Verwachte boeken theologie

Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Cyrillus »

huisman schreef: 22 dec 2023, 21:52
Cyrillus schreef: 22 dec 2023, 21:36
huisman schreef: 25 sep 2010, 11:21 Vandaag is het boekenbeurs...wie weet wat er bij de onder ons bekende uitgevers dit winterseizoen aan moois verwacht wordt? Ik zag in de nieuwste Daniël een nieuw boek van Ds Moerkerken, Zin en mening over de uitleg van de Heilige Schrift.
Daar is inderdaad nog nooit een boek over verschenen.
??? Je reageert op een bericht uit 2010. :haha
Mag dat niet?
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Mannetje »

Er is geen verbod op domheid en zelfs niet op het uiten daarvan.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Tiberius »

Mensen, doe eens wat vriendelijker tegen elkaar.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Terri »

Tiberius schreef: 23 dec 2023, 10:08 Mensen, doe eens wat vriendelijker tegen elkaar.
Ik ben geen Andre van Duin fan, maar laat hij nou precies dezelfde woorden gesproken hebben. Het is een structureel probleem blijkbaar :hum
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

Terri schreef: 23 dec 2023, 12:47
Tiberius schreef: 23 dec 2023, 10:08 Mensen, doe eens wat vriendelijker tegen elkaar.
Ik ben geen Andre van Duin fan, maar laat hij nou precies dezelfde woorden gesproken hebben. Het is een structureel probleem blijkbaar :hum
En niet alleen in Nederland, als we de kranten goed lezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
wfloor
Berichten: 142
Lid geworden op: 18 aug 2014, 17:49

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door wfloor »

https://www.debanier.nl/

Voorjaarscatalogus online.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Marck »

wfloor schreef: 25 dec 2023, 21:36 https://www.debanier.nl/

Voorjaarscatalogus online.
Dank! Ik had hem nog niet opgemerkt.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2998
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Job »

Marck schreef: 26 dec 2023, 09:14
wfloor schreef: 25 dec 2023, 21:36 https://www.debanier.nl/

Voorjaarscatalogus online.
Dank! Ik had hem nog niet opgemerkt.
Komt weer veel moois aan maar soms is die eeeeeindeloze stroom uitgaven mij weleens vermoeiing des vleses. Zou dat voor onze reformatorische uitgevers ook niet soms eens zo zijn? Maar ik hoef er verder niets mee natuurlijk, daarom laat ik het meeste voor wat het is. Heb alle goudklompjes die in onze eigen boekenkasten te vinden zijn nog lang niet allemaal gedolven, o nee, nog lang niet.
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door newton »

De uitgevers hebben vast wel een missie om goede lectuur op de markt te brengen maar uiteindelijk zijn het ook gewoon commerciële bedrijven. En ook de schrijvers zullen vast wat overhouden aan de letters die zie aan het papier toevertrouwen.

Wat dat betreft waardeer ik ds. Pieters. Er ligt hier een boek van hem: Onderwijs in de Weg der Wijsheid. Bijbelstudielessen op weg naar belijdeniscatechisatie. Een mooie hardcover van 400 pagina’s. In eigen beheer laten drukken, niet te koop maar wordt weggegeven.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door refo »

Job schreef: 26 dec 2023, 12:00
Marck schreef: 26 dec 2023, 09:14
wfloor schreef: 25 dec 2023, 21:36 https://www.debanier.nl/

Voorjaarscatalogus online.
Dank! Ik had hem nog niet opgemerkt.
Komt weer veel moois aan maar soms is die eeeeeindeloze stroom uitgaven mij weleens vermoeiing des vleses. Zou dat voor onze reformatorische uitgevers ook niet soms eens zo zijn? Maar ik hoef er verder niets mee natuurlijk, daarom laat ik het meeste voor wat het is. Heb alle goudklompjes die in onze eigen boekenkasten te vinden zijn nog lang niet allemaal gedolven, o nee, nog lang niet.
Veel komt over een jaar of twee in de uitverkoop of de ramsj.
Misschien ook niet en dan is het blijkbaar een uitgave van belang. Dan kun je het alsnog aanschaffen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2998
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Job »

newton schreef: 26 dec 2023, 12:24 De uitgevers hebben vast wel een missie om goede lectuur op de markt te brengen maar uiteindelijk zijn het ook gewoon commerciële bedrijven. En ook de schrijvers zullen vast wat overhouden aan de letters die zie aan het papier toevertrouwen. (...)
Ja 🤔 We hebben op Refoforum daar wel vaker een gesprek over gehad. Vanzelf mogen uitgevers aan hun portemonnee denken. Ik vind het wel precair. Want al die theologieboeken zijn wel verklaringen van Gods Woord. Dat is niet niks, je mag er toch naar streven dat je dan het beste van het allerbeste verkoopt.

Neem nu dagboeken. Er zijn zulke kostelijke werken waarin, al zou je ze elk jaar opnieuw lezen, je toch elke keer weer nieuwe parels ontdekt. Maar er blijft maar een stroom nieuwe dagboeken verschijnen met middelmatige meditaties die almaar korter worden ook. Doordat kerkenraden ze in kerstpakketten (blijven) stoppen, blijven de persen draaien. Hier zomaar kritiek op hebben vind ik te gemakkelijk, want ook van kerkenraden is het een mooi gebaar. Alle goede inhoud die de huizen binnen komt is meegenomen. Toch...het vele is niet altijd goed, maar het goede en doorwrochte het allerbeste.

Over Bijbelse dagboeken is sowieso wel wat te zeggen. Ik vind het onmiskenbaar een heel mooi concept, een prima uitvinding om het Woord dichterbij te brengen. Maar soms maakt het, vind ik, mensen ook een beetje lui in het zelf onderzoeken van het Woord als alles in hapklare brokjes wordt aangeboden. Dan moet je met heel goede doorwrochte dagboeken komen, of geen dagboek.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2998
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Job »

refo schreef: 26 dec 2023, 12:44
Job schreef: 26 dec 2023, 12:00
Marck schreef: 26 dec 2023, 09:14
wfloor schreef: 25 dec 2023, 21:36 https://www.debanier.nl/

Voorjaarscatalogus online.
Dank! Ik had hem nog niet opgemerkt.
Komt weer veel moois aan maar soms is die eeeeeindeloze stroom uitgaven mij weleens vermoeiing des vleses. Zou dat voor onze reformatorische uitgevers ook niet soms eens zo zijn? Maar ik hoef er verder niets mee natuurlijk, daarom laat ik het meeste voor wat het is. Heb alle goudklompjes die in onze eigen boekenkasten te vinden zijn nog lang niet allemaal gedolven, o nee, nog lang niet.
Veel komt over een jaar of twee in de uitverkoop of de ramsj.
Misschien ook niet en dan is het blijkbaar een uitgave van belang. Dan kun je het alsnog aanschaffen.
Dat vind ik dus echt erg, meditatiebundels en theologieboeken die op de ramsjafdelingen van boekenwinkels bij stapels liggen te verstoffen. Of in boekenkasten ongelezen staan te shinen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Marck »

Job schreef: 26 dec 2023, 12:54
refo schreef: 26 dec 2023, 12:44
Job schreef: 26 dec 2023, 12:00
Marck schreef: 26 dec 2023, 09:14

Dank! Ik had hem nog niet opgemerkt.
Komt weer veel moois aan maar soms is die eeeeeindeloze stroom uitgaven mij weleens vermoeiing des vleses. Zou dat voor onze reformatorische uitgevers ook niet soms eens zo zijn? Maar ik hoef er verder niets mee natuurlijk, daarom laat ik het meeste voor wat het is. Heb alle goudklompjes die in onze eigen boekenkasten te vinden zijn nog lang niet allemaal gedolven, o nee, nog lang niet.
Veel komt over een jaar of twee in de uitverkoop of de ramsj.
Misschien ook niet en dan is het blijkbaar een uitgave van belang. Dan kun je het alsnog aanschaffen.
Dat vind ik dus echt erg, meditatiebundels en theologieboeken die op de ramsjafdelingen van boekenwinkels bij stapels liggen te verstoffen. Of in boekenkasten ongelezen staan te shinen.
Dat laatste is ook jammer. Ik ga proberen een aantal boeken die vermoedelijk door mij niet gelezen gaan worden binnen de gemeente kring weg te geven. Of anders naar de christelijke tweedehands winkel.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Marck »

Wat zijn jullie favoriete aankomende boeken in de Banier voorjaars catalogus 2024? Of van een andere uitgever zijn zodra die er al is.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik ben erg benieuwd naar:
Octavius Winslow
Terugval in het geestelijk leven
En hoe het weer opleeft

Voor de rest eigenlijk weinig.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Plaats reactie