Schitterende foto's (2)

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:
Hendrikus schreef:
albion schreef:Alleen picasso downloaden, dat gaat bij mij niet vanzelf, helaas. :hum
Picasso doet het niet meer hoor. Al sinds 1973 niet meer.
:yahoo Ik bedoel natuurlijk picasa (ik word ook een dagje ouder :hum )
OK, maar Picasa heb je niet nodig om hier een foto te plaatsen. Wel om die foto te bewerken, eventueel.

Upload de foto bijvoorbeeld naar http://www.imageshack.us/

Kopieer de code die je dan krijgt, en plak die hier weer.
~~Soli Deo Gloria~~
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door albion »

Afbeelding

Ik wilde nog wat meer foto's van molens laten zien, maar het is
iedere keer 'error'
:sweat :sweat :sweat
Laatst gewijzigd door albion op 19 aug 2009, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:Afbeelding
je KUNT 't ! :super
~~Soli Deo Gloria~~
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
albion schreef:Afbeelding
je KUNT 't ! :super
:garde
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door vlinder »

Even wat proberen hoor.
Een kleine impressie van onze vakantie. (de beschaafde impressie... :haha )

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

:cry wat doe ik fout? De foto's zijn zeker het bekijken niet waard... :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door vlinder »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Ah gelukt! Ik vind alleen het formaat van Albion wat mooier. Kan dat ook bij mij?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Corydoras »

Zo beter?
vlinder schreef:AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Ah gelukt! Ik vind alleen het formaat van Albion wat mooier. Kan dat ook bij mij?
Je moet de .th (van thumbnail) weghalen uit de url, dan krijg je het volledige plaatje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door vlinder »

Veel beter! :ouioui Bedankt! Ps. feedback is welkom. Ik wil graag leren hoe ik beter foto's kan maken met name de compositie.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Hendrikus »

vlinder schreef:Veel beter! :ouioui Bedankt! Ps. feedback is welkom. Ik wil graag leren hoe ik beter foto's kan maken met name de compositie.
Afbeelding
Prima, die diagonale lijn die uitkomt in de rechterbovenhoek. De persoon op de foto is zo klein dat je 'm bijna niet ziet. Ik heb wat weggeknipt links, zodat de diagonaal overeind blijft en de persoon iets prominenter in beeld komt.

Afbeelding
De bovenste helft van de foto was nogal leeg. Bijgesneden, zodat de voorgrond een belangrijker deel van de foto vult. Ook een beetje recht gemaakt.

Afbeelding
Ook hier wat lucht weggehaald. Maar 't blijft een problematisch plaatje, want er is eigenlijk maar weinig te zien. Je zou een bloem op de voorgrond kunnen nemen of zo, zodat er een onderwerp in beeld komt.

Afbeelding
Qua compositie niks mis mee. Alleen iets donkerder gemaakt. Er zou eventueel nog wat lucht af kunnen.

Afbeelding
Rare spriet aan de linkerkant weggesnoeid. Wat er overblijft, is echter niet een heel duidelijk onderwerp.

Afbeelding
Zelfde euvel eigenlijk: een voorwerp als voorgrond geeft de foto meer diepte, nu mis je een duidelijk onderwerp.

Afbeelding
Iets donkerder gemaakt en een randje onderaan weggesnoeid. Prima verder.
Dat bootje in het water zorgt voor een mooi levendig element: zonder dat bootje zou de onderste helft veel statischer zijn geweest.
~~Soli Deo Gloria~~
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Corydoras »

vlinder schreef:Veel beter! :ouioui Bedankt! Ps. feedback is welkom. Ik wil graag leren hoe ik beter foto's kan maken met name de compositie.
Je doet het al heel leuk hoor :super

Algemene tips: let op de positie van je horizon (je hebt vaak erg veel lucht) en kijk uit dat voorwerpen niet (onbedoeld) half afgesneden worden.
1e foto: leuke diagonaal, alleen staat memento(?) wel erg in het midden, ik zou de foto wat meer naar rechts genomen hebben.
2: er kan een stuk van de lucht af en/of je had een stapje naar achter kunnen doen, zeker als het dan gelukt was om de stenen op de voorgrond er helemaal op te krijgen. (de horizon mag ook wat rechter)
3: hier kan ook een stuk van de lucht af.
4: zie ik daar distels op de voorgrond? Leuk idee, ik zou misschien iets meer door de knieën zijn gegaan, zodat je er wat meer van zou zien. Of helemaal weglaten.
5: de foto is een beetje rommelig, o.a. door de sprieten aan de linkerkant.
6: ik zou die irrigatieslang aan de onderkant eraf knippen, dat leidt teveel af.
Laatste: iets in de hoek op de voorgrond kan heel leuk zijn om diepte te krijgen in je foto, maar dan zou ik wel iets meer laten zien. Nu lijkt het er een beetje per ongeluk op te staan. Je kunt ook de witte lijn aan de onderkant wegknippen. Dat die kustlijn zo door de foto golft is trouwens erg mooi, en het bootje doet het ook leuk. De foto lijkt iets over te hellen naar rechts, maar dat kun je altijd achteraf nog wel te corrigeren.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Hendrikus »

Nou, als dat geen eenduidige tips zijn... ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door vlinder »

Je doet het al heel leuk hoor :super We hebben een panasonic lumix dus geen professioneel toestel.DMC-FX35

Algemene tips: let op de positie van je horizon (je hebt vaak erg veel lucht) en kijk uit dat voorwerpen niet (onbedoeld) half afgesneden worden.
1e foto: leuke diagonaal, alleen staat memento(?) wel erg in het midden, ik zou de foto wat meer naar rechts genomen hebben. Die persoon moest zo klein. Ik heb hem nog dichterbij maar memento wilde niet herkenbaar op het forum.... :haha
2: er kan een stuk van de lucht af en/of je had een stapje naar achter kunnen doen, zeker als het dan gelukt was om de stenen op de voorgrond er helemaal op te krijgen. (de horizon mag ook wat rechter) oke. bedankt. Ja die lucht en dat water was ook zo mooi blauw! Hoe kan ik goed zien of mijn horizon recht is? Moet ik dan foto's maken met " een hokjesscherm"?
3: hier kan ook een stuk van de lucht af.
4: zie ik daar distels op de voorgrond? Leuk idee, ik zou misschien iets meer door de knieën zijn gegaan, zodat je er wat meer van zou zien. Of helemaal weglaten. Het zijn lavendels. Ik heb hem ook andersom. Maar die is echt heel rommelig geworden. Die had ik ook beter verticaal moeten nemen. Daar heb ik de lavendel scherp en de bergen op de achtergrond. Dit was echt een probeer foto. Ik was ook niet helemaal tevreden, want ik had ook zoiets van: ja wat zien we nu? een veld bloemen en een bergje..
5: de foto is een beetje rommelig, o.a. door de sprieten aan de linkerkant. Het doel was de zee, maar die rose frisse bloemen vond ik ook mooi. Ik merk dat ik vaak niet kan kiezen tussen twee onderwerpen. (2 foto's nemen...)
6: ik zou die irrigatieslang aan de onderkant eraf knippen, dat leidt teveel af. Ik weet niet zo goed wat je bedoeld. Hendrikus zegt hetzelfde waarschijnlijk, maar wat moet ik doen? Ik kan er een steen op zetten, maar dat is ook saai. Ik heb 1 hele mooie met mijn zwager op de voorgrond, maar die mocht in niet openbaar maken... :huhu
Laatste: iets in de hoek op de voorgrond kan heel leuk zijn om diepte te krijgen in je foto, maar dan zou ik wel iets meer laten zien. Nu lijkt het er een beetje per ongeluk op te staan. Je kunt ook de witte lijn aan de onderkant wegknippen. Dat die kustlijn zo door de foto golft is trouwens erg mooi, en het bootje doet het ook leuk. De foto lijkt iets over te hellen naar rechts, maar dat kun je altijd achteraf nog wel te corrigeren. Dit plaatje vond ik onderweg zo mooi, maar we reden 60 km. per uur door een bochtige weg en steeds stonden er struiken voor. Het kan dus kloppen dat hij wat overhelt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt! Ja dat kan ik zeker! Ik vind het erg leuk om te leren. Heb zaterdag in de Dordtse Dom geprobeerd om die bogen er mooi op te krijgen zoals Hendrikus dat kan. Maar die resultaten durf ik niet te laten zien. Echt zoooo mislukt! Wel een paar leuke van de synode. Misschien dat ik die nog eens post. (was alleen achter glas, dus ik reflecteer zelf in het glas, beetje jammer. Hoe kun je dat voorkomen? Lens tegen het glas zetten?

@ Hendrikus: inderdaad bruikbare tips en helemaal eensgezind.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Corydoras »

Hendrikus schreef:Nou, als dat geen eenduidige tips zijn... ;)
:haha
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Hendrikus »

Corydoras schreef:
Hendrikus schreef:Nou, als dat geen eenduidige tips zijn... ;)
:haha
Hoe krijgen we 't voor mekaar hè? :yahoo
~~Soli Deo Gloria~~
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: Schitterende foto's (2)

Bericht door Corydoras »

vlinder schreef:oke. bedankt. Ja die lucht en dat water was ook zo mooi blauw! Hoe kan ik goed zien of mijn horizon recht is? Moet ik dan foto's maken met " een hokjesscherm"?
Dat kan, gebruik ik zelf niet. Maak je foto's via de zoeker of via het scherm? Als ik het via het scherm doe, krijg ik ook altijd scheve horizonnen, via de zoeker gaat meestal goed.
edit: Ik zie nu dat die camera geen zoeker heeft.
6: ik zou die irrigatieslang aan de onderkant eraf knippen, dat leidt teveel af. Ik weet niet zo goed wat je bedoeld. Hendrikus zegt hetzelfde waarschijnlijk, maar wat moet ik doen? Ik kan er een steen op zetten, maar dat is ook saai. Ik heb 1 hele mooie met mijn zwager op de voorgrond, maar die mocht in niet openbaar maken... :huhu
Hier zegt Hendrikus toch niets over? Ik bedoel de foto met de druiventros. Aan de onderkant zie je daar een slang van de irrigatie, die zou ik eraf knippen.
was alleen achter glas, dus ik reflecteer zelf in het glas, beetje jammer. Hoe kun je dat voorkomen? Lens tegen het glas zetten?
Dat helpt al een stuk ja, een polarisatiefilter ook, maar dat past niet op je camera denk ik.
Afbeelding
Plaats reactie