BO0861)
moet je voorstellen, 47 steken, dan ben je een volle minuut aan het steken! :oO :nonnon !
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Bericht door Orchidee »

jakobmarin schreef:
Uit het verslag van de sectie door een arts-patholoog van het Nederlands Forensisch Instituut blijkt onder meer dat er in het lichaam van het slachtoffer 47 scherprandige huidperforaties met onderhuidse bloeduitstortingen aan de borst, buik, armen en rug aanwezig waren, waarbij meerdere vitale organen (hart, longen, lever en milt) meervoudig geperforeerd waren. Het diepst gemeten steekkanaal betrof 11 cm.
bron: http://www.rechtspraak.nl (LJN: BO0861)
moet je voorstellen, 47 steken, dan ben je een volle minuut aan het steken! :oO :nonnon !
:oO Je hebt het toch niet uitgeprobeerd hé :sweat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Bericht door Mara »

Je kunt het bijna uitrekenen, als leek.
1 steek kost een aantal seconden x 47 :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Bericht door Erasmiaan »

In het vonnis staat hoe lang het duurde. Maar het is niet zinvol om te discussieren over die gruwelijke details.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Laatste woorden Dirk: 'Heere vergeef me'

Bericht door Auto »

Erasmiaan heeft gelijk en het is beter dit topic dan ook te sluiten!
Gesloten