Berlusconi wil Israël bij de EU

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door memento »

Israël in de EU, ik vind dat niet zo'n slim idee. Dat betekend dat als Israël zich pro-actief verdedigd, ze verantwoording aan de EU zal moeten afleggen. Maar omgedraaid: Als Israël aangevallen wordt, zal ook de hele EU haar verdedigen moeten...
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Jacobse »

Numerie 23 vers 9: Zie een volk dat alleen woont, en onder de naties zich niet rekent. Zacharia 12 doet zien dat in onze tijd Israël als altijd alleen staat, terwijl alle naties zich er mee wensen te bemoeien op een wijze die eindigt dat zij tegen Israël zullen optrekken.Vanwaar zal Israëls hulp komen? Psalm 121: mijn hulp is van de Heere, de Bewaarder van Israël sluimert noch slaapt. Israël weet dat heel wel; in het gebed voor de reiziger dat een ieder kan lezen die met El Al naar Israël vliegt, staat het: GIJ ALLEEN zijt onze toevlucht. Dat heeft een heerlijke uitkomst:het slot van Ezechiël en het slot van Zacharia doen dat zien in alle helderheid: de HEERE zal koning zijn over de ganse aarde, te Jerusalem, waarvan de naam dan zal luiden: de HEERE woont aldaar.
Thomas
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door ChristenConservatief »

Jacobse schreef:Numerie 23 vers 9: Zie een volk dat alleen woont, en onder de naties zich niet rekent. Zacharia 12 doet zien dat in onze tijd Israël als altijd alleen staat, terwijl alle naties zich er mee wensen te bemoeien op een wijze die eindigt dat zij tegen Israël zullen optrekken.Vanwaar zal Israëls hulp komen? Psalm 121: mijn hulp is van de Heere, de Bewaarder van Israël sluimert noch slaapt. Israël weet dat heel wel; in het gebed voor de reiziger dat een ieder kan lezen die met El Al naar Israël vliegt, staat het: GIJ ALLEEN zijt onze toevlucht. Dat heeft een heerlijke uitkomst:het slot van Ezechiël en het slot van Zacharia doen dat zien in alle helderheid: de HEERE zal koning zijn over de ganse aarde, te Jerusalem, waarvan de naam dan zal luiden: de HEERE woont aldaar.
Thomas
Prachtig, maar het Oude Testament was een heel andere situatie; toen werd Israel nog rechtsteeks door God geregeerd. Daar is nu duidelijk geen sprake meer van.

(Of mag ik dit ook al niet zeggen :( )
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Jacobse »

De profetieën van onze God zullen werkelijkheid worden, als zijnde van HEM Die niet liegen kan, en Wiens Woorden ja en amen zijn; daarbij is natuurlijk van geen belang of die profetieën in het OT of in het NT staan, integendeel, bepalend is dat het in Gods onfeilbaar Woord staat, zijnde het einde van alle tegenspraak.
In het RD van zaterdag staat een beschouwing van dr.L.Engelfriet over het werk van Isaac Da Costa. Uit hetgeen daar staat zijn hier de volgende citaten, ontleend aan Isaac da Costa, vermeld:
-eenstemmig zijn vanaf Mozes alle profeten in het verkondigen van grote jammer, oordelen en verstrooiingover Israël om zijn vele zonden...eenparig eindigen zij allen in verkondigingen en schilderingen van bekering tot de Heere hun God, nationaal herstel onder de scepter van De Messias hun Koning...ten goede van alle volken
-het is tijd dat de christenen van allerlei natie en van allerlei benaming, ingeënt op de goede olijfboom van Israël, zich beijveren hun amen uit te spreken op de beloftenissen Gods aan Zijn oude volk
-Israël als natie zal zich overgeven aan zijn Koning in persoon, wanneer HIJ verschijnen zal.
Nog een citaat, ditmaal uit het boek "Jerusalem waar Jesus was" van ds. H.G. Koekkoek, blz. 112:
-bij Jerusalem gaan de wegen uiteen. De ene mens heeft in Jerusalem zijn heil gevonden. De andere mens, die dit heil afwijst,zal eens in Jerusalem zijn oordeel vinden als de Heere daar het grote oordeel zal uitspreken.Dan zal blijken dat de ene mens een vriend van Jerusalem was, en de ander geen waarde hechtte aan deze stad en diens Grote Koning.
Thomas
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door ChristenConservatief »

Jacobse schreef:De profetieën van onze God zullen werkelijkheid worden, als zijnde van HEM Die niet liegen kan, en Wiens Woorden ja en amen zijn; daarbij is natuurlijk van geen belang of die profetieën in het OT of in het NT staan, integendeel, bepalend is dat het in Gods onfeilbaar Woord staat, zijnde het einde van alle tegenspraak.
In het RD van zaterdag staat een beschouwing van dr.L.Engelfriet over het werk van Isaac Da Costa. Uit hetgeen daar staat zijn hier de volgende citaten, ontleend aan Isaac da Costa, vermeld:
-eenstemmig zijn vanaf Mozes alle profeten in het verkondigen van grote jammer, oordelen en verstrooiingover Israël om zijn vele zonden...eenparig eindigen zij allen in verkondigingen en schilderingen van bekering tot de Heere hun God, nationaal herstel onder de scepter van De Messias hun Koning...ten goede van alle volken
-het is tijd dat de christenen van allerlei natie en van allerlei benaming, ingeënt op de goede olijfboom van Israël, zich beijveren hun amen uit te spreken op de beloftenissen Gods aan Zijn oude volk
-Israël als natie zal zich overgeven aan zijn Koning in persoon, wanneer HIJ verschijnen zal.
Nog een citaat, ditmaal uit het boek "Jerusalem waar Jesus was" van ds. H.G. Koekkoek, blz. 112:
-bij Jerusalem gaan de wegen uiteen. De ene mens heeft in Jerusalem zijn heil gevonden. De andere mens, die dit heil afwijst,zal eens in Jerusalem zijn oordeel vinden als de Heere daar het grote oordeel zal uitspreken.Dan zal blijken dat de ene mens een vriend van Jerusalem was, en de ander geen waarde hechtte aan deze stad en diens Grote Koning.
Thomas
Dat er een nationaal herstel zal komen onder Joden, staat vast. Gelukkig maar. Maar we moeten kijken naar hoe het nú is, en dat is niet zo best. Als ik naar de situatie in Israel op dit moment kijk, kan ik mezelf niet verantwoorden pro-Israelisch te zijn. Da's één.

Twee is, dat teksten die gaan over een rechtstreekse regering van Israel door God natuurlijk niet van toepassing zijn op deze tijd.

Nog niet in ieder geval. De nationale wederkeer is er namelijk nog niet; de Joden anno 2010 zijn óf atheistisch (zoals de gemiddelde Nederlander), óf Joods (die erkennen dus Jezus niet, maar vervolgen christenen zelfs even hard als de moslims).
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Mister »

ChristenConservatief schreef:
Jacobse schreef:De profetieën van onze God zullen werkelijkheid worden, als zijnde van HEM Die niet liegen kan, en Wiens Woorden ja en amen zijn; daarbij is natuurlijk van geen belang of die profetieën in het OT of in het NT staan, integendeel, bepalend is dat het in Gods onfeilbaar Woord staat, zijnde het einde van alle tegenspraak.
In het RD van zaterdag staat een beschouwing van dr.L.Engelfriet over het werk van Isaac Da Costa. Uit hetgeen daar staat zijn hier de volgende citaten, ontleend aan Isaac da Costa, vermeld:
-eenstemmig zijn vanaf Mozes alle profeten in het verkondigen van grote jammer, oordelen en verstrooiingover Israël om zijn vele zonden...eenparig eindigen zij allen in verkondigingen en schilderingen van bekering tot de Heere hun God, nationaal herstel onder de scepter van De Messias hun Koning...ten goede van alle volken
-het is tijd dat de christenen van allerlei natie en van allerlei benaming, ingeënt op de goede olijfboom van Israël, zich beijveren hun amen uit te spreken op de beloftenissen Gods aan Zijn oude volk
-Israël als natie zal zich overgeven aan zijn Koning in persoon, wanneer HIJ verschijnen zal.
Nog een citaat, ditmaal uit het boek "Jerusalem waar Jesus was" van ds. H.G. Koekkoek, blz. 112:
-bij Jerusalem gaan de wegen uiteen. De ene mens heeft in Jerusalem zijn heil gevonden. De andere mens, die dit heil afwijst,zal eens in Jerusalem zijn oordeel vinden als de Heere daar het grote oordeel zal uitspreken.Dan zal blijken dat de ene mens een vriend van Jerusalem was, en de ander geen waarde hechtte aan deze stad en diens Grote Koning.
Thomas
Dat er een nationaal herstel zal komen onder Joden, staat vast. Gelukkig maar. Maar we moeten kijken naar hoe het nú is, en dat is niet zo best. Als ik naar de situatie in Israel op dit moment kijk, kan ik mezelf niet verantwoorden pro-Israelisch te zijn. Da's één.

Twee is, dat teksten die gaan over een rechtstreekse regering van Israel door God natuurlijk niet van toepassing zijn op deze tijd.

Nog niet in ieder geval. De nationale wederkeer is er namelijk nog niet; de Joden anno 2010 zijn óf atheistisch (zoals de gemiddelde Nederlander), óf Joods (die erkennen dus Jezus niet, maar vervolgen christenen zelfs even hard als de moslims).
Hmm, kun je dat even uitleggen?
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door ChristenConservatief »

Mister schreef:
ChristenConservatief schreef:
Jacobse schreef:De profetieën van onze God zullen werkelijkheid worden, als zijnde van HEM Die niet liegen kan, en Wiens Woorden ja en amen zijn; daarbij is natuurlijk van geen belang of die profetieën in het OT of in het NT staan, integendeel, bepalend is dat het in Gods onfeilbaar Woord staat, zijnde het einde van alle tegenspraak.
In het RD van zaterdag staat een beschouwing van dr.L.Engelfriet over het werk van Isaac Da Costa. Uit hetgeen daar staat zijn hier de volgende citaten, ontleend aan Isaac da Costa, vermeld:
-eenstemmig zijn vanaf Mozes alle profeten in het verkondigen van grote jammer, oordelen en verstrooiingover Israël om zijn vele zonden...eenparig eindigen zij allen in verkondigingen en schilderingen van bekering tot de Heere hun God, nationaal herstel onder de scepter van De Messias hun Koning...ten goede van alle volken
-het is tijd dat de christenen van allerlei natie en van allerlei benaming, ingeënt op de goede olijfboom van Israël, zich beijveren hun amen uit te spreken op de beloftenissen Gods aan Zijn oude volk
-Israël als natie zal zich overgeven aan zijn Koning in persoon, wanneer HIJ verschijnen zal.
Nog een citaat, ditmaal uit het boek "Jerusalem waar Jesus was" van ds. H.G. Koekkoek, blz. 112:
-bij Jerusalem gaan de wegen uiteen. De ene mens heeft in Jerusalem zijn heil gevonden. De andere mens, die dit heil afwijst,zal eens in Jerusalem zijn oordeel vinden als de Heere daar het grote oordeel zal uitspreken.Dan zal blijken dat de ene mens een vriend van Jerusalem was, en de ander geen waarde hechtte aan deze stad en diens Grote Koning.
Thomas
Dat er een nationaal herstel zal komen onder Joden, staat vast. Gelukkig maar. Maar we moeten kijken naar hoe het nú is, en dat is niet zo best. Als ik naar de situatie in Israel op dit moment kijk, kan ik mezelf niet verantwoorden pro-Israelisch te zijn. Da's één.

Twee is, dat teksten die gaan over een rechtstreekse regering van Israel door God natuurlijk niet van toepassing zijn op deze tijd.

Nog niet in ieder geval. De nationale wederkeer is er namelijk nog niet; de Joden anno 2010 zijn óf atheistisch (zoals de gemiddelde Nederlander), óf Joods (die erkennen dus Jezus niet, maar vervolgen christenen zelfs even hard als de moslims).
Hmm, kun je dat even uitleggen?
Tja dat heb ik al eens gedaan, maar mij is gesommeerd vooral niet mijn mening omtrent het oude bondsvolk te geven, anders hangt mij een ban boven het hoofd. :(

Toch zal ik even kort zeggen wat mij stoort aan Israël.

Het feit dat bij de stichting van de staat Israël Palestijnen massaal verdreven zijn (en natuurlijk waren er over en weer gevechten, maar het blijft staan dat ook toen al de Palestijnen maar een arm en onvermogend volk was, die weinig kon uitrichten tegen de door Amerika gesteunde Joden) en nog altijd in vluchtelingenkampen bivakkeren, die in het gekste geval nog eens ingepikt worden door Joodse kolonisten, is voor mij het eerste obstakel pro-Israelisch te zijn.

Als je als Palestijns burger dan ook nog eens dagelijks vernederd wordt bij de talloze checkpoints (om ''terreur'' te bestrijden) door Israelische soldaten, kan ik me heel prima voorstellen dat je bij Hamas gaat.

Ik kan vanuit mijn christelijke visie nooit goedkeuren van Israël de Palestijnse medemens dagelijks aandoet.

En nu weet ik wel dat de Hamas ook verschrikkelijke mensen zijn, die onschuldige burgers voor niets afslachten. Het punt is dat, zoals ik hiervoor al uitgelegd heb, de Hamas gevoed wordt door Israel zelf en hun beleid van checkpoints en kolonisatie. De oorlog in het Heilige Land kan nooit stoppen voordat én Israel én de Hamas hun haat vaarwel zeggen en elkaar opzoeken om serieus over vrede te gaan praten.

De enige in Israel voor wie ik werkelijk respect heb, is Mahmoud Abbas. Deze man wordt door de Joodse staat genegeerd, zijn land wordt langzaamaan veroverd door kolonisten. De Hamas veracht hem omdat ze hem te soft vinden. Toch zoekt hij steeds weer de dialoog met Israel op. Voor deze man heb ik wel respect. Netanyahu en de Hamas zijn de schuldigen van de ellende.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Joannah »

ChristenConservatief, ik ben benieuwd wat je dan van de oudtestamentische strijden en gevechten vond, die onder leiding van God tegen de filistijnen en canaanieten gevoerd werden.
De profetie luidt dat God wederom voor Zijn volk zal strijden, zoals in de oude tijd.
En zeg nu zelf, sinds die hoge muur er staat, is het gemiddelde van 10 doden in Israel per week door zelfmoordaanslagen teruggebracht naar NUL!Niet dat de VN het zullen erkennen, natuurlijk....
Hoe Israel als klein volk haar oude beloofde(!) land weer in handen heeft gekregen mag zeker een wonder heten.En die arabieren zijn door hun eigen soortgenoten aangeraden om uit Israel te vertekken, en dan zouden ze na de oorlog, waarvan ze voorspelden dat Israel hem zou verliezen, weer terug kunnen gaan,maar het pakte anders uit,Israel won! daardoor konden ze niet meer terug.
Het is niet aan ons te oordelen, hoe God werkt met het volk dat Hij vanaf het begin heeft apartgezet, Alles gaat toch precies zoals God dat bestuurd heeft.
het land is duizenden jaren geleden al beloofd aan Israel, en aan niemand anders!
Het blijft ZIJN oogappel, en wie hen zegent zal gezegend worden, wie hen vloekt idem dito.
Dit staat in de bijbel.
jeruzalem is als een steen die alle volken zullen moeten heffen, zij die dat doen zullen zich deerlijk verwonden.

De VN, wereldraad van kerken, de Paus, noem het maar op, ja iedereen zal wel weer tegen Israel zijn, zoals we al 2000 jaar ons hebben misdragen tegen hen.
En Berlusconi's bedoelingen wantrouw ik ook diep.
Laatst gewijzigd door Joannah op 17 feb 2010, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Tiberius »

ChristenConservatief schreef:Tja dat heb ik al eens gedaan, maar mij is gesommeerd vooral niet mijn mening omtrent het oude bondsvolk te geven, anders hangt mij een ban boven het hoofd. :(
Ook in dit topic: Niet aan geschiedvervalsing doen!
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Marie-Henriëtte »

ChristenConservatief schreef:Het feit dat bij de stichting van de staat Israël Palestijnen massaal verdreven zijn (en natuurlijk waren er over en weer gevechten, maar het blijft staan dat ook toen al de Palestijnen maar een arm en onvermogend volk was, die weinig kon uitrichten tegen de door Amerika gesteunde Joden) en nog altijd in vluchtelingenkampen bivakkeren, die in het gekste geval nog eens ingepikt worden door Joodse kolonisten, is voor mij het eerste obstakel pro-Israelisch te zijn.
Dat Palestijnen in 1947/48 massaal hun land verlieten, was op veiligheidsverzoek van Palestijnse leiders zelf, met de vooruitstrevende gedachte dat zij de oorlog van de Israëliërs zouden winnen. Terwijl duizenden Palestijnen Israël verlieten, werden er ondertussen duizenden Joden uit diverse Arabische landen hun huizen uitgejaagd. Zij vonden een veilig onderkomen in Israël. Als je dit naast elkaar legt, zul je het als een soort uitwisseling kunnen zien: Palestijnse vluchtelingen zochten een onderkomen in Arabische buurlanden, Joden die bedreigd werden in Arabische landen zochten hun onderkomen in Israël. Overigens heeft Israël diverse malen aangeboden om Palestijnse vluchtelingen terug te laten keren, Arafat heeft dit destijds tegengehouden. Er is nooit een voorstel gekomen vanuit Arabische landen om de naar Israël gevluchte Joden terug te laten keren naar hun Arabische geboorteland. Het is inderdaad betreurenswaardig dat Palestijnse vluchtelingen al die jaren in tenten wonen. Waarom laten de moslims hun broeders niet inburgeren en wonen in een volwaardig huis met hun gezin? Dat deed Israël wel toen zij overspoeld werden met Arabische-Joodse vluchtelingen.
Christen Conservatief schreef:Als je als Palestijns burger dan ook nog eens dagelijks vernederd wordt bij de talloze checkpoints (om ''terreur'' te bestrijden) door Israelische soldaten, kan ik me heel prima voorstellen dat je bij Hamas gaat.
Na jarenlang getreiterd te zijn door bloederige aanslagen van de Palestijnse burgers, is het idee ontstaan om voorzorgsmaatregelen te treffen om dit in de toekomst te voorkomen. Met succes want het aantal aanslagen zijn sinds die tijd verminderd. Het is niet zomaar uit de lucht komen vallen die maatregelen, laten we realistisch blijven.
Christen Conservatief schreef:Ik kan vanuit mijn christelijke visie nooit goedkeuren van Israël de Palestijnse medemens dagelijks aandoet.
Als mensen onrecht wordt aangedaan, keur ik dat ook niet goed vanuit mijn christelijke visie. Jij kunt je echter prima realiseren dat Palestijnen zich aansluiten bij een groepering die in hun politieke handvest hebben vastgelegd dat zij alle Joden zullen uitroeien. Je keurt onrecht af, maar eigenlijk ook weer niet. Wanneer je het prima vindt dat mensen zich aansluiten bij een groepering die Jodenmoord propageert, staat dat voor mij gelijk aan het goedkeuren van de uitroeiing van Joden.

Ik hoop ook op een vredige oplossing van dit slepende conflict. Om te beginnen zou het geen slecht idee zijn om de West Oever onder leiding van Jordanië te stellen en Gaza onder leiding van Egypte. Maar ik heb vernomen dat Egypte een grote muur aan het bouwen is bij Gaza vanwege de toenemende problematiek met de Gazaanse bevolking, dat wordt dus wel een probleem.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Jacobse »

Meer dan misschien is het laatste, de west-oever onder Jordanië, niet zo een best idee. Tot 1948 was het Mandaatsgebied vanaf de Middellandse zee tot en met wat nu Jordanië is; en wat nu Jordanië is omvat zo ongeveer 80 % van het vroegere mandaatsgebied.De arabische bevolking heeft toen dan ook, voorzichtig gezegd, bepaald niet te weinig gekregen, van de Britten.Maar in 1948 stormde ook Jordanië af op Israël, en nam letterlijk als daar toen militaire overwinner de Westoever; wat zo bleef tot ze in 1967 weer achter de Jordaan terug moesten waarna dat gebied in handen van Israël bleef.Onterecht aangeduid als "bezet gebied ", de onterechte bezetting was die van Jordanië van 1948-1967 ! Trouwens, na de voornamelijk door Duitsland verloren Tweede Wereldoorlog werd nogal wat gebied verloren:
door Duitsland ( aan Rusland en Polen en TsechoSlowakije en Frankrijk: Oost-Pruisen, Silezië, een stuk van Pommeren, het Sudetenland, en de Elzas; door Finland aan Rusland: Oost-Karelië en het gebied bij het Ladoga-meer inclusief de stad Vipuri; door Hongarije aan Roemenië het land Transsylvanië. Daarbij ooit gehoord van "bezet gebied ", ooit van teruggaaf, ooit zelfs van financiële schadevergoeding er voor aan de burgers ? Maar als het om Israèl gaat, ja dan komen er ineens andere `normen`met immer eenzelfde uitkomst en één gemeenschappelijk kenmerk: het is altijd en alleen en honderd procent tegen en ten nadele van Israèl. Ooit gehoord van schadeloosstelling -waarom niet - door de Israél omliggende landen, aan Israél, voor alle door die landen aan Israel berokkend oorlogsleed en voor alle kosten van bij Israel benodigde bewapening toen en bij voortduur ? Ooit gehoord van einde van de economische boycot tegen Israél, van het einde van de niet-jood verklaring, van financiéle compensatie voor alle economische en financiéle ellende zodoende al 60 jaar berokkend aan Israél door de omliggende landen ? De mensen ook in Gaza zijn ook allen kunnen blijven waar ze waren, na de genoemde Tweede Wereldoorlog zijn meer dan twaalf miljoen Duitsers verdreven en verjaagd uit de bovenstaand genoemde gebieden, ook nog eens met achterlating van alle bezittingen, en zonder een cent vergoeding ,dat is allemaal kennelijk normaal+ maar als het om hier Gaza gaat, dan" moet dat terug naar Egypte " die het overigens niet eens wil hebben, Anwar Sadat kreeg het meteen aangeboden -land voor vrede - maar wou het al niet hebben !Niemand wil het hebben, Israél is het waarschijnlijk ook liever kwijt dan rijk, maar als niemand het wil hebben - en dat is de werkelijkheid - blijft Israel er mee zitten tegen vermoedelijk wil en dank, maar ook dat is in de wereldopinie niettemin weer helemaal mis en al dat misse gaat natuurlijk weer op het konto van alleen Israél.
Hoe vaak heeft Israél al alles willen regelen+ het snakt naar vrede.De arabische leiders doen het niet en willen het kennelijk niet. Wijlen Arafat voorop, en om actueel te zijn: wat denkt U dienaangaande van sjeik Nasrallah uit Libanon-Syriè, van Syrié onder leiding van de zoon van Hafez al Assad, van Iran onder leiding van Ahmedinejad, en dichterbij van de leiding van Hamas !Zij zijn het die verhinderen dat Israel een zegen zal zijn in het midden der naties.
Thomas
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Mister »

@ CC: neem eens een proefabbo'tje: http://israeltoday.nl/
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:
ChristenConservatief schreef:Het feit dat bij de stichting van de staat Israël Palestijnen massaal verdreven zijn (en natuurlijk waren er over en weer gevechten, maar het blijft staan dat ook toen al de Palestijnen maar een arm en onvermogend volk was, die weinig kon uitrichten tegen de door Amerika gesteunde Joden) en nog altijd in vluchtelingenkampen bivakkeren, die in het gekste geval nog eens ingepikt worden door Joodse kolonisten, is voor mij het eerste obstakel pro-Israelisch te zijn.
Dat Palestijnen in 1947/48 massaal hun land verlieten, was op veiligheidsverzoek van Palestijnse leiders zelf, met de vooruitstrevende gedachte dat zij de oorlog van de Israëliërs zouden winnen. Terwijl duizenden Palestijnen Israël verlieten, werden er ondertussen duizenden Joden uit diverse Arabische landen hun huizen uitgejaagd. Zij vonden een veilig onderkomen in Israël. Als je dit naast elkaar legt, zul je het als een soort uitwisseling kunnen zien: Palestijnse vluchtelingen zochten een onderkomen in Arabische buurlanden, Joden die bedreigd werden in Arabische landen zochten hun onderkomen in Israël. Overigens heeft Israël diverse malen aangeboden om Palestijnse vluchtelingen terug te laten keren, Arafat heeft dit destijds tegengehouden. Er is nooit een voorstel gekomen vanuit Arabische landen om de naar Israël gevluchte Joden terug te laten keren naar hun Arabische geboorteland. Het is inderdaad betreurenswaardig dat Palestijnse vluchtelingen al die jaren in tenten wonen. Waarom laten de moslims hun broeders niet inburgeren en wonen in een volwaardig huis met hun gezin? Dat deed Israël wel toen zij overspoeld werden met Arabische-Joodse vluchtelingen.
Christen Conservatief schreef:Als je als Palestijns burger dan ook nog eens dagelijks vernederd wordt bij de talloze checkpoints (om ''terreur'' te bestrijden) door Israelische soldaten, kan ik me heel prima voorstellen dat je bij Hamas gaat.
Na jarenlang getreiterd te zijn door bloederige aanslagen van de Palestijnse burgers, is het idee ontstaan om voorzorgsmaatregelen te treffen om dit in de toekomst te voorkomen. Met succes want het aantal aanslagen zijn sinds die tijd verminderd. Het is niet zomaar uit de lucht komen vallen die maatregelen, laten we realistisch blijven.
Christen Conservatief schreef:Ik kan vanuit mijn christelijke visie nooit goedkeuren van Israël de Palestijnse medemens dagelijks aandoet.
Als mensen onrecht wordt aangedaan, keur ik dat ook niet goed vanuit mijn christelijke visie. Jij kunt je echter prima realiseren dat Palestijnen zich aansluiten bij een groepering die in hun politieke handvest hebben vastgelegd dat zij alle Joden zullen uitroeien. Je keurt onrecht af, maar eigenlijk ook weer niet. Wanneer je het prima vindt dat mensen zich aansluiten bij een groepering die Jodenmoord propageert, staat dat voor mij gelijk aan het goedkeuren van de uitroeiing van Joden.

Ik hoop ook op een vredige oplossing van dit slepende conflict. Om te beginnen zou het geen slecht idee zijn om de West Oever onder leiding van Jordanië te stellen en Gaza onder leiding van Egypte. Maar ik heb vernomen dat Egypte een grote muur aan het bouwen is bij Gaza vanwege de toenemende problematiek met de Gazaanse bevolking, dat wordt dus wel een probleem.
Zie je ook het verschil in de berichtgeving tussen de bouw van de israelische muur destijds en de aanstaande egyptische muur ?
Hoezo partijdige journalistiek?
Bah.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Marie-Henriëtte »

Maar Joannah, Israël en Eygpte zijn niet de enige twee landen die een veiligheidsmuur bouwen om terrorisme tegen te gaan. Wat dacht je van Saoedi-Arabië? Jaren geleden hebben zij ook een veiligheidsmuur gebouwd bij de grens met Jemen. Deze muur werd gebouwd om wapensmokkelaars en terreur vanuit Jemen tegen te houden.

Hier lees je natuurlijk ook niet veel over in de media. En dat terwijl Saoedi-Arabië één van de landen is die de meeste kritiek heeft uitgeoefend op de veiligheidsmuur in Israël.

http://www.trouw.nl/krantenarchief/2004 ... _muur.html
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 18 feb 2010, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Berlusconi wil Israël bij de EU

Bericht door Gian »

Mister schreef:@ CC: neem eens een proefabbo'tje: http://israeltoday.nl/
Aanbevelingswaardig!

@CC, kun je me vertellen wat de Palestijnen voor volk zijn, waar ze vandaan komen en wat hun recht is?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie