WK voetbal naar Nederland?

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door caprice »

Auto schreef:
caprice schreef:Dat voorbeeld van Nineve is niet te vergelijken met Amsterdam. God had een boodschap, gericht aan Nineve gericht. Dat kunnen wij van Amsterdam niet zeggen. Daar heeft men profaan afgerekend met God en goddelijke zaken. Ik lees ook nergens dat er in Sodom of Gomorra gepredikt moest worden.
Ok, dus de evangelisatiepost "Simon de Looijer" sluiten we en ga jij dit alles vertellen aan evangelist Krijgsman.

Trouwens, eigenlijk implicieer jij met deze uitspraak dat er voor onze medeforummer Oude-Waarheid er ook geen boodschap is? Of misschien begrijp ik je uitspraak niet helemaal goed.
Nee. Helaas verkeerd begrepen, door onduidelijke uitleg. Ik bedoel niet dat er voor Amsterdam geen boodschap meer is. Maar hoe ver moet je gaan om je op plaatsen te vertonen waar men God grotelijks uitdaagt? Is daar geen grens aan? Waarschijnlijk zal Evangelisatie tussen deze roze broeders alleen maar voor polarisatie zorgen vrees ik. Men moet ook tijd en wijze weten.
Lot werd zelfs niet opgeroepen om iedereen te waarschuwen voor het komende oordeel over Sodom. Alleen zijn familie slechts. Hij moest gaan zonder om te zien.

Ik heb er een keer van mijn leven twee zien lopen met elkaar, maar dat is een vreemde gewaarwording. :sweat
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Wilhelm »

caprice schreef:[
Ik heb er een keer van mijn leven twee zien lopen met elkaar, maar dat is een vreemde gewaarwording. :sweat
Even een off-topic opmerking.

Soms denk ik , komt het onbegrip tussen "links en rechts" soms ook omdat de leefomgeving zo kan verschillen ?

Onze overbuurmannen zijn een "stelletje", mijn kinderen groeien er dus mee op en weten van jongs af aan wat homo's zijn. Hoe zeer ik het ook afkeur op Bijbelse gronden, snap je dan dat je sommige dingen wat anders gaat zien / benaderen ?
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door caprice »

Ik heb ze zelfs op het homo-monument in Amsterdam zien zitten dus tijdens een rondleiding. Maar ik kom ze dagelijks dus niet tegen, althans, homo's die de zonde van homosexualiteit uitleven.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Mister »

caprice schreef:Ik heb ze zelfs op het homo-monument in Amsterdam zien zitten dus tijdens een rondleiding. Maar ik kom ze dagelijks dus niet tegen, althans, homo's die de zonde van homosexualiteit uitleven.
Dat weet je nooit zeker.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door caprice »

Mister schreef:
caprice schreef:Ik heb ze zelfs op het homo-monument in Amsterdam zien zitten dus tijdens een rondleiding. Maar ik kom ze dagelijks dus niet tegen, althans, homo's die de zonde van homosexualiteit uitleven.
Dat weet je nooit zeker.
Ik bedoel, hen die dat metterdaad bedrijven op straat, met gedrag die men gewoonlijk alleen aan man en vrouw toe zou kennen als normaal, zoals heel eenvoudig hand in hand lopen met elkaar.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Bonny »

caprice schreef:
Mister schreef:
caprice schreef:Ik heb ze zelfs op het homo-monument in Amsterdam zien zitten dus tijdens een rondleiding. Maar ik kom ze dagelijks dus niet tegen, althans, homo's die de zonde van homosexualiteit uitleven.
Dat weet je nooit zeker.
Ik bedoel, hen die dat metterdaad bedrijven op straat, met gedrag die men gewoonlijk alleen aan man en vrouw toe zou kennen als normaal, zoals heel eenvoudig hand in hand lopen met elkaar.
Dat is Bijbels gezien nog op het randje. De geslachtsdaad wordt veroordeeld. Leviticus 20:13
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door caprice »

Bonny schreef:
caprice schreef:
Mister schreef:
caprice schreef:Ik heb ze zelfs op het homo-monument in Amsterdam zien zitten dus tijdens een rondleiding. Maar ik kom ze dagelijks dus niet tegen, althans, homo's die de zonde van homosexualiteit uitleven.
Dat weet je nooit zeker.
Ik bedoel, hen die dat metterdaad bedrijven op straat, met gedrag die men gewoonlijk alleen aan man en vrouw toe zou kennen als normaal, zoals heel eenvoudig hand in hand lopen met elkaar.
Dat is Bijbels gezien nog op het randje. De geslachtsdaad wordt veroordeeld.
De mens wordt geoordeel op gedachten, woorden en werken. Ook de gedachten erover, en het aanblazen van de hartstocht worden dan gehouden voor deze daad zelf, als we spreken in de lijn van onze Heidelberger Catechismus.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Willem »

Bonny schreef:
caprice schreef:
Mister schreef:
caprice schreef:Ik heb ze zelfs op het homo-monument in Amsterdam zien zitten dus tijdens een rondleiding. Maar ik kom ze dagelijks dus niet tegen, althans, homo's die de zonde van homosexualiteit uitleven.
Dat weet je nooit zeker.
Ik bedoel, hen die dat metterdaad bedrijven op straat, met gedrag die men gewoonlijk alleen aan man en vrouw toe zou kennen als normaal, zoals heel eenvoudig hand in hand lopen met elkaar.
Dat is Bijbels gezien nog op het randje. De geslachtsdaad wordt veroordeeld. Leviticus 20:13
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Laten we elkaar goed begrijpen. Homosexualiteit is verboden in de Bijbel. Maar ik vind de argumenten uit Leviticus nooit zo sterk, omdat daar veel meer dingen in staan die we nu ook niet doen noch wensen. Je kan beter wijzen op de huwelijksinstelling, de 10 geboden en de ge- en verboden in het NT.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Bonny »

caprice schreef:
Bonny schreef: Dat is Bijbels gezien nog op het randje. De geslachtsdaad wordt veroordeeld.
De mens wordt geoordeel op gedachten, woorden en werken. Ook de gedachten erover, en het aanblazen van de hartstocht worden dan gehouden voor deze daad zelf, als we spreken in de lijn van onze Heidelberger Catechismus.
Klopt, maar zo staat het niet letterlijk in Leviticus. Daar wordt puur gefocust op de daad. Maar inderdaad dienen we onze ogen uit te rukken...affijn.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door refo »

Vroeger mochten een jongen en een meisje ook niet hand in hand lopen.
Mogen 2 vrouwen wel handje aan handje lopen? Of gearmd?
En een broer en zus?
Jullie gaan wel erg ver in het veroordelen.

Als je zo gemaakt bent, wat moet je dan?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Wilhelm »

Kom op mensen , ga het nu niet goed praten.

Het ging mij er om dat velen in de Bijbelbelt (of hoe schrijf je ook al weer,) wel beschermd leven.
Ze worden niet dagelijks geconfronteerd met de "boze buitenwereld."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door refo »

Wilhelm schreef:Kom op mensen , ga het nu niet goed praten.

Het ging mij er om dat velen in de Bijbelbelt (of hoe schrijf je ook al weer,) wel beschermd leven.
Ze worden niet dagelijks geconfronteerd met de "boze buitenwereld."
Wat goedpraten?
Homo's zijn volstrekt onschuldige mensen. We gaan nog veel van ze horen. En we komen daar levend vanaf, als gereformeerde gezindte. Let maar op. Natuurlijk heb je van die relnichten, maar die heb je onder refo;s ook. Die scheuren zelfs hele kerken.

Ik heb nog een oud boekje van Jaap en Gerdientje van Anne de Vries. Jaap ging voor het eerst met de trein. Hij schreef aan zijn ouders: ik zag ook nog een neger. Hij lachte naar me.
Zoals jullie over homo's praten zo klinkt dat ook een beetje.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door caprice »

refo schreef:Vroeger mochten een jongen en een meisje ook niet hand in hand lopen.
Mogen 2 vrouwen wel handje aan handje lopen? Of gearmd?
En een broer en zus?
Jullie gaan wel erg ver in het veroordelen.

Als je zo gemaakt bent, wat moet je dan?
Een mens is niet zo geschapen, maar geworden, na de zondeval. Homo-gevoelens zijn (net als pijn) dus een gevolg van onze zonde in het paradijs.

Het voorbeeld wat ik aanhaalde, was om te illustreren, dat je zien kunt dat het om een homo-stel gaat. Tegenwoordig kan alles op straat.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Luther »

refo schreef:
Wilhelm schreef:Kom op mensen , ga het nu niet goed praten.

Het ging mij er om dat velen in de Bijbelbelt (of hoe schrijf je ook al weer,) wel beschermd leven.
Ze worden niet dagelijks geconfronteerd met de "boze buitenwereld."
Wat goedpraten?
Homo's zijn volstrekt onschuldige mensen. We gaan nog veel van ze horen. En we komen daar levend vanaf, als gereformeerde gezindte. Let maar op. Natuurlijk heb je van die relnichten, maar die heb je onder refo;s ook. Die scheuren zelfs hele kerken.

Ik heb nog een oud boekje van Jaap en Gerdientje van Anne de Vries. Jaap ging voor het eerst met de trein. Hij schreef aan zijn ouders: ik zag ook nog een neger. Hij lachte naar me.
Zoals jullie over homo's praten zo klinkt dat ook een beetje.
Van elke daad, of gedachte die gerelateerd kan worden aan een relatie, moet een homo zich onthouden. Maar laten we wel wezen: dat geldt ook voor vrijgezellen die hetrosexueel zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Caprice is duidelijk homofoob ;( Of in ieder geval wereldvreemd. Ik zou zeggen: laat die homo's toch een keer met rust :) Homo's zijn altijd een gemakkelijk doelwit, omdat hun levenswandel opvalt. We kunnen ons beter druk maken over hoe we meer homo's de kerk in krijgen, of wat dichter bij huis, in de kerk houden.
Plaats reactie