http://www.rdnet.nl/overrdnet/svm.htm
Stichting Verantwoord Mediagebruik... voor de hele gezindte!
Oprichting
Op 9 oktober 2003 heeft de Stichting Verantwoord Mediagebruik (SVM) RDNet overgenomen. Het doel van SVM is het bevorderen van bewust en verantwoord mediagebruik in de gereformeerde gezindte. De initiatiefnemers, die inmiddels het bestuur van de stichting vormen, vinden het noodzakelijk dat er met name voor de scholen een verantwoorde internettoegang blijft bestaan. Daarnaast wil SVM gezinnen en organisaties die nu internet nodig hebben of in de toekomst nodig krijgen van dienst zijn.
Exploitatie
De stichting heeft bij het maken van de plannen rekening gehouden met een exploitatieverlies in de eerste twee jaar. Daarom is er een Stichting Steun Verantwoord Mediagebruik opgericht die de SVM-activiteiten ondersteunt en tijdelijke tekorten aanvult.
SVM is een ideële stichting. Eventuele exploitatieoverschotten die de stichting in de toekomst maakt, worden gebruikt om de producten voor het onderwijs en de abonnees betaalbaar te houden. Ook zal de stichting zich inzetten om de filterdiensten te verbeteren. Daar zijn hoge kosten mee gemoeid.
Samen verantwoordelijk
Steun SVM en maak een gift over op bankrekeningnummer
38 58 06 361 ten name van Stichting Steun Verantwoord Mediagebruik te Ridderkerk! Met uw bijdrage kan een verantwoorde internetvoorziening in stand blijven. Dat dit nodig is, hebben de resultaten van een onderzoek naar het gebruik van onder andere internet in gezinnen recent duidelijk gemaakt.
Leden Stichtingsbestuur
W. Büdgen, voorzitter centrale directie Wartburgcollege;
ing. A.A. Gorter, coördinator ICT-opleidingen Hoornbeeckcollege;
dr. K. Ruitenberg, bestuurslid Kerstenonderwijscentrum;
drs. C. Spek RA, ondernemer;
B. van der Starre, ondernemer;
B. Verweij, ondernemer en bestuurslid po-school;
mr. J.W. Voorwinden, beleidsmedewerker VGS;
H. Vos, directeur VGS.
Grondslag en doel
De stichting SVM is bij notariële akte opgericht op 3 oktober 2003.
Grondslag en doel van de stichting is verwoord in artikel 2 van de statuten:
2.1. De grondslag van de stichting is Gods Woord, zoals daarvan belijdenis gedaan wordt in de artikelen twee tot en met zeven van de Nederlandse Geloofsbelijdenis. Zij onderschrijft geheel en onvoorwaardelijk de Drie Formulieren van Enigheid, zoals deze zijn vastgesteld in de Nationale Synode, gehouden te Dordrecht in de jaren zestienhonderd achttien en zestienhonderd negentien. Zij belijdt mitsdien het absoluut gezag van Gods Woord over alle terreinen van het leven en derhalve mede over mediagebruik.
2.2. De stichting heeft ten doel de bevordering van bewust en verantwoord mediagebruik in de meest brede zin van het woord, in overeenstemming met het gestelde in lid één van dit artikel.
2.3. De stichting tracht haar doel te verwezenlijken door het bieden van een beschermde internettoegang en de daarbij behorende diensten en al hetgeen verder in de ruimste zin bevorderlijk kan zijn voor het doel van de stichting.
2.4. De stichting beoogt niet het maken van winst.
Kliksafe
SVM vermarkt onder de handelsnaam Kliksafe haar producten.
Goede zaak , ben alleen bang dat het allemaal te laat is.
ook een goede PR blijft (tot nu toe nog) achterwege, wellicht wegens geldgebrek?
Verder is het zeer frappant dat er een aantal mensen in het bestuur zitten van kerken en een scholenvereniging (KOC) die zeer sterk tegen internetgebruik voor prive doeleinden zijn en dat zelfs censurabel hebben gesteld.
M.n. dat het Kerstenonderwijscebtrum erin vertegenwoordigd zit verbaast me. gezien hun visie die deze scholenvereniging tot nu toe gepubliceerd en uitgedragen heeft naar hun scholen en achtervan inzake internetgebruik.
Stichting Verantwoord Mediagebruik (oude rdnet)
Stichting Verantwoord Mediagebruik (oude rdnet)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Lijkt me prima initiatief! Want scholen kunnen niet zonder het soort internet dat SVM wil gaan aanbieden.
Wat ik niet begrijp is waar ze mij nog voor nodig hebben. 't Zal wel weer om geld gaan. En dat steekt me nu een beetje, als die club gezorgt had voor ADSL was ik gewoon gebleven en ik denk dat er meer zijn. Er is heel veel geld blijven liggen doordat RDNet overal achteraan hobbelde. Vooral RDNet-pro en ADSL zijn daar voorbeelden van.
Dat het Kerstenonderwijscentrum erin zit verbaast me niet hoor. Iedereen die een beetje volgt wat gebeurt heeft zien aankomen dat internet onmisbaar ging worden. Alleen degenen die echt niet buiten kwamen dachten dat het anders was. Dus hun deelname lijkt me logisch. Over een tijdje heeft iedereen een breedbandverbinding, komt binnen net als telefoon, electriciteit en drinkwater. Je hoeft geen profeet te zijn om dat te zien aankomen.
Wat ik niet begrijp is waar ze mij nog voor nodig hebben. 't Zal wel weer om geld gaan. En dat steekt me nu een beetje, als die club gezorgt had voor ADSL was ik gewoon gebleven en ik denk dat er meer zijn. Er is heel veel geld blijven liggen doordat RDNet overal achteraan hobbelde. Vooral RDNet-pro en ADSL zijn daar voorbeelden van.
Dat het Kerstenonderwijscentrum erin zit verbaast me niet hoor. Iedereen die een beetje volgt wat gebeurt heeft zien aankomen dat internet onmisbaar ging worden. Alleen degenen die echt niet buiten kwamen dachten dat het anders was. Dus hun deelname lijkt me logisch. Over een tijdje heeft iedereen een breedbandverbinding, komt binnen net als telefoon, electriciteit en drinkwater. Je hoeft geen profeet te zijn om dat te zien aankomen.
Oorspronkelijk gepost door limosa
Lijkt me prima initiatief! Want scholen kunnen niet zonder het soort internet dat SVM wil gaan aanbieden.
daar heb je helemaal gelijk in limosa
maar tot nu toe eeft het KOC zich hierover niet op de manier zoals jij schrijft uitgelaten.
ik heb artikelen gezien van KOC anno 2003 die absoluut internet ontraden voor prive/school gebruik.
dus ben benieuwd naar een nieuwe (gewijzigde) publicatie van de KOC mening omtrent internet . NB ook rd-net raadde ze vooreerst af.( i.t.t. BGS/VGS) en nu participeren zein de SVM
positief vind ik het maar het bevreemdde mij wel
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Luister eens Billy, het is niet de gewoonte om iets wat gezegd is terug te trekken. Het zal nu stilzwijgend worden binnen gehaald. Anders zou ook een Generale Synode [ggin, oggin] iets terug moeten nemen.Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door limosa
daar heb je helemaal gelijk in limosa
maar tot nu toe eeft het KOC zich hierover niet op de manier zoals jij schrijft uitgelaten.
ik heb artikelen gezien van KOC anno 2003 die absoluut internet ontraden voor prive/school gebruik.
dus ben benieuwd naar een nieuwe (gewijzigde) publicatie van de KOC mening omtrent internet . NB ook rd-net raadde ze vooreerst af.( i.t.t. BGS/VGS) en nu participeren zein de SVM
positief vind ik het maar het bevreemdde mij wel
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.