Schitterende foto's (2)

KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door KDD »

helma schreef:Blij met het voorjaar!Afbeelding
Prachtige foto. Hier is alles ondergensneeuwd. Nog geen voorjaar inzicht …
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Marck »

Echt heel mooie foto's in dit topic! Thanks! Kon ik dat maar. Echter mijn zicht is wat minder...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door helma »

Marck schreef:Echt heel mooie foto's in dit topic! Thanks! Kon ik dat maar. Echter mijn zicht is wat minder...
Oh wat erg lijkt me dat!
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Marck »

helma schreef:
Marck schreef:Echt heel mooie foto's in dit topic! Thanks! Kon ik dat maar. Echter mijn zicht is wat minder...
Oh wat erg lijkt me dat!
Niet ernstig maar wel lastig soms. Zeker bij het opmerken van details.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door refo »

Even allemaal naar de westelijke hemel kijken. Jupiter en Venus staan erg dicht bij elkaar.
Zo dicht bij elkaar staan ze zelden.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Thea »

Dank voor je info! Ik zat er net steeds naar te kijken en dacht dat het de uiteinden van de vleugels van een vliegtuig waren. Alleen ze verplaatsten zich niet.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Bourdon16 »

Ik kijk er ook elke avond even naar. Ook leuk omdat mijn zoontje er interesse in heeft en we ze nu ook kunnen zien.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Hendrikus »

refo schreef: 01 mar 2023, 19:26 Even allemaal naar de westelijke hemel kijken. Jupiter en Venus staan erg dicht bij elkaar.
Zo dicht bij elkaar staan ze zelden.
Vanavond ook met de kleinkinderen bekeken. Bijzonder!
~~Soli Deo Gloria~~
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Mannetje »

Was heel mooi vanavond, ja!
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door -DIA- »

De pc wil mijn foto's niet meer accepteren.
Hij gaat ervan uit (zo ik het begrijp) dat ik wil uploaden van een telefoon.
Dat wil ik dus helemaal niet, maar gewoon, als altijd van mijn camera naar de pc.
Hij wil ze niet meer accepteren dat ik de plaats bij 'afbeeldingen'
Bovendien ontdek ik nu dat alles wat ik in de loop van de jaren heb opgeslagen en wat ik heb geplaatst in 'afbeeldingen' of gewoon als plaatje in 'word' allemaal ergens staan. Waar staan die, kan ik die verwijderen? En kan ik de foto's weer gewoon op de oude plek uploaden?
Help!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: 29 jul 2023, 22:08 De pc wil mijn foto's niet meer accepteren.
Hij gaat ervan uit (zo ik het begrijp) dat ik wil uploaden van een telefoon.
Dat wil ik dus helemaal niet, maar gewoon, als altijd van mijn camera naar de pc.
Hij wil ze niet meer accepteren dat ik de plaats bij 'afbeeldingen'
Bovendien ontdek ik nu dat alles wat ik in de loop van de jaren heb opgeslagen en wat ik heb geplaatst in 'afbeeldingen' of gewoon als plaatje in 'word' allemaal ergens staan. Waar staan die, kan ik die verwijderen? En kan ik de foto's weer gewoon op de oude plek uploaden?
Help!
Waarom zou je foto's opslaan in Word?
Maak mapjes aan op je C-schijf of op een externe harde schijf en sla daar je foto's op.
Daar heb je "Afbeeldingen" helemaal niet voor nodig. Gewoon map aanmaken, foto's op camera selecteren, knippen, plakken in de nieuwe map en klaar is DIA.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: 29 jul 2023, 23:02
-DIA- schreef: 29 jul 2023, 22:08 De pc wil mijn foto's niet meer accepteren.
Hij gaat ervan uit (zo ik het begrijp) dat ik wil uploaden van een telefoon.
Dat wil ik dus helemaal niet, maar gewoon, als altijd van mijn camera naar de pc.
Hij wil ze niet meer accepteren dat ik de plaats bij 'afbeeldingen'
Bovendien ontdek ik nu dat alles wat ik in de loop van de jaren heb opgeslagen en wat ik heb geplaatst in 'afbeeldingen' of gewoon als plaatje in 'word' allemaal ergens staan. Waar staan die, kan ik die verwijderen? En kan ik de foto's weer gewoon op de oude plek uploaden?
Help!
Waarom zou je foto's opslaan in Word?
Maak mapjes aan op je C-schijf of op een externe harde schijf en sla daar je foto's op.
Daar heb je "Afbeeldingen" helemaal niet voor nodig. Gewoon map aanmaken, foto's op camera selecteren, knippen, plakken in de nieuwe map en klaar is DIA.
Ik sla ze ook niet op in Word, maar op de C-schijf, bij 'Afbeeldingen'. Maar ook voor Word-documenten sla ik wel eens een plaatje op, o.a. voor versiering enz.
Nu blijkt alles er dubbel op te staan. Ik meende ergens gehoord te hebben dat dit iets te maken had met een Cloud. Dit heb ik bewust nooit gewild. Blijkbaar staan daar nu nog alle ooit gebruikte afbeeldingen. Ik heb ooit een deskundige gevraagd of fit Cloud nodig was, en die kon dus wel verwijderd worden. Maar nu blijkt die er nog (of weer opnieuw) te staan, en staan dat alle downloads, foto's, en word-documenten. Ik vind dit onnodig, en wil graag niet meer gebruikte afbeeldingen verwijderen. Dit moet toch ergens nog kunnen?
Overigens, met dwang, heb ik de foto's nu wel in de map Mijn foto's gekregen. Maar uit zichzelf wil de pc het daar niet meer opslaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef: 29 jul 2023, 23:25
Hendrikus schreef: 29 jul 2023, 23:02
-DIA- schreef: 29 jul 2023, 22:08 De pc wil mijn foto's niet meer accepteren.
Hij gaat ervan uit (zo ik het begrijp) dat ik wil uploaden van een telefoon.
Dat wil ik dus helemaal niet, maar gewoon, als altijd van mijn camera naar de pc.
Hij wil ze niet meer accepteren dat ik de plaats bij 'afbeeldingen'
Bovendien ontdek ik nu dat alles wat ik in de loop van de jaren heb opgeslagen en wat ik heb geplaatst in 'afbeeldingen' of gewoon als plaatje in 'word' allemaal ergens staan. Waar staan die, kan ik die verwijderen? En kan ik de foto's weer gewoon op de oude plek uploaden?
Help!
Waarom zou je foto's opslaan in Word?
Maak mapjes aan op je C-schijf of op een externe harde schijf en sla daar je foto's op.
Daar heb je "Afbeeldingen" helemaal niet voor nodig. Gewoon map aanmaken, foto's op camera selecteren, knippen, plakken in de nieuwe map en klaar is DIA.
Ik sla ze ook niet op in Word, maar op de C-schijf, bij 'Afbeeldingen'. Maar ook voor Word-documenten sla ik wel eens een plaatje op, o.a. voor versiering enz.
Nu blijkt alles er dubbel op te staan. Ik meende ergens gehoord te hebben dat dit iets te maken had met een Cloud. Dit heb ik bewust nooit gewild. Blijkbaar staan daar nu nog alle ooit gebruikte afbeeldingen. Ik heb ooit een deskundige gevraagd of fit Cloud nodig was, en die kon dus wel verwijderd worden. Maar nu blijkt die er nog (of weer opnieuw) te staan, en staan dat alle downloads, foto's, en word-documenten. Ik vind dit onnodig, en wil graag niet meer gebruikte afbeeldingen verwijderen. Dit moet toch ergens nog kunnen?
Overigens, met dwang, heb ik de foto's nu wel in de map Mijn foto's gekregen. Maar uit zichzelf wil de pc het daar niet meer opslaan.
Intussen is het me gelukt, maar vond de omweg niet bepaald leuk. Maar goed, de foto's staan erop. Wat ik hiermee wil zeggen dat ik het zelf heb uitgevogeld. Ik vind het nog altijd onnodig en ongewenst dat alles nu twee maal op de pc staat, hoewel het in feite maar één maal is. Ook vraag ik me af of ik oude afbeeldingen kan verwijderen die nog in mijn zogenaamde 'bibliotheek' staan. Ik heb die bibliotheek dus in het geheel niet nodig, vind het alleen maar verwarrend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Chrisje72 »

Pas op als je de verbinding met onedrive verbreekt, ik denk dat je het daar over hebt. Dan wordt namelijk alles verwijderd, heb het al 2 keer meegemaakt.
Beter zo houden, dan heb je ook gelijk een back-up. Als er dan iets met je computer gebeurt heb je tenminste je foto's nog.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door -DIA- »

Chrisje72 schreef: 01 aug 2023, 06:51 Pas op als je de verbinding met onedrive verbreekt, ik denk dat je het daar over hebt. Dan wordt namelijk alles verwijderd, heb het al 2 keer meegemaakt.
Beter zo houden, dan heb je ook gelijk een back-up. Als er dan iets met je computer gebeurt heb je tenminste je foto's nog.
Sinds wanneer en waarom wordt dit zo opgeslagen? Ik zou de foto's toch ook in een externe opslag kunnen bewaren? Als ik zo terugdenk was dit eerder niet het geval. Ik heb dit ooit laten verwijderen door een IT-deskundige, omdat ik las dat dit kon. Het kon dus ook, maar heeft zich blijkbaar weer hersteld. Krijgt op deze manier Microsoft inzicht in je foto's?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie