Online games
Geplaatst: 30 dec 2009, 00:17
Naar aanleiding van een vraag van Helma over Habbo-hotel even hier wat informatie.
Internet bied natuurlijk heel wat gevaren.
En het meest besproken gevaar is natuurlijk de pedofiel.
Wat een net zo groot gevaar is is het online-gamen.
Inmiddels zijn er heel wat van die games en een aantal zijn ook weer ten onder gegaan.
Sommige games staan ook rijk van de commercie.
Centraal in de games staat dat je een eigen identiteit opbouwt.
Bekend voorbeeld is Second Live waarbij je een eigen figuur aanneemt en een eigen naam. Je bouwt hier je eigen wereld op.
Een ander voorbeeld is het spel Runscape. Ook hier bouw je je eigen wereld en ga je bewegen in deze wereld, die overigens vol staat van geweld.
Het is inmiddels gebeurd dat een jongen van zijn identiteit is beroofd en deze jongen vervolgens de hand aan zichzelf heeft geslagen.
Ook het vervolg hiervan is bijzonder geweest, zeer triest zelfs.
Een aantal andere spelers hebben in die virtuele wereld een soort herdenkingsbijeenkomst gehouden bij elkaar waarbij ze bewust zijn aangevallen door een stel tegenstanders.
het mag duidelijk zijn dat ik dit spel volledig afraad.
Allereerst om het geweld wat er is.
Habbo-hotel is ook een online-game waarin je in het hotel een eigen kamer gaat inrichten.Wordt veel gespeeld door jonge tieners.
je kan dit in je eentje doen en een heel andere wereld opbouwen dan je werkelijke leven is.
Daarnaast kan je het ook samen met je vriendinnen doen.
het is dan als het ware een virtueel poppenhuis.
Ik zou alleen als ouder zeggen: ik wil weten wat jij voor leven daar hebt.
Ben je daar zoals je in werkelijkheid bent en gedraag je je ook als zodanig dan heb ik er geen moeite mee.
Ga je voor jezelf een hele andere identiteit neerzetten (ik chargeer even, je gedraagt je als man terwijl je een vrouw bent) dan denk ik dat je niet op de goede manier bezig bent.
Daarom heb ik de computer ook thuis in de woonkamer staan en weten we (hoewel mijn vrouw meer dan ik) wat mijn dochter doet op Habbo.
Internet bied natuurlijk heel wat gevaren.
En het meest besproken gevaar is natuurlijk de pedofiel.
Wat een net zo groot gevaar is is het online-gamen.
Inmiddels zijn er heel wat van die games en een aantal zijn ook weer ten onder gegaan.
Sommige games staan ook rijk van de commercie.
Centraal in de games staat dat je een eigen identiteit opbouwt.
Bekend voorbeeld is Second Live waarbij je een eigen figuur aanneemt en een eigen naam. Je bouwt hier je eigen wereld op.
Een ander voorbeeld is het spel Runscape. Ook hier bouw je je eigen wereld en ga je bewegen in deze wereld, die overigens vol staat van geweld.
Het is inmiddels gebeurd dat een jongen van zijn identiteit is beroofd en deze jongen vervolgens de hand aan zichzelf heeft geslagen.
Ook het vervolg hiervan is bijzonder geweest, zeer triest zelfs.
Een aantal andere spelers hebben in die virtuele wereld een soort herdenkingsbijeenkomst gehouden bij elkaar waarbij ze bewust zijn aangevallen door een stel tegenstanders.
het mag duidelijk zijn dat ik dit spel volledig afraad.
Allereerst om het geweld wat er is.
Habbo-hotel is ook een online-game waarin je in het hotel een eigen kamer gaat inrichten.Wordt veel gespeeld door jonge tieners.
je kan dit in je eentje doen en een heel andere wereld opbouwen dan je werkelijke leven is.
Daarnaast kan je het ook samen met je vriendinnen doen.
het is dan als het ware een virtueel poppenhuis.
Ik zou alleen als ouder zeggen: ik wil weten wat jij voor leven daar hebt.
Ben je daar zoals je in werkelijkheid bent en gedraag je je ook als zodanig dan heb ik er geen moeite mee.
Ga je voor jezelf een hele andere identiteit neerzetten (ik chargeer even, je gedraagt je als man terwijl je een vrouw bent) dan denk ik dat je niet op de goede manier bezig bent.
Daarom heb ik de computer ook thuis in de woonkamer staan en weten we (hoewel mijn vrouw meer dan ik) wat mijn dochter doet op Habbo.