Gat in de markt en wellicht noodzaak

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gat in de markt en wellicht noodzaak

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:
Mister schreef:
Zijn het ook refo-conforme prijzen? :fi
nee :yahoo :yahoo
anders ging Jo er niet naar toe, toch? ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Gat in de markt en wellicht noodzaak

Bericht door Marco »

Voor zover dit over vakantiehuizen gaat is het grote onzin om dit of dat adres aan te raden met als reden dat dat christelijk verantwoord zou zijn: je bent daar met je eigen gezin of groep en kan je net zo (on)christelijk gedragen als je wilt. Hooguit staat er wel of geen TV. Maar die kan je uit laten, dus zo'n probleem is dat nou ook weer niet.

Dus zoek je een huisje: kijk op http://www.gites-de-france.com als je naar Frankrijk wilt, bijvoorbeeld :)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Gat in de markt en wellicht noodzaak

Bericht door Mister »

Marco schreef:Voor zover dit over vakantiehuizen gaat is het grote onzin om dit of dat adres aan te raden met als reden dat dat christelijk verantwoord zou zijn: je bent daar met je eigen gezin of groep en kan je net zo (on)christelijk gedragen als je wilt. Hooguit staat er wel of geen TV. Maar die kan je uit laten, dus zo'n probleem is dat nou ook weer niet.
Hmm, zit wel wat in ja. Dan zou het handiger zijn om alle plaatsen te vermelden in 'the-middle-of-nowhere' zonder enige vorm van animatie-team etc. Waar je als Bekende Refo lekker kunt ontspannen ofzo... :OO3
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gat in de markt en wellicht noodzaak

Bericht door Zita »

Marco schreef:Voor zover dit over vakantiehuizen gaat is het grote onzin om dit of dat adres aan te raden met als reden dat dat christelijk verantwoord zou zijn: je bent daar met je eigen gezin of groep en kan je net zo (on)christelijk gedragen als je wilt. Hooguit staat er wel of geen TV. Maar die kan je uit laten, dus zo'n probleem is dat nou ook weer niet.

Dus zoek je een huisje: kijk op http://www.gites-de-france.com als je naar Frankrijk wilt, bijvoorbeeld :)
Ik had al die hele soligratia-site afgespeurd om er achter te komen wat het nou zo christelijk maakte. :bobo
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Gat in de markt en wellicht noodzaak

Bericht door Mister »

Zita schreef:
Marco schreef:Voor zover dit over vakantiehuizen gaat is het grote onzin om dit of dat adres aan te raden met als reden dat dat christelijk verantwoord zou zijn: je bent daar met je eigen gezin of groep en kan je net zo (on)christelijk gedragen als je wilt. Hooguit staat er wel of geen TV. Maar die kan je uit laten, dus zo'n probleem is dat nou ook weer niet.

Dus zoek je een huisje: kijk op http://www.gites-de-france.com als je naar Frankrijk wilt, bijvoorbeeld :)
Ik had al die hele soligratia-site afgespeurd om er achter te komen wat het nou zo christelijk maakte. :bobo
De naam ;)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Gat in de markt en wellicht noodzaak

Bericht door Joannah »

Niet in iedere plaats is er de mogelijkheid om een heel huis te huren, Ik reis meestal met een een ander, geen kinderen.Dus als je ergens een kamer huurt of in een guesthouse bent, waar andere gasten grove taal gebruiken, dronken thuis komen is dat niet echt een plus.
Vandaar dat ik dacht dat een verzameling goede ervaringen met rustige, nette guesthouses wellicht handig was.Zo was ik een paar jaar geleden in Afrika, waar we de ene nacht boven een luidruchtige bar zaten, want dat staat er op www.hostelworld.com niet bij, maar de volgende nacht een kamer hadden in een gezellig, rustig guesthouse van een geemigreerde hollander uit een refo nest;)
En op vakantie ben ik meestal vooral voor mijn rust, dus een goede nachtrust en geen ergernis zijn best belangrijk.
Gelijkgezinde mensen ontmoeten kan interessant zijn, maar het opgelegde karakter van een groepsreis is ons net weer iets te veel. En helemaal op de bonnefooi gaan is weer net het andere uiterste.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Gat in de markt en wellicht noodzaak

Bericht door albion »

Joannah schreef:Niet in iedere plaats is er de mogelijkheid om een heel huis te huren, Ik reis meestal met een een ander, geen kinderen.Dus als je ergens een kamer huurt of in een guesthouse bent, waar andere gasten grove taal gebruiken, dronken thuis komen is dat niet echt een plus.
Vandaar dat ik dacht dat een verzameling goede ervaringen met rustige, nette guesthouses wellicht handig was.Zo was ik een paar jaar geleden in Afrika, waar we de ene nacht boven een luidruchtige bar zaten, want dat staat er op http://www.hostelworld.com niet bij, maar de volgende nacht een kamer hadden in een gezellig, rustig guesthouse van een geemigreerde hollander uit een refo nest;)
En op vakantie ben ik meestal vooral voor mijn rust, dus een goede nachtrust en geen ergernis zijn best belangrijk.
Gelijkgezinde mensen ontmoeten kan interessant zijn, maar het opgelegde karakter van een groepsreis is ons net weer iets te veel. En helemaal op de bonnefooi gaan is weer net het andere uiterste.


Ik lees de Gospel Standard en daar wordt regelmatig in geadverteerd (uit Engeland en Schotland)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gat in de markt en wellicht noodzaak

Bericht door Mara »

Maar je kunt ook prima in een appartement of hotel verblijven toch ?
Wij hebben dit meerdere malen en tot volle tevredenheid gedaan (In Duitsland, Spa, Parijs)
Niet alle hotels zitten vol schreeuwende en zuipende toeristen.
Een tip kan zijn, een zakelijk hotel, in het hoogseizoen hebben die meestal wel kamers vrij.
Het hotel in Spa was een typisch zakenmensen hotel, we zagen wat managers bij het ontbijt en bij het diner.
Wisten wij niet, kwamen we achter toen we er waren. (met 2 kinderen van 8 en 2)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie