"Charismatische samenkomsten TRIN occult"

cjb
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jun 2006, 00:14
Locatie: Werkhoven
Contacteer:

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door cjb »

Hieronder een reactie op EHT. Mijn opmerkingen zijn rood.
EHT schreef: Handen opleggen? Zou het wellicht kunnen dat wanneer mensen vervuld zijn met de Heilge Geest dat ze woorden van kenneis krijgen over de gene die voor hen staat en graag wil dat er voor ze gebeden wordt.

En nog een stap verder, de persoon die gebed nodig heeft weet vaak heel goed wat er met hem loos is dus dan kan hij of zij dat wel onder woorden brengen dus dan hoef je niet zo veel kennis voor te hebben.
De wijze waarop dat bij TRIN gebeurd vind ik niet in de Bijbel. De Bijbel is altijd persoonlijk; TRIN spreekt in algemeenheden. Er wordt vandaag MS genezen, vier mensen met prostaatkanker zijn genezen, enz., enz.. We vinden niets terug over zulke dingen. Jezus en de apostelen deden wonder aan een specifiek persoon (niet een groepje mensen, maar het individu).

Toen bij de dicipelen de Heilig Geest kwam dachten de mensen dat ze dronken waren, nou denk ik dat dit niet alleen kwam omdat ze een andere taal spraken. Want laten we eerlijk zijn als ik iemand frans hoor spreken of Arabisch denk ik niet direct; zo die is bezopen moet je die ens vreemd horen praten.
Zou het niet zo kunnen zijn dat het iets geleken heeft op dronken gedrag......lachen rare bewegingen maken en dergelijke?
Nee, dat zou niet kunnen!
Ook de mensen daar hebben er niets van begrepen en riepen dus maar dat ze dronken waren ......maar 3000 mannen begrepen wel wat er gezegd en gedaan werd en kwamen tot geloof.
Toen de apostelen vervuld werden met de Heilige Geest vekondigden zij vrijuit "de grote werken Gods" (Hand. 2:11). Wat er gezegd is weten wij niet precies, maar het kan samengevat worden als de grote werken Gods. Gezien de vervolgboodschap van Petrus zal het over Christus gegaan zijn, maar ook dat is een aanname. Wat het ook zij, het is in ieder geval zeker dat deze mannen geen dronken gedrag vertoonden. Mensen zagen verdeelde tongen als van vuur op iedereen zitten (als ik dat zou zien, zou ik eerder zeggen dat ik dronken ben). Deze gebeurtenis had zoveel impact, dat ze perplex en verbaasd stonden te kijken en te luisteren. Sommigen stellen de vraag: wat betekent dit?, ., maar anderen doen het spottend af met: die mannen zijn dronken! Die uitspraak betekent niet meer dan dat zij de grote werken Gods verwierpen. Hun gedrag gaf er geen aanleiding toe om dit te zeggen, maar hun woorden. De boodschap die kan een dronkelap alleen maar voortbrengen (helemaal net onlogisch als je aanneemt dat ze spraken over de opstanding van Christus). Dus naar mijn overtuiging bied de Bijbel geen ruimte voor je gedachte

Dus weer mijn vraag broeders en zusters wat hebben wij gedaan in onze gemeentes aan evangelisatie? Hoeveel mensen buiten onze eigen kring hebben wij enthousiast gekregen om mee te gaan naar onze ere diensten hebben hebben Jezus aangenomen als hun verlosser.
Laten we bidden of de Heilige Geest ondanks ons deze activiteiten nog wilt zegenen.

Mogen daar bij fouten gemaakt worden? Ik denk het wel we hebben een vergevende Vader die met smart op zijn kinder zit te wachten om ze te leren en met liefde te onderwijzen. En niet om ze keer op keer af te branden op elke vergissing die ze begaan.
Wel eenvoudig om er automatisch vanuit te gaan dat God het niet zo erg zal vinden. Waarom spoort Paulus de jonge dienaar Timotheüs dan zo sterk aan om vast te blijven houden aan de leer van de apostelen? Ik denk dus dat we geen fouten mogen maken; waarom moeten we anders de geesten beproeven of zij uit God zijn?

En natuurlijk doen we aan evangelisatie in het buitenland ver weg we stoppen wat inde collectezak zodat we het ondersteunen....maar weten onze buren waar we elke zondag zitten en onze collega's mensen op de sportclub. En zo ja heb je ze al verteld over wat jou zo boeit in de kerk waar om je zo blij bent dat Jezus 2000 jaar geleden met jou zonden heeft af gerekend. En dat dit ook voor hun is?
Duidelijk algemene verzoening, maar laat ik daar nu maar even niet op ingaan.

En dan de ere diensten zelf. Wanneer is er voor het laatst in onze gemeentes gebeden voor een zieke in de gemeente en is deze ook werkelijk genezen op het moment dat het gebed werd uitgesproken? Want staat er niet geschreven dat de tekenen wonderen de gelovige zullen volgen.
Wanneer de zieken genezen zijn weet alleen God, maar bij onze in de gemeente zijn al verschillende wonderen gebeurd. Wonderen gedaan op de voorbede van de gemeente!
En alstublieft kom nou niet met het verhaal dat dit dingen waren die alleen maar voor de gelovigen in die tijd waren weg gelegd want dat is wel erg gemakkelijk en bijbels niet waar. Want dat staat nergens.
Of het Bijbels en niet waar is weet ik niet, wel weet ik hoe God de apostelen gebruikte om zieken te genezen en hoe hij ze genas. Die genezingsbediening was niet "apostelcentered", maar het Woord werd verkondigd en het Woord werd bevestigd door wonderen. Daarbij hield Paulus geen samenkomsten gericht op genezing van de zieken, maar verkondigde hij eenvoudig het Woord. De huidige genezingsbedieners misbruiken de naam van Jezus als een trekpaard voor hun kar met "jomandapraktijken".
De Jezus van TRIN is niet mijn Jezus. De Jezus van TRIN zijn engelen en buitengewone manifestaties. Mijn Jezus is de Zoon van God die Zichzelf gegeven heeft, niet alleen om anderen zalig te maken, maar ook mij! Mijn Jezus geleid mij door de aardse woestijn, (niet allerlei aardse voordelen enzo)gestorven voor mij zal mijn zwanenzang zijn!
Beproefd de geesten of zij uit God zijn!
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door elbert »

D'r valt nu opeens weer "goud" uit v.d. Steen z'n Bijbel, zie link.
Het lijkt wel een soap...
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door memento »

elbert schreef:D'r valt nu opeens weer "goud" uit v.d. Steen z'n Bijbel, zie link.
De duivel (en zijn handlangers) gebruiken klatergoud, wat de aandacht op mensen vestigt. Wonderen die van God komen daarentegen, laten zien wie God is.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Jongere »

TRIN-directeur Jop van der Bijl zegt desgevraagd ,,niet veel te kunnen'' met dat onderzoek. ,,Als het wel echt goud was geweest, zouden ze stellen dat het niet van God, maar van de duivel komt. Het is nooit goed.''
Hier zou hij wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik was onlangs in een Hindoe-tempel waar de voorganger zeer enthousiast vertelde over hun god die melk had gedronken. Ze hadden melk voor het beeld gehouden, en dat was verdwenen. (Wie er op googelt vindt het verschijnsel overigens ook: http://www.trouw.nl/krantenarchief/1995 ... elden.html) Dat was niet alleen in Nederland gebeurt, maar over de hele wereld.

Wonderen, of beter gezegd, bovennatuurlijke verschijnselen zeggen me nog niet zoveel.
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door learsi »

Vraag aan Jongere........

Het lijkt er op dat jij onderscheid maakt tussen "wonderen " en "natuurlijke verschijnselen"

Klopt dat?

Zo ja, wat is dan in jou ogen het onderscheid??
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Jongere »

Nee, dat klopt niet helemaal. Ik neem aan dat je op deze zin reageert:
Jongere schreef:Wonderen, of beter gezegd, bovennatuurlijke verschijnselen zeggen me nog niet zoveel.
Ik geloof dat je bepaalde natuurlijke verschijnselen ook als een wonder kan zien. Een wonderlijke genezing kan geheel natuurlijk verlopen. Verder geloof ik wel dat alles wat bovennatuurlijk is een 'wonder' is. Maar tussen aanhalingstekens, omdat ik het woord wonder associeer met wat God doet. Daarom zei ik ook: "beter gezegd, bovennatuurlijke verschijnselen". Ik geloof dat er veel bovennatuurlijke dingen kunnen gebeuren in de wereld (zoals misschien wel het verschijnen van goudsstof), maar dat zegt mij op zich nog heel weinig. Bovennatuurlijk staat niet synoniem aan God. De Bijbel wijst ons daar herhaaldelijk op.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Joannah »

Het boek Openbaringen o.a. spreekt van wonderen die door de duivel worden verricht, en ook wat ik zie op filmpjes van youtube, hoe die kinderen als met epilepsie geslagen over de grond rollen, dat kan echt niet de HG zijn.
Dan gaat men alles delen en Gods Woord loven.
Alles wat niet uit God is, is uit de duivel.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door jakobmarin »

Joannah schreef:hoe die kinderen als met epilepsie geslagen over de grond rollen, dat kan echt niet de HG zijn.
Toch moeten we voorzichtig zijn om dit zo stellig te beweren, alleen aan de hand van een paar youtube beelden. Toen Jezus de duivel uitdreef bij de 'maanzieke' knaap, ging dat er ook heftig aan toe, evenals bij de bezetene van Gadara.

Er zal meer 'beproefd' moeten worden of TRIN uit God zijn, dan alleen de filmpjes beoordelen. En je kunt niet zomaar zeggen dat dit niet de Heilige Geest is, maar de duivel. Gods werk als duivelswerk bestempelen is een grove zonde en moet voor gewaakt worden.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door freek »

Ongelooflijk dat Willem Ouweneel zich met Trin inlaat :bobo
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Joannah »

jakobmarin schreef:
Joannah schreef:hoe die kinderen als met epilepsie geslagen over de grond rollen, dat kan echt niet de HG zijn.
Toch moeten we voorzichtig zijn om dit zo stellig te beweren, alleen aan de hand van een paar youtube beelden. Toen Jezus de duivel uitdreef bij de 'maanzieke' knaap, ging dat er ook heftig aan toe, evenals bij de bezetene van Gadara.

Er zal meer 'beproefd' moeten worden of TRIN uit God zijn, dan alleen de filmpjes beoordelen. En je kunt niet zomaar zeggen dat dit niet de Heilige Geest is, maar de duivel. Gods werk als duivelswerk bestempelen is een grove zonde en moet voor gewaakt worden.
Een helemaal ondergeliederde skinhead zoals Tod Bentley, die een strafblad heeft en nu ook een affaire met een van zijn medewerkers enz enz, is zo ongeveer het tegengestelde van wat er in onze kringen op de kansel staat, lijkt me.
Staat er niet in Openbaringen dat de duivel ook grote wonderen zal verrichten?
Zelfs de hemelen kunnen gesloten worden, naar zijn believen.
"Heere wij hebben in Uw Naam duivels uitgedreven en wonderen verricht!"
Ga weg van mij, ik heb u niet gekend.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door jakobmarin »

Joannah schreef:Een helemaal ondergeliederde skinhead zoals Tod Bentley, die een strafblad heeft en nu ook een affaire met een van zijn medewerkers enz enz, is zo ongeveer het tegengestelde van wat er in onze kringen op de kansel staat, lijkt me.
Ja, onze kringen zijn een stuk beter, wij hebben geen dominees die overspel plegen. Wij hebben tenminste nog een vernislaagje... :oO

Ik zeg niet dat TRIN en Todd Bentley wél met de Heilige Geest bedauwd zijn, maar zeg ook niet zonder meer dat dat níet het geval is. En ga zéker niet zeggen dat wij een stuk beter zijn dan...

David, de man naar Gods hart, was óók 'ongeliederd' toen hij Bathseba nam en er nog iemand voor vermoorde ook. David volhardde echter niet in zijn zonde en ging met beroua naar God. En als Todd Bentley wel volhard in zijn zonde en géén berouw heeft, zal hij verloren gaan, maar ons komt dat oordeel niet toe.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Mister »

jakobmarin schreef:
Joannah schreef:Een helemaal ondergeliederde skinhead zoals Tod Bentley, die een strafblad heeft en nu ook een affaire met een van zijn medewerkers enz enz, is zo ongeveer het tegengestelde van wat er in onze kringen op de kansel staat, lijkt me.
Ja, onze kringen zijn een stuk beter, wij hebben geen dominees die overspel plegen. Wij hebben tenminste nog een vernislaagje... :oO

Ik zeg niet dat TRIN en Todd Bentley wél met de Heilige Geest bedauwd zijn, maar zeg ook niet zonder meer dat dat níet het geval is. En ga zéker niet zeggen dat wij een stuk beter zijn dan...

David, de man naar Gods hart, was óók 'ongeliederd' toen hij Bathseba nam en er nog iemand voor vermoorde ook. David volhardde echter niet in zijn zonde en ging met beroua naar God. En als Todd Bentley wel volhard in zijn zonde en géén berouw heeft, zal hij verloren gaan, maar ons komt dat oordeel niet toe.
Laten we ons niet verheffen boven Tod Bentley. Wij zijn van onszelf geen haar beter. Wat niet wegneemt dat best met de nodige argwaan kunt vervuld zijn aangaande zijn boodschap en manier van uiten.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Joannah »

Er was een letter bij ingeschoten, ondergeKLIEDERD moest het zijn.
In verband met hnet geheel getatoeeerde lichaam van dhr Bentley.
Zoiets als de rug van Arie Boomsma....aan de boom herkent men de vrucht?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door jakobmarin »

Joannah schreef:Er was een letter bij ingeschoten, ondergeKLIEDERD moest het zijn.
In verband met hnet geheel getatoeeerde lichaam van dhr Bentley.
Zoiets als de rug van Arie Boomsma....aan de boom herkent men de vrucht?
Dat is natuurlijk afhankelijk wát er getatoeëerd is....
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: "Charismatische samenkomsten TRIN occult"

Bericht door Jongere »

Laten we proberen enigzins on-topic te blijven.

Dat het oordeel ons niet toekomt, moge duidelijk zijn. Anderszijds roept de Bijbel heel vaak en duidelijk op wel te beoordelen, het beproeven van de geesten. Het is niet zo dat je helemaal niets kunt zeggen, óók als het gaat om iemands levensstijl. De zonde van David mag nooit een schild worden om iedereen 'de handen op te leggen'. Laten we ons houden aan de duidelijke maatstaven die de Bijbel biedt, in de wetenschap dat God het is die vergeeft en oordeelt.
Plaats reactie