Islamofobie?

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Islamofobie?

Bericht door Joannah »

blijmoedig schreef:
Joannah schreef:de hoeren en tollenaars waren geen mensen die beweerden dat de Bijbel vol leugens staat en Jezus niet de Zoon van God, is, zoals de Koran beweert.
De hoeren en de tollenaars en de moslims of aanhangers van welke religie anders dan het christendom dan ook, leven allen zonder God. Wat is het verschil? Sinds wanneer worden wij geacht onderscheid te maken in mensen die nog wel onze bewogenheid verdienen, en welke niet? De hoeren en tollenaars ten tijde van het N.T. hadden overigens nog niet de beschikking over de Bijbel ;)
Maar wel over het Oude Testament, en de wet etc ;)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Islamofobie?

Bericht door blijmoedig »

Joannah schreef:
blijmoedig schreef:
Joannah schreef:de hoeren en tollenaars waren geen mensen die beweerden dat de Bijbel vol leugens staat en Jezus niet de Zoon van God, is, zoals de Koran beweert.
De hoeren en de tollenaars en de moslims of aanhangers van welke religie anders dan het christendom dan ook, leven allen zonder God. Wat is het verschil? Sinds wanneer worden wij geacht onderscheid te maken in mensen die nog wel onze bewogenheid verdienen, en welke niet? De hoeren en tollenaars ten tijde van het N.T. hadden overigens nog niet de beschikking over de Bijbel ;)
Maar wel over het Oude Testament, en de wet etc ;)
Die ze ongetwijfeld elke dag lazen ;) Zelf zie ik het verschil niet: De hoeren en tollenaren die de Torah kennen of zouden kunnen kennen, maar er niet naar leven, of moslims die de Bijbel kennen of zouden kunnen kennen, maar er niet naar leven. In beide gevallen is het een leven zonder licht en uitzicht. Waarom zouden wij daar dan nog extra onderscheid in moeten maken?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Islamofobie?

Bericht door tukkertje »

Joannah schreef:
Solipsis schreef:
ChristenConservatief schreef:Moslims hebben ook echt respect voor Kerstvierende christenen.....
Ja hoor. Met islamitische collega's bijvoorbeeld kan ik het prima vinden. Sterker nog: dit jaar hopen we een soort uitwisseling te doen. Zij met de kerst bij ons, en wij met het suikerfeest een avond bij hen op visite.
Daar komt bij dat Suikerfeest onaanspreekbaarheid genereert. Laat ze gewoon een normaal eetritme aanhouden ten einde het humeur en de werkcapaciteiten op peil te houden. Ik zou ook irritant worden als ik de hele dag niet mocht eten.

:garde
Wat een vervelende, denigrerende toon. Getuigt dit nu van respect voor je naaste?
Overdag vasten, om 's nachts een inhaalslag te vieren is gewoon hypocriet.in islamitische landen als Egypte is de vleesconsumptie deze ramadan maand 2 keer zo groot als de rest van het jaar.wat ze anders overdag doen, doen ze nu 's nachts, en dan nog eens dubbel.
Als christen hoor je niet op een suikerfeest. Een van de weinige geboden die ons worden opgeleged als heidenen, is het zich onthouden van offervlees en wat aan afgoden gewijd is, toch?
En alles wat met de kreet "Allah Akhbar" de strot wordt doorgesneden, is in feite aan deze maangod gewijd.
::salut :super :super
::salut
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4000
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Terri »

Maar.... zien we dan echt het gevaar niet?
Met tolerantie, samen optrekken enz allemaal goed bedoeld, maar ik hoop wel met de intentie ze in aanraking te brengen met het christelijke geloof.
Ik heb soms het onbehaaglijke gevoel van "struisvogel politiek".
En wie doet wat en hoeveel water bij de wijn?
Hoever kan en mag je gaan als christen?
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Islamofobie?

Bericht door blijmoedig »

Terri schreef:Maar.... zien we dan echt het gevaar niet?
Met tolerantie, samen optrekken enz allemaal goed bedoeld, maar ik hoop wel met de intentie ze in aanraking te brengen met het christelijke geloof.
Ik heb soms het onbehaaglijke gevoel van "struisvogel politiek".
En wie doet wat en hoeveel water bij de wijn?
Hoever kan en mag je gaan als christen?
Ik zie de Islam, en elke andere religie anders dan het christendom, als een instrument van de duivel. Om mensen te verblinden voor de Waarheid en weg te houden bij de Heere Jezus. In die zin vind ik een groeiende Islam zeker zorgwekkend. Omdat dat een teken is dat het Koninkrijk van God aan terrein verliest en christenen niet het verschil weten te maken in deze wereld, die zucht onder zoveel nood en dood.

Tegelijkertijd zie ik de moslims, en de aanhangers van elke andere religie anders dan het christendom, als mensen die in verlorenheid leven en die het Evangelie van de Heere Jezus zo Brood nodig hebben.

Ik probeer daarom altijd maar onderscheid te maken tussen de systemen en instituties en de mensen die deze belichamen:

"(...)Tenslotte nog dit: Word sterk door een met de Heere te zijn en Zijn grote kracht in u te laten werken. Bewapen u met alle wapens die God ons geeft. Dan zal de duivel met zijn slinkse streken u geen kwaad kunnen doen. Want wij vechten niet tegen mensen, maar tegen onzichtbare wezens: De duivelse heersers en machten, die deze donkere wereld tiranniseren, een heel leger van boosaardige geesten in de onzichtbare wereld om ons heen(...)" (Ef. 6:10-12).

Zodat ik er in die zin geen enkele moeite mee heb om met de moslims op welke manier dan ook op te trekken (bijwonen Suikerfeest, e.d.), zolang mijn geestelijke wapenrustig (Ef. 6:10-18) maar in orde is, mensen weten dat de Heere Jezus de Bron is van mijn bestaan, en ik hen dat ook van harte gun.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

De islam wordt gezien als een monolithisch, gesloten blok, statisch en niet in staat tot aanpassing aan nieuwe situaties.
De islam wordt gezien als afgescheiden, ‘anders’: (a) geen gemeenschappelijke doelen en waarden met andere culturen, (b) niet beïnvloed door andere culturen, (c) geen effect op andere culturen.
De islam wordt gezien als inferieur aan het Westen: barbaars, irrationeel, primitief en seksistisch.
De islam wordt gezien als gewelddadig, bedreigend, steun verlenend aan terrorisme, betrokken in een "botsing der beschavingen".
De islam wordt gezien als een politieke ideologie die wordt gebruikt voor politiek en militair gewin.
De kritiek die vanuit de islam geuit wordt op het Westen wordt zonder meer afgewezen.
Vijandigheid jegens de islam wordt gebruikt om discriminatie van moslims goed te praten, alsmede hun buitensluiting uit de samenleving.
Vijandigheid jegens moslims wordt aanvaard als een natuurlijk en gewoon verschijnsel.
De kenmerken van islamofobie zoals vastgesteld door het EUMC.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4000
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Terri »

blijmoedig schreef:
Terri schreef:Maar.... zien we dan echt het gevaar niet?
Met tolerantie, samen optrekken enz allemaal goed bedoeld, maar ik hoop wel met de intentie ze in aanraking te brengen met het christelijke geloof.
Ik heb soms het onbehaaglijke gevoel van "struisvogel politiek".
En wie doet wat en hoeveel water bij de wijn?
Hoever kan en mag je gaan als christen?
Ik zie de Islam, en elke andere religie anders dan het christendom, als een instrument van de duivel. Om mensen te verblinden voor de Waarheid en weg te houden bij de Heere Jezus. In die zin vind ik een groeiende Islam zeker zorgwekkend. Omdat dat een teken is dat het Koninkrijk van God aan terrein verliest en christenen niet het verschil weten te maken in deze wereld, die zucht onder zoveel nood en dood.

Tegelijkertijd zie ik de moslims, en de aanhangers van elke andere religie anders dan het christendom, als mensen die in verlorenheid leven en die het Evangelie van de Heere Jezus zo Brood nodig hebben.

Ik probeer daarom altijd maar onderscheid te maken tussen de systemen en instituties en de mensen die deze belichamen:

"(...)Tenslotte nog dit: Word sterk door een met de Heere te zijn en Zijn grote kracht in u te laten werken. Bewapen u met alle wapens die God ons geeft. Dan zal de duivel met zijn slinkse streken u geen kwaad kunnen doen. Want wij vechten niet tegen mensen, maar tegen onzichtbare wezens: De duivelse heersers en machten, die deze donkere wereld tiranniseren, een heel leger van boosaardige geesten in de onzichtbare wereld om ons heen(...)" (Ef. 6:10-12).

Zodat ik er in die zin geen enkele moeite mee heb om met de moslims op welke manier dan ook op te trekken (bijwonen Suikerfeest, e.d.), zolang mijn geestelijke wapenrustig (Ef. 6:10-18) maar in orde is, mensen weten dat de Heere Jezus de Bron is van mijn bestaan, en ik hen dat ook van harte gun.

Hier kan ik me wel in vinden.
Zo is het evenwichtig.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Islamofobie?

Bericht door Mara »

Het schijnt dat die toespraak van Wilders geen voorpaginanieuws was :hum
Zijn Engels was trouwens tikje tenenkrommend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

Overigens wás er al een moskee in de WTC voor 9/11, lees ik nu. http://www.businessinsider.com/there-al ... que-2010-9
So isn't it time we stopped framing this discussion as "us versus them"?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

In de Pers van vandaag een bericht waar ik e.e.a. weer bevestigd zag. Het ging om een artikel waarin bevestigd werd dat 99% van de aanslagen gepleegd worden door niet-islamitische groeperingen.

Het originele onderzoek kwam van Loonwatch:
In fact, a whopping 99.6% of terrorist attacks in Europe were by non-Muslim groups; a good 84.8% of attacks were from separatist groups completely unrelated to Islam.

It is only through sensationalism and fear mongering that the topic of Islamic terrorism is allowed to be used to demonize a religious community that happens to be a minority in the West. When confronted by such lunacy, we ought to respond with the facts and the truth.
Nog los van "het gaat helemaal niet om het geloof. Terrorisme is een strijdmiddel, de strijd is doorgaans de strijd om zelfbeschikking van een volk, of dat nou om Afghanen, Saudi's of om Palestijnen gaat. Dat het dan moslims zijn die die strijd voeren en op basis van hun religie als heilig zien of die religie hen helpt bij suicidale strijdmethoden is niet zo relevant."

https://wits.nctc.gov/
Afbeelding
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Islamofobie?

Bericht door jvdg »

Drie opmerkingen:

a) Hoe betrouwbaar is dit onderzoek

b) Het gaat niet om aantallen groeperingen, maar om de de omvang van die groeperingen

c) In welke mate zijn deze groeperingen extremistisch


Een niet relevant en waardeloos onderzoek dus.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

jvdg schreef:D
a) Hoe betrouwbaar is dit onderzoek
Vrij betrouwbaar. Zie de 2 bronnen die genoemd zijn.
b) Het gaat niet om aantallen groeperingen, maar om de de omvang van die groeperingen
Dan zijn we ook snel klaar: mensen die aanslagen plegen zijn immers geen moslims, volgens de fatwa's die zijn uitgesproken (wat je kunt vergelijken met de synode die een uitspraak doet, zeg maar).

En de groeperingen die in de media genoemd worden zijn niet bijzonder groot, integendeel.
c) In welke mate zijn deze groeperingen extremistisch
Dermate extremistisch dat deze geweld niet schuwen. Denk aan paramilitairistische groeperingen, de IRA/ETA, dierenextremisten, et cetera.
Een niet relevant en waardeloos onderzoek dus.
Goed, het aantal slachtoffers wat valt onder de zogenaamd 'islamitische aanslagen' is aanzienlijk hoger, maar het blijft bijzonder opvallend dit te zien dat de mainstream media ons wil laten geloven in leugens.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Islamofobie?

Bericht door Willem »

Mischien even de site bekijken van de organsiatie Loonwatch. Dat zegt afdoende over de juistheid en betrouwbaarheid ::bye
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Islamofobie?

Bericht door Solipsis »

Willem schreef:Mischien even de site bekijken van de organsiatie Loonwatch. Dat zegt afdoende over de juistheid en betrouwbaarheid ::bye
Je wilt suggeren dat zij hebben gefraudeerd met onderzoeksgegevens, ofzo? Een laaghartige manier om een onderzoek terzijde te schuiven. Waar draait het je nu om? Het in stand houden van een karikatuur waarbij je (al dan niet bewust) informatie negeert en liever gelooft in leugens? Of hoe moet ik dit zien?

De gegevens die zij hebben gebruikt zijn transparant en voor iedereen inzichtelijk. In het artikel worden de volgende bronnen genoemd: de CNN, FBI, Europol en de RAND Corporation. Daar is weinig onjuist en niet betrouwbaar aan.
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Islamofobie?

Bericht door Willem »

Solipsis schreef:
Willem schreef:Mischien even de site bekijken van de organsiatie Loonwatch. Dat zegt afdoende over de juistheid en betrouwbaarheid ::bye
Je wilt suggeren dat zij hebben gefraudeerd met onderzoeksgegevens, ofzo? Een laaghartige manier om een onderzoek terzijde te schuiven. Waar draait het je nu om? Het in stand houden van een karikatuur waarbij je (al dan niet bewust) informatie negeert? Of hoe moet ik dit zien?

De gegevens die zij hebben gebruikt zijn transparant en voor iedereen inzichtelijk. In het artikel worden de volgende bronnen genoemd: de CNN, FBI, Europol en de RAND Corporation.

::salut
Dit staat er op hun site onder het kopje ABOUT:
Loonwatch.com is a blogzine run by a motley group of hate-allergic bloggers to monitor and expose the web’s plethora of anti-Muslim loons, wackos, and conspiracy theorists. While we find the sheer stupidity and outrageousness of the loons to be a source of invaluable comedy, we also recognize the seriousness of the danger they represent as dedicated hatemongers. And so, while our style reflects our bemusement, our content is fact checked and our sources well vetted making sure loonwatch.com is a reliable educational – if entertaining – resource on the rambunctious underworld of Muslim-bashing.

Mischien het onderzoek zelf eens laten verifieren door anderen? de conclusies die zij getrokken hebben uit de cijfers? Het gaat niet om gegevens maar om de informatie die daaruit gedestilleerd wordt. Zijn daar ook al bronnen voor bekend? Even een heel eenvoudig voorbeeld. In de percentage's staat dat 99,6% van de aanslagen in Europa niet door extremistische moslims is gepleegd maar door andere malloten. Als ik nu ALLEEN de aanslagen van Madrid neem en het aantal slachtoffers destijds op 100 zet. (het was veel meer). Dan betekent dit dat 0,004 % van de aanslagen 100 slachtoffers oplevert. De overige 99,6% van de aanslagen in Europa zouden dus 100 / 0,004 = 25.000 slachtoffers hebben geeist. Dat dat niet klopt begrijpt natuurlijk iedereen. - zou je denken :cry -
Doe trouwens dit rekensommetje ook even voor Amerika met de 3000 slachtoffers op 9/11? Dan kom je uit op 750.000 slachtoffers, zevenhonderd vijftig duizend. Moet je eens kijken hoeveel doden de andere terroristen moeten hebben gemaakt om uberhaupt te benaderen wat deze site roept en wat - de linkse - blaadjes weer kopieren.
Plaats reactie