Wat ga jij stemmen?

Welke partij ga je D.V. 9 juni stemmen?

Peiling eindigde op 26 mei 2010, 01:38

CDA
9
13%
PvdA
3
4%
SP
1
1%
VVD
0
Geen stemmen
PVV
5
7%
GroenLinks
0
Geen stemmen
ChristenUnie
12
18%
D66
0
Geen stemmen
PvdDieren
0
Geen stemmen
SGP
37
55%
 
Totaal aantal stemmen: 67

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17501
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door huisman »

Rijssen schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Wat is jullie mening hierover:

"Sterker nog, zegt Koops, een christen kán niet anders dan PVV stemmen, want alleen Geert Wilders lijkt nog werk te maken van artikel 36 uit de Nederlandse Geloofsbelijdenis van 1536, dat de overheid opdraagt ‘te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen’. „Allah is een instrument van Satan”, zegt Koops. In de zaal klinkt instemmend gemompel."

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... rland.html
Allah is zeker een een instrument van satan, de dominees die genoemd worden zijn niet de enigste.
Ben Kok is ook zeer beducht op de gevaren van de islam, heeft deze week een film uitgebracht over de gevaren van de islam.
Kees van der Staaij was de enige Christelijke politicus die meewerkte aan de film.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c7RRt6JlFrg[/youtube]
Ik heb het PVV verkiezingsprogramma net helemaal gelezen wat een verschrikkelijk document, doet mij echt denken aan een verkiezingsprogramma van een partij uit een buurland van ons in 1933.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Marie-Henriëtte »

Over welke partij heb je het dan uit 1933 Huisman ?
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Rijssen »

huisman schreef:
Rijssen schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Wat is jullie mening hierover:

"Sterker nog, zegt Koops, een christen kán niet anders dan PVV stemmen, want alleen Geert Wilders lijkt nog werk te maken van artikel 36 uit de Nederlandse Geloofsbelijdenis van 1536, dat de overheid opdraagt ‘te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen’. „Allah is een instrument van Satan”, zegt Koops. In de zaal klinkt instemmend gemompel."

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... rland.html
Allah is zeker een een instrument van satan, de dominees die genoemd worden zijn niet de enigste.
Ben Kok is ook zeer beducht op de gevaren van de islam, heeft deze week een film uitgebracht over de gevaren van de islam.
Kees van der Staaij was de enige Christelijke politicus die meewerkte aan de film.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c7RRt6JlFrg[/youtube]
Ik heb het PVV verkiezingsprogramma net helemaal gelezen wat een verschrikkelijk document, doet mij echt denken aan een verkiezingsprogramma van een partij uit een buurland van ons in 1933.

Sjonge jonge wat goedkoop!
:banghead
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17501
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:Over welke partij heb je het dan uit 1933 Huisman ?
De NDSAP die zocht ook een zondebok voor alle problemen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Rijssen »

huisman schreef:
Rijssen schreef:Kan nog wel een paar redenen meer opnoemen om op de PVV te te stemmen, bijvoorbeeld het pal staan achter Israel.
Maar ik vind het Islam standpunt het belangerijkste punt van hun.
Maar jongere: wat een misplaatste arrogantie van jou om je beter te voelen en mij te veroordelen op m'n democratisch recht.
En wat heeft Rijssen er mee te maken, ben niet blind en doof om de gevaren te zien.
En ik geef niet af op de SGP, want die is naast de PVV het meest kritisch op de gevaren van de Islam, maar benaderd het op een andere manier (liefde voor de medemens)
Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

De reden van mij om geen SGP te stemmen is hun theocratie uitgangspunt en hun vrouwenstandpunt.
CU lijkt me helemaal geen optie (veel te links) en durft niet de gevaren te benoemen.
Dan blijt het CDA over, maar die onderschatten de gevaren helemaal en zien zelfs de moslims als bondgenoot.
En heeft stemmen volgens jou ook iets te maken met Bijbelse waarden? Als je de standpunten van de PVV over abortus, euthanasie, homohuwelijk, gebruik van embryo's voor onderzoek enz. ziet zie je een partij met waarden die haaks staan op Gods geboden. Het is niet alleen een anti islam partij maar ook een anti christelijke partij.

Hier oordeel je al over het progamma van de PVV, zonder het gelezen te hebben.
Geef je net toe hierboven. fail :bobo
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door jvdg »

@Rijssen, is het mss. niet verstandig om de hele door MH gelinkte Trouw-reportage door te lezen?

Overigens, hoeveel moslims ken je, en heb je wel eens met hen gesproken over die zaken die jou zo bezig houden?
Heb je weleens om bekering van deze misleide zielen gebeden.

Kom op, handen uit de mouwen en aan het werk.
Ora et labora!

Angst is een slechte raadgever en leidt alleen maar tot meer verharding.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Rijssen »

jvdg schreef:@Rijssen, is het mss. niet verstandig om de hele door MH gelinkte Trouw-reportage door te lezen?

Overigens, hoeveel moslims ken je, en heb je wel eens met hen gesproken over die zaken die jou zo bezig houden?
Heb je weleens om bekering van deze misleide zielen gebeden.

Kom op, handen uit de mouwen en aan het werk.
Ora et labora!

Angst is een slechte raadgever en leidt alleen maar tot meer verharding.
Helemaal gelijk, je moet er zeker voor bidden.
Heb zelfs een moslim buurman, en de trouw reportage heb ik wel helemaal gelezen hoor, het is maar net hoe het leest he.
Angst is het ook niet bij mij, wel bezorgdheid.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Marie-Henriëtte »

@Rijssen,

Ik wil je ook zeker aanraden de gehele link door te lezen. Dan lees je ook hoe verdeeld erover wordt gedacht.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 10 jun 2010, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door jvdg »

Rijssen schreef:
jvdg schreef:@Rijssen, is het mss. niet verstandig om de hele door MH gelinkte Trouw-reportage door te lezen?

Overigens, hoeveel moslims ken je, en heb je wel eens met hen gesproken over die zaken die jou zo bezig houden?
Heb je weleens om bekering van deze misleide zielen gebeden.

Kom op, handen uit de mouwen en aan het werk.
Ora et labora!

Angst is een slechte raadgever en leidt alleen maar tot meer verharding.
Helemaal gelijk, je moet er zeker voor bidden.
Heb zelfs een moslim buurman, en de trouw reportage heb ik wel helemaal gelezen hoor, het is maar net hoe het leest he.
Angst is het ook niet bij mij, wel bezorgdheid.
Maar juist de angst voor moslims heeft de PVV 'vleugels' gegeven.
Daar speelt Wilders op in.

Dat je een moslim buurman hebt, zegt me niets. Spreek je hem ook?

Onlangs sprak ik een moslim (Marokkaan) die zijn zieke joodse buren heeft verzorgd tot hun dood toe. En daar zijn talloze voorbeelden van bekend.
Vaak tot beschaming van christenen.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Erasmiaan »

huisman schreef:
Rijssen schreef:Kan nog wel een paar redenen meer opnoemen om op de PVV te te stemmen, bijvoorbeeld het pal staan achter Israel.
Maar ik vind het Islam standpunt het belangerijkste punt van hun.
Maar jongere: wat een misplaatste arrogantie van jou om je beter te voelen en mij te veroordelen op m'n democratisch recht.
En wat heeft Rijssen er mee te maken, ben niet blind en doof om de gevaren te zien.
En ik geef niet af op de SGP, want die is naast de PVV het meest kritisch op de gevaren van de Islam, maar benaderd het op een andere manier (liefde voor de medemens)
Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

De reden van mij om geen SGP te stemmen is hun theocratie uitgangspunt en hun vrouwenstandpunt.
CU lijkt me helemaal geen optie (veel te links) en durft niet de gevaren te benoemen.
Dan blijt het CDA over, maar die onderschatten de gevaren helemaal en zien zelfs de moslims als bondgenoot.
En heeft stemmen volgens jou ook iets te maken met Bijbelse waarden? Als je de standpunten van de PVV over abortus, euthanasie, homohuwelijk, gebruik van embryo's voor onderzoek enz. ziet zie je een partij met waarden die haaks staan op Gods geboden. Het is niet alleen een anti islam partij maar ook een anti christelijke partij.
Ik begreep uit het Reformatorisch Dagblad dat de PVV voor terugdringing van abortus is, het mag plaatsvinden tot 8 weken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10455
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Orchidee »

Erasmiaan schreef: Ik begreep uit het Reformatorisch Dagblad dat de PVV voor terugdringing van abortus is, het mag plaatsvinden tot 8 weken.
Het is en blijft moord...vanaf dag 1 ;(
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Erasmiaan »

Orchidee schreef:
Erasmiaan schreef: Ik begreep uit het Reformatorisch Dagblad dat de PVV voor terugdringing van abortus is, het mag plaatsvinden tot 8 weken.
Het is en blijft moord...vanaf dag 1 ;(
Eens. Desalniettemin zou ik blij zijn als de termijn terugging naar 8 weken. http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 2&Itemid=1
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Jongere »

Arrogantie en populisme werd gebruikt voor mijn post. Daar reageer ik graag even op.
refo schreef:Dit vind ik ook een heel foute zin:
Dat getuigt ervan dat men totaal geen idee heeft welke rol beginselen spelen in de politiek, welke overtuigingen leidend zijn voor mensen.
Dat getuigt ervan: wij zijn edeler dan gij. Onderschat nooit de kiezer en veroordeel nooit zijn argumenten voor zijn keus. Zeker niet als het er 1.500.000 zijn.

PVV gaat ons misschien niet helpen, nee. Maar de andere partijen zeker niet.
Ik heb het niet over de 1500000 PVV-stemmers. Ik heb het over christelijke PVV-stemmers. En wat dat betreft sta ik echt achter deze zin. Zoals door diverse mensen al gezegd: Wilders' anti-Islam en pro-Israël standpunt heeft absoluut andere gronden dan waarop christenen zich zouden moeten baseren. Dat maakt voor mij heel veel uit. Ik vind het wat goedkoop om te reageren met de opmerkingen dat ik anderen niet vrij zou laten in hun democratische rechten. Ik vind het eerder wat aanmatigend om met zúlke verwijten te reageren, als ik mijn mening geef over een stem voor de PVV.
Persoonlijk snap ik niet hoe een christen kan stemmen op een seculiere partij in ons democratisch stelsel. Wie wil me dat eens uitleggen? Ik hoop nooit een negatieve stem uit te gaan brengen, bijv. 'tegen de islam'. Ik breng een positieve stem uit, op een partij waarvan ik weet dat die zich inzet voor de christelijke waarden. Een christen wordt gedreven vanuit liefde voor de naaste en voor God. Ik kan er niet zo goed bij dat we in de kerk de zondigheid van de mens belijden, en in de politiek alle vertrouwen hebben in standpunten die voortkomen uit een andere bron dan het christendom. Zelfs een volkomen identiek standpunt kan heel verschillend zijn, omdat het uit een andere bron voortkomt. En de partij waarop wij onze stem uitbrengen, zal vanuit die bron ook altijd de andere beslissingen nemen. Het verschil dat ik kan voelen in theologisch opzicht (bijv. het theocratisch ideaal) is voor mij veel minder van belang dan het verschil dat ik kan voelen in ideologisch opzicht (bijv. verschillende grondbeginselen).
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door ChristenConservatief »

huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Over welke partij heb je het dan uit 1933 Huisman ?
De NDSAP die zocht ook een zondebok voor alle problemen.
Het staat je vrij je talenten te ventileren, huisman, maar met dit soort allang weerlegde nieuwspraak uit PvdA-hoek schieten we niets op. Kom eens met een inhoudelijk kritiekpunt op de PVV, zodat we eens verder kunnen praten. Ik zal vast een aanzet geven, door de punten van de PVV eens hard te maken.

We kennen allemaal de naam Mohammed, de profeet en grondlegger van de islam. Voor de meeste moslims geldt deze man als onnavolgbaar voorbeeld.

Mohammed trouwde op 60-jarige leeftijd met een 9-jarig meisje., hetgeen de oorzaak is van de gelegaliseerde pedofilie in o.a. Saudi-Arabië.

Surah 4: 89 roept moslims op om ongelovigen te doden waar je ze ook vindt:

They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them.

Dit is volgens de Hadith een openbaring die gegeven is aan Mohammed toen hij Arabië ging veroveren. Sommige moslimgeleerden beweren dat dit geopenbaard is tijdens de oorlog vanuit Medina tegen Mekka, maar het "waar je ze ook vind" houdt in dat niet alleen Medinaanse ongelovigen gedood dienen te worden, maar gewoon alle ongelovigen.

Zo kan ik nog even doorgaan, maar ik ga eerst koffiedrinken.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Wat ga jij stemmen?

Bericht door Auto »

ChristenConservatief schreef:
huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Over welke partij heb je het dan uit 1933 Huisman ?
De NDSAP die zocht ook een zondebok voor alle problemen.
Het staat je vrij je talenten te ventileren, huisman, maar met dit soort allang weerlegde nieuwspraak uit PvdA-hoek schieten we niets op. Kom eens met een inhoudelijk kritiekpunt op de PVV, zodat we eens verder kunnen praten. Ik zal vast een aanzet geven, door de punten van de PVV eens hard te maken.

We kennen allemaal de naam Mohammed, de profeet en grondlegger van de islam. Voor de meeste moslims geldt deze man als onnavolgbaar voorbeeld.

Mohammed trouwde op 60-jarige leeftijd met een 9-jarig meisje., hetgeen de oorzaak is van de gelegaliseerde pedofilie in o.a. Saudi-Arabië.

Surah 4: 89 roept moslims op om ongelovigen te doden waar je ze ook vindt:

They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them.

Dit is volgens de Hadith een openbaring die gegeven is aan Mohammed toen hij Arabië ging veroveren. Sommige moslimgeleerden beweren dat dit geopenbaard is tijdens de oorlog vanuit Medina tegen Mekka, maar het "waar je ze ook vind" houdt in dat niet alleen Medinaanse ongelovigen gedood dienen te worden, maar gewoon alle ongelovigen.

Zo kan ik nog even doorgaan, maar ik ga eerst koffiedrinken.
O en om dat tegen te gaan dan moet iedereen "ETNISCH GEREGISTREERD" worden. Dit standpunt is exact 1 zoals die eerder in de geschiedenis gehanteerd werd en die vind ik ZEER VERWERPELIJK. En dit standpunt past NIET bij Christenen.
Plaats reactie