Kleine vreugden

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine vreugden

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:
Erik1960 schreef:
merel schreef:Jij bent dus ook al even op zoek. Ik heb de knoop een paar maanden geleden doorgehakt en start met steeds meer tegenzin de dag op.
Dat is geen fijne tijd joh... ik sluit me aan bij Windorgel en Tiberius: ga op onderzoek uit naar waar je hart van gaat kloppen en probeer van daaruit een nieuwe richting in te slaan. Misschien heeft je huidige werkgever afspraken met een loopbaanadviseur? En anders kun je er inderdaad ook zelf naar zoeken.
Zeker niet via de huidige werkgever. De stok om mee te slaan moet je hen niet aanreiken. Iemand die al 20 jaar bij dit bedrijf werkt, zei afgelopen keer dat je een groot toneelstuk moet opvoeren als je met management spreekt. Het is allemaal fantastisch en het gaat allemaal geweldig. Een ding weet ik heel zeker; toneelspelen behoort niet tot mijn kernkwaliteiten.
Ik kan je misschien op weg helpen met wat materiaal om het beeld van je kernkwaliteiten en gewenste werkomgeving te verscherpen. Stuur maar PB als je dat wilt.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleine vreugden

Bericht door Anselmus »

merel schreef:
Zita schreef:
merel schreef:
Jij bent dus ook al even op zoek. Ik heb de knoop een paar maanden geleden doorgehakt en start met steeds meer tegenzin de dag op.
Overweeg het onderwijs. Past volgens mij wel bij jou, met name de oudere leerlingen. Lekker duidelijk, lekker nuchter, maar wel zorgzaam.
Daar heb ik eerlijk gezegd wel eens over nagedacht. Welk vak kan je geven na een studie rechten?
Burgerschap op het mbo. Leuk vak om te geven met op een reformatorisch mbo ook de uitdaging naar de vertaling naar het christendom. Je bent verzekert van ministeriële aandacht.

Maar je kunt bijna elk vak geven en je in 2 jaar laten om/bijscholen. School betaalt dat en je mag gelijk starten voor de klas.

Ook in ziekenhuizen kun je soms aan de slag met een juridische achtergrond op gebied van juridische ondersteuning of research. Om laten scholen tot verpleegkundige kan natuurlijk ook. Je wordt met open armen ontvangen, je moet alleen wel wat salaris inleveren denk ik.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine vreugden

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
merel schreef:
DDD schreef:Zou eerst eens grondig analyseren waarom het werk niet bevalt.
Overname struggles die steeds erger worden. Uit de markt hoor ik van meerdere kanten dat het ergens anders niet beter is.
Ik zou me eerst eens goed oriënteren op wat je werkelijk wilt, door gesprekken met vrienden e.d.
Zomaar in het onderwijs duiken, omdat rechten je tegen gaat staan en je het liefst geriater wilt worden, lijkt me geen serieuze oplossing.
Dan leg je de kiem voor een teleurstelling.

Voor @merel van merel ;)


Merel van Vroonhoven - Leraar (zij-instromer) speciaal onderwijs
Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

huisman schreef:
Voor @merel van merel ;)


Merel van Vroonhoven - Leraar (zij-instromer) speciaal onderwijs
Afbeelding
Ik ken haar verhaal. Allereerst is leraar op een lagere school of speciaal onderwijs niets voor mij. Daarnaast heb ik ook altijd wat gemengde gevoelens bij haar verhaal. Het klinkt allemaal heel nobel, maar het is nogal makkelijk om deze stap te maken als je eerst jarenlang zwaar gecasht hebt in eerdere functies en de zorg voor je kind grotendeels hebt uitbesteed.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine vreugden

Bericht door Erik1960 »

Onze kleindochter weer gezien, gehoord, geroken en gevoeld.. :love Ze groeit als kool: als ze het tempo van de voorbij 2 weken volhoudt, weegt ze op haar eerste verjaardag 109 kilo… onvoorstelbaar wat zo’n klein lijfje allemaal te verwerken krijgt in die eerste weken.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kleine vreugden

Bericht door Lilian1975 »

Heerlijk die regen nu. De geur, het getik op het raam. Gewoon een grote vreugde...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine vreugden

Bericht door Terri »

Lilian1975 schreef:Heerlijk die regen nu. De geur, het getik op het raam. Gewoon een grote vreugde...
Hier nog niet, vol verwachting.....
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 978
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Kleine vreugden

Bericht door Jo-Ann »

Lilian1975 schreef:Heerlijk die regen nu. De geur, het getik op het raam. Gewoon een grote vreugde...
Hier ook. Heerlijk!
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Kleine vreugden

Bericht door Als gast hier »

Lilian1975 schreef:Heerlijk die regen nu. De geur, het getik op het raam. Gewoon een grote vreugde...
Hier nog geen druppel gevallen helaas....
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Hier zijn de voorspellingen de hele nacht regen en morgen zon, en daarna weer buien. Ideaal om de laatste madeliefjes uit het gazon te halen (wat een werk is dat, als je geen gif wilt gebruiken) en deels nieuw gras te zaaien. En misschien nog wat planten te poten.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Hier zijn de voorspellingen de hele nacht regen en morgen zon, en daarna weer buien. Ideaal om de laatste madeliefjes uit het gazon te halen (wat een werk is dat, als je geen gif wilt gebruiken) en deels nieuw gras te zaaien. En misschien nog wat planten te poten.
Waarom zou je geen madeliefjes in je gazon willen?
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

Dochterlief die het zo goed doet.
Mamma is werken, pappa zit aan de keukentafel te werken en zij zit heerlijk te spelen met haar pop in de box. Straks komen opa en oma een uurtje oppassen en daarna komt tante voor de rest van de dag.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Klavart schreef:
DDD schreef:Hier zijn de voorspellingen de hele nacht regen en morgen zon, en daarna weer buien. Ideaal om de laatste madeliefjes uit het gazon te halen (wat een werk is dat, als je geen gif wilt gebruiken) en deels nieuw gras te zaaien. En misschien nog wat planten te poten.
Waarom zou je geen madeliefjes in je gazon willen?
Omdat het hele gazon er binnen enkele jaren vol mee staat. En het gazon daar minder mooi van wordt, vind ik. Al het gras gaat dood en er komt mos en madeliefjes. Dat is ook een kwestie van bemesten, weet ik inmiddels, dus daar besteed ik ook aandacht aan. Ik heb het onderhoud van de tuin uitbesteed, maar dit soort dingen doe ik wel zelf, omdat het gazon anders alleen gemaaid en bemest wordt.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Klavart schreef:
DDD schreef:Hier zijn de voorspellingen de hele nacht regen en morgen zon, en daarna weer buien. Ideaal om de laatste madeliefjes uit het gazon te halen (wat een werk is dat, als je geen gif wilt gebruiken) en deels nieuw gras te zaaien. En misschien nog wat planten te poten.
Waarom zou je geen madeliefjes in je gazon willen?
Omdat het hele gazon er binnen enkele jaren vol mee staat. En het gazon daar minder mooi van wordt, vind ik. Al het gras gaat dood en er komt mos en madeliefjes. Dat is ook een kwestie van bemesten, weet ik inmiddels, dus daar besteed ik ook aandacht aan. Ik heb het onderhoud van de tuin uitbesteed, maar dit soort dingen doe ik wel zelf, omdat het gazon anders alleen gemaaid en bemest wordt.
Dat is hier inmiddels ook. Meer paardenbloemen en madeliefjes dan gras.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Veel kleurrijker dan dat kale groen.
-
Plaats reactie