Wat zeg je, als je niet aan het Heilig Avondmaal deelneemt?

Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: Wat zeg je, als je niet aan het Heilig Avondmaal deelneemt?

Bericht door zusterelly »

misschien bedoelt seuter wel dat degenen die niet aan het Heilig Avondmaal gaan dat van de Avondmaalgangers zegt/denkt??
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
seuter
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 nov 2008, 23:42

Re: Wat zeg je, als je niet aan het Heilig Avondmaal deelneemt?

Bericht door seuter »

Neen, neen en nog eens neen.
Ik hoop alleen maar voor ALLE Avondmaalsgangers :
ALLES verloren, maar Jezus verkoren.

Dus geen houvast meer aan het volbrengen van de Tien Geboden, maar ook geen vrijbrief om vrijelijk te zondigen, omdat de Middelaar toch wel voor ons voldaan heeft. Hij heeft ALLES gedaan om ons rechtvaardig voor God de Vader te kunnen zijn en verschijnen.
Ik NIETS meer, Hij ALLES. Voortaan kruipen wij laag weg, vanwege Zijn ALLES verdiendende weldaad. Zo is het toch mijn medereizigers naar Sion ? Is het anders ?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat zeg je, als je niet aan het Heilig Avondmaal deelneemt?

Bericht door Marnix »

Mee eens. Hoewel ik wel geloof dat als we laag wegkruipen, Hij ons daar niet laat zitten. We zijn door Jezus Christus vergeven zondaren. Zondaren, dat beseffen we... Maar ook vergeven, de zonde is weg. We krijgen de positie van kinderen van God. Dan hoeven we niet weg te kruipen maar mogen we met vrijmoedigheid naar Hem toe gaan. Vanwege Zijn ALLES verdienende weldaad. Ik hoop dat je dat "ALLES verdienende" ook zo ziet. Tot houdt onze totale vergeving in, dat alles omvat ook wie we in Christus mogen zijn. Geliefde kinderen van de Allerhoogste. En geen bange slaven meer.

Voor de duidelijkheid, dit is een aanvulling op wat je schrijft, geen tegenwerping. Naast wat je zegt geldt ook bovenstaande. Soms kruipen we weg, voelen we ons onwaardig. Maar ook daarmee mogen we naar Jezus Christus en leren hoe God ons ziet in Hem.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie