Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Ja
30
42%
Nee
41
57%
Ze moeten een trucje toepassen, waardoor ze wél aan de voorwaarden voldoen, maar vrouwen praktisch niet gekozen zullen worden.
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door vlinder »

vogeltje schreef:
huisman schreef:
vogeltje schreef:Ik heb ja gestemd. Ik snap niet dat er geen vrouwen op de lijst mogen.
Zo gauw hun standpunt verandert ga ik op de SGP stemmen.
Dat zal voor 9 juni niet meer lukken. Ik heb een compromisvoorstel geen getrouwde vrouwen met kinderen op de lijst andere vrouwen die een andere levensvervulling hebben wel. ('K weet niet zeker of ik zelf wel voor mijn eigen voorstel ben :bobo )
Haha! Misschien is er toch wel een vrouw, als Deborah uit de bijbel, die een roeping om leiding te gaan geven aan een mannen partij. Ik vraag me wel eens af, waarom is er geen tussenpartij?
Tussen CU en SGP?
Asjeblieft niet nog een partij. Dan heb je allemaal te weinig zetels en zie je dat er plaatsen zijn waar SGP -x- CU op 1 lijst komen.
Waarom gaan niet meer partijen samen, 3 grote partijen, wat meer verdraagzaam?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Marie-Henriëtte »

vlinder schreef:Waarom gaan niet meer partijen samen, 3 grote partijen, wat meer verdraagzaam?

Omdat de standpunten van de partijen (CDA, CU, SGP) simpelweg te ver uit elkaar liggen voor een intensieve samenwerking of fusie. Met zoveel tegenovergestelde meningen tussen de partijen onderling is de kans op onverdraagzaamheid groot.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:
vlinder schreef:Waarom gaan niet meer partijen samen, 3 grote partijen, wat meer verdraagzaam?

Omdat de standpunten van de partijen (CDA, CU, SGP) simpelweg te ver uit elkaar liggen voor een intensieve samenwerking of fusie. Met zoveel tegenovergestelde meningen tussen de partijen onderling is de kans op onverdraagzaamheid groot.
Onmogelijk, alleen programmatisch al.
CDA-SGP kunnen programmatisch fuseren. CU past meer bij de PvdA.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
commentator
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2009, 19:20

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door commentator »

Ik heb ook een stelling: Nederland moet nu eindelijk eens een vrouwelijke premier krijgen. Kan de rechtbank daar ook niet een ferme uitspraak over doen?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door MarthaMartha »

commentator schreef:Ik heb ook een stelling: Nederland moet nu eindelijk eens een vrouwelijke premier krijgen. Kan de rechtbank daar ook niet een ferme uitspraak over doen?
::propo
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Wilhelm »

Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Upquark »

MarthaMartha schreef:
commentator schreef:Ik heb ook een stelling: Nederland moet nu eindelijk eens een vrouwelijke premier krijgen. Kan de rechtbank daar ook niet een ferme uitspraak over doen?
::propo
Ik spreek goed Frans, maar even goed: waarom hebben we eigenlijk allemaal Franse smileys...?!
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door freek »

Wilhelm schreef:Teken manifest :


http://www.zijmaakthetverschil.nu
Beetje apart dat deze actie grotendeels door mannen is opgezet. Dit bevestigt alleen maar de karikatuur: mannen die vrouwen helpen om voor zichzelf op te komen.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Erasmiaan »

freek schreef:
Wilhelm schreef:Teken manifest :


http://www.zijmaakthetverschil.nu
Beetje apart dat deze actie grotendeels door mannen is opgezet.
Die vrouwen staan allemaal achter het aanrecht.

OVerigens zie ik allemaal biblebelt steden en dorpen :humhihi
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door freek »

Erasmiaan schreef:
freek schreef:
Wilhelm schreef:Teken manifest :


http://www.zijmaakthetverschil.nu
Beetje apart dat deze actie grotendeels door mannen is opgezet.
Die vrouwen staan allemaal achter het aanrecht.

OVerigens zie ik allemaal biblebelt steden en dorpen :humhihi
:D

Ik weet nog niet of ik m'n handtekening zet. Ik haal m'n moeder wel achter het aanrecht vandaan.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Joannah »

Ik ben van ja naar nee gegaan, na mij nog eens verdiept te hebben in de Voorschriften van Paulus in zijn eerste brief aan Timotheus. Ik kan niet opmaken uit deze tekst dat het gaat om tijdens de eredienst, maar in het algemeen.Vandaar.
Hoofdstuk 2.
Als de SGP echter dit ook als reden aanvoert, zou ik graag de reden willen weten waarom het bidden met opgeheven heilige handen niet wordt aanbevolen ( hoofdstuk 2 vers 8) ?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Erasmiaan »

Joannah schreef:Ik ben van ja naar nee gegaan, na mij nog eens verdiept te hebben in de Voorschriften van Paulus in zijn eerste brief aan Timotheus. Ik kan niet opmaken uit deze tekst dat het gaat om tijdens de eredienst, maar in het algemeen.Vandaar.
Hoofdstuk 2.
Als de SGP echter dit ook als reden aanvoert, zou ik graag de reden willen weten waarom het bidden met opgeheven heilige handen niet wordt aanbevolen ( hoofdstuk 2 vers 8) ?
Pierre27 in een ander topic schreef:Bidden met opgeheven handen heeft niks te maken met de handen in de lucht te steken, het wijst op de reine gebedshouding, lees hierover de verklaarders maar na.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door eilander »

freek schreef:
Erasmiaan schreef:
freek schreef:
Wilhelm schreef:Teken manifest :


http://www.zijmaakthetverschil.nu
Beetje apart dat deze actie grotendeels door mannen is opgezet.
Die vrouwen staan allemaal achter het aanrecht.

OVerigens zie ik allemaal biblebelt steden en dorpen :humhihi
:D

Ik weet nog niet of ik m'n handtekening zet. Ik haal m'n moeder wel achter het aanrecht vandaan.
Waarom zou jij je handtekening niet zetten? Niet mee eens ofzo?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:
Pierre27 in een ander topic schreef:Bidden met opgeheven handen heeft niks te maken met de handen in de lucht te steken, het wijst op de reine gebedshouding, lees hierover de verklaarders maar na.
Ik had ooit eens een heel stuk van die verklaring hier gelezen; zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door freek »

eilander schreef: Waarom zou jij je handtekening niet zetten? Niet mee eens ofzo?
Jawel hoor, ik ga m'n handtekening nog zetten. Maar ik heb er beetje moeite mee dat deze actie gekoppeld wordt aan de SGP-vrouw. Het voelt alsof mannen nu voor vrouwen opkomen en dat kan een bepaald clichebeeld bevestigen. Maar het is m.i. een actie, bedoeld als steunbetuiging voor SGP. Ik zou daarom niet de naam 'zijmaakthetverschil' gekozen hebben.
Plaats reactie