Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Luther »

coupe soleil schreef:Van mij hoeft die partij niet verboden te worden, maar ik heb er verder niet zoveel mee. Diverse standpunten zijn zo vreemd dat je je weleens afvraagt hoe het mogelijk is dat er nog zoveel mensen op stemmen. Maar goed, ieder zijn/haar ding.
Hééé, dat gaat over de SGP, de partij die ik ook de laatste verkiezingen weer heb gesteund, evenals nog zo'n 163000 mensen. Nu word ik nieuwsgierig, want je twijfelt op z'n minst aan mijn verstandelijke vermogens. Noem me eens 10 zulke vreemden standpunten. (En deze keer niet de vrouwenkwestie noemen, want dat is een beetje afgezaagd...)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door coupe soleil »

Luther schreef:
coupe soleil schreef:Van mij hoeft die partij niet verboden te worden, maar ik heb er verder niet zoveel mee. Diverse standpunten zijn zo vreemd dat je je weleens afvraagt hoe het mogelijk is dat er nog zoveel mensen op stemmen. Maar goed, ieder zijn/haar ding.
Hééé, dat gaat over de SGP, de partij die ik ook de laatste verkiezingen weer heb gesteund, evenals nog zo'n 163000 mensen. Nu word ik nieuwsgierig, want je twijfelt op z'n minst aan mijn verstandelijke vermogens. Noem me eens 10 zulke vreemden standpunten. (En deze keer niet de vrouwenkwestie noemen, want dat is een beetje afgezaagd...)
Een idee niet kunnen begrijpen is heel iets anders dan twijfelen aan de verstandelijke vermogens van iemand.

Ik heb overigens geen 10 vreemde standpunten nodig om niet op een bepaalde partij te stemmen. En de vrouwenkwestie kan jij afgezaagd vinden, de SGP maakt er nog steeds een halszaak van en vindt het blijkbaar minder afgezaagd. Ik vind dit overigens wel een erg raar standpunt, dat klopt. Ook het feit dat er samenwerking met de CU wordt verbroken vind ik onbegrijpelijk. Kán je samen sterk zijn, haak je af om kleinigheidjes. Gelukkig gaat het soms wel goed, dat geef ik toe.
Verder is het streven naar een theocratie tamelijk onzinnig als politieke partij. Wat doe je dan in de politiek?
Ook zou de SGP wat linkser mogen zijn op het gebied van milieu. Dat is wel zo christelijk.
Ik wil ook het spreken vanuit 'onderbuikgevoelens' -hoewel dat letterlijk wordt ontkend- ten aanzien van de Islam noemen.
Met het promoten van een werkende vader en een opvoedende moeder heb ik ook niet zoveel. Dat kan prima gedeeld worden naar mijn mening, ieder moet daar zelf de juiste keuze in maken.
Tevens ben ik het niet eens met de uitgesproken antipathie van de SGP tegen het samenwonen van mensen van hetzelfde geslacht.
En, om niet meer te noemen, het partijprogramma heeft een heleboel erg ferme standpunten. Een aanzienlijk deel klinkt erg stoer maar is gespeend van elke realiteitszin.

Hopelijk heb ik je bevredigend beantwoord. De SGP heeft heus (veel) goede standpunten. Dat ontken ik niet. Maar het is niet 'mijn' partij. Ik vind er soms wat 'extremistische' trekjes in terug, waarmee ik niet geassocieerd wil worden.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door MarthaMartha »

en voor wie hem wil bedanken: kijk even op www.basbedankt.nl
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Solipsis »

coupe soleil schreef:
Luther schreef:
coupe soleil schreef:Van mij hoeft die partij niet verboden te worden, maar ik heb er verder niet zoveel mee. Diverse standpunten zijn zo vreemd dat je je weleens afvraagt hoe het mogelijk is dat er nog zoveel mensen op stemmen. Maar goed, ieder zijn/haar ding.
Hééé, dat gaat over de SGP, de partij die ik ook de laatste verkiezingen weer heb gesteund, evenals nog zo'n 163000 mensen. Nu word ik nieuwsgierig, want je twijfelt op z'n minst aan mijn verstandelijke vermogens. Noem me eens 10 zulke vreemden standpunten. (En deze keer niet de vrouwenkwestie noemen, want dat is een beetje afgezaagd...)
Een idee niet kunnen begrijpen is heel iets anders dan twijfelen aan de verstandelijke vermogens van iemand.

Ik heb overigens geen 10 vreemde standpunten nodig om niet op een bepaalde partij te stemmen. En de vrouwenkwestie kan jij afgezaagd vinden, de SGP maakt er nog steeds een halszaak van en vindt het blijkbaar minder afgezaagd. Ik vind dit overigens wel een erg raar standpunt, dat klopt. Ook het feit dat er samenwerking met de CU wordt verbroken vind ik onbegrijpelijk. Kán je samen sterk zijn, haak je af om kleinigheidjes. Gelukkig gaat het soms wel goed, dat geef ik toe.
Verder is het streven naar een theocratie tamelijk onzinnig als politieke partij. Wat doe je dan in de politiek?
Ook zou de SGP wat linkser mogen zijn op het gebied van milieu. Dat is wel zo christelijk.
Ik wil ook het spreken vanuit 'onderbuikgevoelens' -hoewel dat letterlijk wordt ontkend- ten aanzien van de Islam noemen.
Met het promoten van een werkende vader en een opvoedende moeder heb ik ook niet zoveel. Dat kan prima gedeeld worden naar mijn mening, ieder moet daar zelf de juiste keuze in maken.
Tevens ben ik het niet eens met de uitgesproken antipathie van de SGP tegen het samenwonen van mensen van hetzelfde geslacht.
En, om niet meer te noemen, het partijprogramma heeft een heleboel erg ferme standpunten. Een aanzienlijk deel klinkt erg stoer maar is gespeend van elke realiteitszin.

Hopelijk heb ik je bevredigend beantwoord. De SGP heeft heus (veel) goede standpunten. Dat ontken ik niet. Maar het is niet 'mijn' partij. Ik vind er soms wat 'extremistische' trekjes in terug, waarmee ik niet geassocieerd wil worden.
Daar ben ik het wel mee eens. Sowieso vraag ik me af of je als christen wel een verantwoorde politieke voorkeur kunt hebben. Erg moeilijk...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Mara »

coupe soleil schreef:
Mara schreef: Voorlopig gaat het trouwens niet goed met de formatie :hum nog even en we moeten weer naar de stembus.
Het gaat prima: geen Paars-plus is toch zeker iets om dankbaar voor te zijn. Misschien sommige (veel?) dingen eens positief proberen te bekijken?
Tja het glas kan halfvol of halfleeg zijn :huhu
Ik ben niet alleen zwartgallig en somber, en dan vervolgens stil in een hoekje zitten.
Ik probeer wel iets uit te dragen aan een medemens.
Maar dat valt niet mee in een seculiere omgeving.
Veel mensen vinden het juist allemaal prima gaan.
Ze eten, drinken, feesten.... het is mooi weer, voetbal is geweest, was allemaal top.
Alleen dat: want morgen sterven wij, weten ze even niet meer.
Dus als ik dan op mijn manier nog tamelijk opgewekt in het leven sta, ik bedoel, in het dagelijks leven, is dat toch maar saai.
Omdat je niet meehost met de rest.
Maar je moet wel blind zijn wil je niet de oordelen zien, van de verharding, de vijandschap, de haat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door jvdg »

coupe soleil schreef: De SGP heeft heus (veel) goede standpunten. Dat ontken ik niet. Maar het is niet 'mijn' partij. Ik vind er soms wat 'extremistische' trekjes in terug, waarmee ik niet geassocieerd wil worden.
Maarre...wil je wel geassocieerd worden met het RF?
Vind je ook wel eens, in jouw optiek althans, 'extremistische' trekjes hoor.
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door coupe soleil »

jvdg schreef:
coupe soleil schreef: De SGP heeft heus (veel) goede standpunten. Dat ontken ik niet. Maar het is niet 'mijn' partij. Ik vind er soms wat 'extremistische' trekjes in terug, waarmee ik niet geassocieerd wil worden.
Maarre...wil je wel geassocieerd worden met het RF?
Vind je ook wel eens, in jouw optiek althans, 'extremistische' trekjes hoor.
Is het RF een politieke partij?
Maar inderdaad, hier vind je ook extremistische trekjes. En dingen die ik raar vind, zoals het modereerbeleid en het feit dat het forum op zondag gesloten is :bobo. Maar verder een aardig tijdverdrijf :langue .
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Mara »

coupe soleil schreef:
jvdg schreef:
coupe soleil schreef: De SGP heeft heus (veel) goede standpunten. Dat ontken ik niet. Maar het is niet 'mijn' partij. Ik vind er soms wat 'extremistische' trekjes in terug, waarmee ik niet geassocieerd wil worden.
Maarre...wil je wel geassocieerd worden met het RF?
Vind je ook wel eens, in jouw optiek althans, 'extremistische' trekjes hoor.
Is het RF een politieke partij?
Maar inderdaad, hier vind je ook extremistische trekjes. En dingen die ik raar vind, zoals het modereerbeleid en het feit dat het forum op zondag gesloten is :bobo. Maar verder een aardig tijdverdrijf :langue .
Huh :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door coupe soleil »

:quoi
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Luther »

coupe soleil schreef:Ik heb overigens geen 10 vreemde standpunten nodig om niet op een bepaalde partij te stemmen. En de vrouwenkwestie kan jij afgezaagd vinden, de SGP maakt er nog steeds een halszaak van en vindt het blijkbaar minder afgezaagd. Ik vind dit overigens wel een erg raar standpunt, dat klopt.
Nogal wat SGP-stemmers vinden hetzelfde, dus dat kan de kwestie niet zijn...
coupe soleil schreef:Ook het feit dat er samenwerking met de CU wordt verbroken vind ik onbegrijpelijk. Kán je samen sterk zijn, haak je af om kleinigheidjes. Gelukkig gaat het soms wel goed, dat geef ik toe.
Dat is vrij eenvoudig: de CU heeft een heel andere politieke focus op het belangrijkste terrein in de politiek, het sociaal-economische. Daarin ligt de SGP dichter bij de VVD en de CU dichter bij de PvdA. En zoals je weet, bijt dat elkaar.
coupe soleil schreef:Verder is het streven naar een theocratie tamelijk onzinnig als politieke partij. Wat doe je dan in de politiek?

Dat doet de SGP ook helemaal niet. Ze streeft niet naar een theocratie, ze belijdt (art. 36 NGB) de theocratie. Dat is heel wat anders!
coupe soleil schreef:Ook zou de SGP wat linkser mogen zijn op het gebied van milieu. Dat is wel zo christelijk.
Wat bedoel je concreet? Ik heb de SGP nog nooit tégen het milieu horen pleiten; wel tegen allerlei linkse onzin op dit gebied. Men is gewoon nuchter in het afwegen van tegenstrijdige belangen: economie-ecologie.
coupe soleil schreef:Ik wil ook het spreken vanuit 'onderbuikgevoelens' -hoewel dat letterlijk wordt ontkend- ten aanzien van de Islam noemen.
Wonderlijk. Binnen de SGP wordt door een bepaalde groep gemord dat men te lief is voor de islam. Het bestaansrecht van de SGP hangt juist ten nauwste samen met de vraag of christendom en islam gelijkwaardig zijn. Dat zijn ze niet en de SGP moet dat niet alleen kunnen uitdragen, maar moet dat ook uitdragen. Niet in onverdraagzaamheid tegen mensen, maar wel in onverdraagzaamheid tegen een godsdienst die a-typisch is in de historie van ons land en een valse godsdienst is in het licht van Gods Woord.
coupe soleil schreef:Met het promoten van een werkende vader en een opvoedende moeder heb ik ook niet zoveel. Dat kan prima gedeeld worden naar mijn mening, ieder moet daar zelf de juiste keuze in maken.
Ook hier sla je de plank mis. De SGP promoot niks. De SGP komt op voor de gezinnen die hun gezin hebben georganiseerd naar het kostwinnersmodel. Deze keuze wordt door velen belachelijk gemaakt, maar de SGP vraagt om gelijktrekking. Een gezin met één kostwinner heeft 80% hogere bealstingdruk dan een gezin waarvan beide partners werken. Dat is een latente onrechtvaardigheid in ons belastingsysteem. Zeker als je bedenkt dat het kostwinnersmodel gericht is op een goede opvoeding van jonge Nederlandse staatsburgers.
coupe soleil schreef:Tevens ben ik het niet eens met de uitgesproken antipathie van de SGP tegen het samenwonen van mensen van hetzelfde geslacht.
Dat heeft niks te maken met antipathie; dat is een gegeven dat God ons Zelf via Zijn Woord aanreikt. Het is de Heere een gruwel als mensen van het gelijke geslacht een seksuele relatie hebben. De SGP kan en mag niet anders dan op dit punt voortdurend scherp te ageren.
coupe soleil schreef:En, om niet meer te noemen, het partijprogramma heeft een heleboel erg ferme standpunten. Een aanzienlijk deel klinkt erg stoer maar is gespeend van elke realiteitszin.
In een programma zet je je idealen neer, die je gaat verwezenlijken bij een uitslag van 76 zetels. Ik kan uit elk partijprogramma zaken aanwijzen die gespeend zijn van realiteitszin, met name uit de programma's van PVV, SP, GL, PvdD.
coupe soleil schreef:Hopelijk heb ik je bevredigend beantwoord. De SGP heeft heus (veel) goede standpunten. Dat ontken ik niet. Maar het is niet 'mijn' partij. Ik vind er soms wat 'extremistische' trekjes in terug, waarmee ik niet geassocieerd wil worden.
Je hebt duidelijk gemaakt wat je mening is. Ik heb proberen duidelijk te maken dat je een verkeerd beeld schetst.
Wel maak ik bezwaar tegen het woord extremistisch. Laten we als christenen elkaar dit etiket niet opplakken; dat doet de buitenwereld wel voor ons. Men wil ons maar al te graag in één hoek drijven met de lange baarden en de lange jurken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Mara »

coupe soleil: vind je het extremistisch dat r.f. op zondag gesloten is ?
Ik weet dat niet eens :nonnon ik zit zondags nl nooit op de computer, of het moet zijn om via audioserver een preek te luisteren, als ik ziek ben.
Ik heb aan 6 dagen genoeg.
Kan mn arm tenminste uitrusten :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie