Kleine vreugden

HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine vreugden

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef: 11 jan 2024, 10:09
Edelweiss schreef: 11 jan 2024, 09:53
helma schreef: 10 jan 2024, 22:00 Minister Kuipers die vertrekt.
Ik heb er dubbele gevoelens bij. Na Hugo de Jonge vond ik het persoonlijk een verademing dat er eindelijk eens een minister was met vakinhoudelijke kennis. Ik heb beide heren ontmoet vanwege mijn werk en qua expertise vond ik Kuipers erg prettig. Helaas heeft hij een groot deel van zijn ambities niet waargemaakt en stapt hij nu van een zinkend schip. Dat siert hem niet.
Dat laatste ben ik niet met je eens.
Je kan van iemand niet verwachten, dat hij eindeloos blijft wachten tot het de tweede kamer eens belieft een kabinet te formeren. Hij zit al een hele tijd op een demissionaire post; de verkiezingen zijn al bijna twee maanden geleden gedaan. Ik begrijp dat het op een gegeven moment over is; zeker als hij een interessant vervolgbaan krijgt.
Ik vind de formatie totaal niet langzaam gaan hoor, zeker als je het vergelijkt met de vorige keren. Lijkt me geen legitieme reden eerlijk gezegd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Edelweiss schreef: 11 jan 2024, 09:53
helma schreef: 10 jan 2024, 22:00 Minister Kuipers die vertrekt.
Ik heb er dubbele gevoelens bij. Na Hugo de Jonge vond ik het persoonlijk een verademing dat er eindelijk eens een minister was met vakinhoudelijke kennis. Ik heb beide heren ontmoet vanwege mijn werk en qua expertise vond ik Kuipers erg prettig. Helaas heeft hij een groot deel van zijn ambities niet waargemaakt en stapt hij nu van een zinkend schip. Dat siert hem niet.
Ik vond Kuipers ook geen slechte minister van Volksgezondheid en ik was ook blij met een vakminister op die post. Daarnaast krijgen ministers ed vaak het commentaar dat ze van wachtgeld leven. Nu doet een aantal bewindslieden dat niet en is het nog niet goed.

Misschien kunnen ze Fleur Agema alvast op die post zetten. Ik verwacht dat zij deze post sowieso gaat krijgen.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Via chess.com raakte ik aan de praat met een moslim, ik weet niet van waar. Hoe kwam dat? Ik had de dagelijkse puzzel opgelost en zette in het commentaar onder andere "Shalom".
Afijn, dat viel verkeerd bij hem, maar we raakten toch aan de praat. Eens zijn we het niet geworden, over de vraag wie de vader/Vader van Jezus is. Die heeft Hij niet, volgens hem.
Maar het mooie is dat we een gesprek hadden, waarin ik iets kon schrijven over de liefde en vrede in de Vredevorst.
-
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine vreugden

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef: 05 mar 2024, 12:05 Via chess.com raakte ik aan de praat met een moslim, ik weet niet van waar. Hoe kwam dat? Ik had de dagelijkse puzzel opgelost en zette in het commentaar onder andere "Shalom".
Afijn, dat viel verkeerd bij hem, maar we raakten toch aan de praat. Eens zijn we het niet geworden, over de vraag wie de vader/Vader van Jezus is. Die heeft Hij niet, volgens hem.
Maar het mooie is dat we een gesprek hadden, waarin ik iets kon schrijven over de liefde en vrede in de Vredevorst.
Dat heb ik ook al meerdere keren gehad (bij de concurrent van chess.com), altijd mooi om een gesprekje te hebben.
Even wat anders, ik schaak ook via chess.com, vind je het leuk om een potje een keer te spelen? Mijn RF email staat bij mijn onderschrift mocht je geïnteresseerd zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Ik speel eigenlijk nooit online, maak puzzels en dat is het wel zo'n beetje.
Dus bedankt voor het aanbod en mocht ik me bedenken dan zal ik aan je denken ;)
-
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Geytenbeekje »

Mannetje schreef: 05 mar 2024, 12:05 Via chess.com raakte ik aan de praat met een moslim, ik weet niet van waar. Hoe kwam dat? Ik had de dagelijkse puzzel opgelost en zette in het commentaar onder andere "Shalom".
Afijn, dat viel verkeerd bij hem, maar we raakten toch aan de praat. Eens zijn we het niet geworden, over de vraag wie de vader/Vader van Jezus is. Die heeft Hij niet, volgens hem.
Maar het mooie is dat we een gesprek hadden, waarin ik iets kon schrijven over de liefde en vrede in de Vredevorst.
Leuk! Ik speel ook op chess.com
Hoe heet jij daarop?
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Geen mannetje ;)
-
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 05 mar 2024, 12:46 Geen mannetje ;)
Pionnetje? Paardje? Of toch Torentje? :)
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Niet vissen
-
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine vreugden

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef: 05 mar 2024, 12:46 Geen mannetje ;)
Is dat een vorm van missgendering van jezelf? Een soort Odysseus truc? Wie speelt vals? "Geen mannetje speelt vals"
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 05 mar 2024, 13:31Niet vissen
Ok, vissen niet, maar wat is dan wel je naam he.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

:D
-
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Degenen die me verrasten meten een kaart wil ik langs deze weg hartelijk dank zeggen.
Soms kan zo'n klein kaartje veel betekenen!
PS Degenen die het betreft weten wel wie ik bedoel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Plaats reactie