Schoonheid

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik heb geleerd mijzelf te waarderen (nou ja, de ene keer lukt het me beter dan de andere keer) maar het gaat mij vooralom hoe anderen daarmee om gaan. Mensen zijn toch niet een soort object, waarover je een oordeel uitspreekt! Vandaar dat ik de opmerking van refo kan begrijpen richting Luther. Zo degradeer je vrouwen tot een object. Niet echt christelijk dus.
Pardon!
Daar ageer ik juist tegen! Tegen al dat modepopgedoe, en de zogenaamd volmaakte mens uit de reclamefolder. En waar nogal wat meisjes (en vrouwen) zich aan spiegelen en vervolgens door frustreren.

Ik weet best: het oog doet ook wat, maar het gaat niet om de uiterlijke gestalte, maar om het innerlijke gehalte. (Zie huwelijksformulier)
mee eens, maar dat geeft je niet het recht om een vrouw lelijk te vinden (als de publieke opinie haar als mooi beschouwd)
:haha Maar daarmee bedoel ik juist die zogenaamd mooie vrouwen die met kilo's verf op allerlei lichaamsdelen zich op de been moeten houden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Schoonheid

Bericht door JolandaOudshoorn »

ooit las ik van een meisje die bekende: ik gebruik dikke lagen make-up om mijzelf daarachter te schuilen.
Ik denk dat er een veel dieper onderliggend probleem is: het ontbreken van zelfwaardering.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schoonheid

Bericht door refo »

Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Ik heb geleerd mijzelf te waarderen (nou ja, de ene keer lukt het me beter dan de andere keer) maar het gaat mij vooralom hoe anderen daarmee om gaan. Mensen zijn toch niet een soort object, waarover je een oordeel uitspreekt! Vandaar dat ik de opmerking van refo kan begrijpen richting Luther. Zo degradeer je vrouwen tot een object. Niet echt christelijk dus.
Pardon!
Daar ageer ik juist tegen! Tegen al dat modepopgedoe, en de zogenaamd volmaakte mens uit de reclamefolder. En waar nogal wat meisjes (en vrouwen) zich aan spiegelen en vervolgens door frustreren.

Ik weet best: het oog doet ook wat, maar het gaat niet om de uiterlijke gestalte, maar om het innerlijke gehalte. (Zie huwelijksformulier)
mee eens, maar dat geeft je niet het recht om een vrouw lelijk te vinden (als de publieke opinie haar als mooi beschouwd)
:haha Maar daarmee bedoel ik juist die zogenaamd mooie vrouwen die met kilo's verf op allerlei lichaamsdelen zich op de been moeten houden.
Hou nu eens op met dat denigrerende geklets.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

JolandaOudshoorn schreef:ooit las ik van een meisje die bekende: ik gebruik dikke lagen make-up om mijzelf daarachter te schuilen.
Ik denk dat er een veel dieper onderliggend probleem is: het ontbreken van zelfwaardering.
Exact!
En laten we daar nu eens wat meer oog voor krijgen en veel meer benadrukken dat iemand juist waardevol is in zichzelf, zonder allerlei hulpkrukken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

refo schreef:Hou nu eens op met dat denigrerende geklets.
Héééééé, dat is uniek: Refo vindt een bepaalde posting denigrerend. Nou, ik hou op als al jouw denigrerende postings over de kerk hier door jou herroepen worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Schoonheid

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
refo schreef:Hou nu eens op met dat denigrerende geklets.
Héééééé, dat is uniek: Refo vindt een bepaalde posting denigrerend. Nou, ik hou op als al jouw denigrerende postings over de kerk hier door jou herroepen worden.
flauw luther!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:
Luther schreef:
refo schreef:Hou nu eens op met dat denigrerende geklets.
Héééééé, dat is uniek: Refo vindt een bepaalde posting denigrerend. Nou, ik hou op als al jouw denigrerende postings over de kerk hier door jou herroepen worden.
flauw luther!
Sja... ik snap ook helemaal niet wat er denigrerend is aan de opmerking dat ik vrouwen van wie men zegt dat ze mooi zijn, lelijk vind door alle opmaak die men kennelijk nodig acht om inderdaad zo mooi gevonden te worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Schoonheid

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef:
MarthaMartha schreef:
Luther schreef:
refo schreef:Hou nu eens op met dat denigrerende geklets.
Héééééé, dat is uniek: Refo vindt een bepaalde posting denigrerend. Nou, ik hou op als al jouw denigrerende postings over de kerk hier door jou herroepen worden.
flauw luther!
Sja... ik snap ook helemaal niet wat er denigrerend is aan de opmerking dat ik vrouwen van wie men zegt dat ze mooi zijn, lelijk vind door alle opmaak die men kennelijk nodig acht om inderdaad zo mooi gevonden te worden.
als je dat niet snapt zou je refo even om uitleg of nadere toelichting kunnen vragen.
terugmeppen brengt je niet dichter bij het antwoord.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schoonheid

Bericht door refo »

Luther schreef:Sja... ik snap ook helemaal niet wat er denigrerend is aan de opmerking dat ik vrouwen van wie men zegt ..., lelijk vind ......
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Schoonheid

Bericht door Marie-Henriëtte »

@Vlinder,

Sorry, ik bedoelde christen of denk anders het woord vrouw in die zin maar weg.

@Refo,

Ben het met je posting eens. Maar vrouwen mogen hier op de site voor alles uitgemaakt worden, ook voor dikzakken in een ander topic.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Bert Mulder »

Marie-Henriëtte schreef: Maar vrouwen mogen hier op de site voor alles uitgemaakt worden, ook voor dikzakken in een ander topic.
Dat dat gebeurd, betekend nog niet dat dat mag....

Dit forum is namelijk, gelijk alles, gebonden aan het negende gebod.

En daarom dient de waarheid in liefde gesproken te worden....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schoonheid

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef: als je dat niet snapt zou je refo even om uitleg of nadere toelichting kunnen vragen.
terugmeppen brengt je niet dichter bij het antwoord.
Leuk, maar bij refo werkt dat niet.
Ik heb talloze keren om uitleg gevraagd, in allerlei topics, maar dan krijg je vrijwel nooit antwoord.
Zie bijvoorbeeld in dit topic: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 38#p399638
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Schoonheid

Bericht door vogeltje »

JolandaOudshoorn schreef:ooit las ik van een meisje die bekende: ik gebruik dikke lagen make-up om mijzelf daarachter te schuilen.
Ik denk dat er een veel dieper onderliggend probleem is: het ontbreken van zelfwaardering.
Klopt. Of onzekerheid.
Vooral bij een spreekbeurt is het erg gemakkelijk.
Niemand ziet dat je bloost ( zei mijn dochter 3 jaar terug)
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Schoonheid

Bericht door Marnix »

Blosjes zijn toch juist mooi! :)

En ja, het is gewoon ook een kwestie van smaak. Puur natuurlijk kan mooi zijn.... maar laat de natuur zijn pure werk doen op je haar..... en het wordt een warboel.... Dus doe ik er wat in, ik laat mijn haar knippen, ik scheer me. Help de natuur een handje.

En tja, ik kan me best voorstellen dat sommige dingen die puur natuur zijn, niet altijd mooi zijn... mijn wallen onder mijn ogen zijn puur natuur. Als ik langer slaap wordt het onder mijn ogen donkerder.... tja. En wat te denken van meeeters in de puberteit.... of daarna. Puur natuur, schitterend! Hmhm.

Make up kan best mooi zijn.... Mits het een beetje bescheiden gebeurt.... het enorm optutten, daar wordt volgens mij door Paulus al tegen gewaarschuwd.... vlechtingen des haars? Sieraden enzo? Het moet gewoon met een beetje matigheid gebeuren, niet pronkziek je volhangen enzo, plamuren enzo. Daar mag zeker tegenin worden gegaan, maar ik krijg wel eens het idee dat tegenstanders van make-up alles maar plamuren noemen, dikke lagen smeren etc. Dat wordt dan tegenover puur natuur gezet. Er zit echter nog heel veel tussenin :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: Schoonheid

Bericht door priscilla »

inderdaad, Marnix.
Ik ben vooral gek op lekkere geurtjes. Lekker vrouwelijk. Heerlijk om cadeau te krijgen!
Plaats reactie