Regels voor aanmelding van dit forum

Plaats reactie
Be

Regels voor aanmelding van dit forum

Bericht door Be »

Ik heb me op deze sit geregistreerd, ook al ben ik niet verbonden met de hervormde kerk (nouja via mijn moedder dan een beetje) Ik ga namelijk naar een evangelische gemeente.

Waar ik me een beetje boos over maakte was dat ik me oficieel niet mocht aanmelden, omdat ik me dus meer verbonden voel met de evangelische gemeente waar ik naar tioe ga.

Ik vraag me af waar deze regel voor is ,mij inziens bellemerd dit je inzicht, en bellemerd dit ook somigge discusies, omdat je alles vanuit de hervormde perspectief bekijkt.

Ik ben sereus verontwaardigt over dit punt,

Greetz Be
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Waarschijnlijk gedaan om zinloze discussies over het bestaan van God (wellus nietus) en arminianisme vs gereformeerde leer (we hebben een vrij wil: wellus nietus), etc, zoals die op veel andere 'christelijke' fora voorkomen, te vermijden, zodat het geen forum word waar iedereen zijn geloof loopt te verdedigen, maar een forum waar gepraat word over verschillen die binnen de gereformeerde gezindte speelt...

Maar ik denk dat de admins er geen bezwaar tegen hebben als je als evengelische broeder (of is het zuster??) je mening laat horen hier, zolang je maar niet begint met het aanvallen van standpunten waar de gereformeerde gezindte unaniem achter staat.

In ieder geval: hartelijk welkom!
Be

Bericht door Be »

Zou je niet een soort geloofsbelijdenis kunnen ondertekenen, (in de zin, van Jezus als enige redder hebben aanvaard, en dus niet specefiek ingaan op doop enzo). Op die manier schijd je denk ik meer het kaf van het koren, omdat als je bij een bepaalde kerk bent aangesloten dat ook niet direkt betekent dat je eens bent met de visie van dit forum.

Eh ben ik duielijk?

Greetz Be

(het is een broeder van 18 jaar BTW)
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik ben sereus verontwaardigt over dit punt,

Greetz Be


Met alle respect (van mij mag je hier ook gewoon komen), maar niemand verplicht je toch hier te komen? Als bepaalde dingen je niet aanstaan blijf je toch gewoon lekker weg?? Ik zou me er vooral niet over op gaan winden, zonde van je energie.

Mhg,
Pim.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik ben van de vrijgemaakte kerk, en ik heb wel zoeits van... ik ga niet in op de échte inhoudelijke discussies. Maar over de voor/tegens met het SoW proces heb ik wel vragen. En ook wel reacties. Maar écht inhoudelijk was ik niet van plan te reageren.
Ik probeer ieders mening te respecteren, als jullie dat ook bij mij doen. En dan rest mij nog de vraag: wat is het verschil met de vrijgemaakte kerk ten opzichte van een andere gereformeerde kerk? dat is me soms niet helemaal helder. Misschien zijn er duidelijke punten.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Maar dit forum is zeker wel interessant, ook al ben ik nog maar 17 jaar:D
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie