Europese verkiezingen: Wat zegt de stemwijzer

Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Europese verkiezingen: Wat zegt de stemwijzer

Bericht door Bureaucraat »

Ik heb dat ook nooit begrepen. Juist omdat er bij de verkiezingen voor het EP een lage opkomst is, kunnen we hier als gereformeerden ons voordeel mee doen. Hoe meer zetels CU/SGP krijgen, hoe beter.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Europese verkiezingen: Wat zegt de stemwijzer

Bericht door Luther »

Zonderling schreef: Toch vind ik de uitslag niet verwonderlijk gezien mijn zeer kritische (zeg maar: negatieve) houding tegenover de EU.
Maar ja, ik ga toch niet stemmen. (Omdat ik daartoe principieel voor mijzelf geen ruimte zie.)

Z.
Je doet je naam wel eer aan!
Ik vind niet stemmen om principiële redenen een vorm van verkapt egoïsme.
Moet je eens aan de christenen in Roemenië vragen wat ze van de EU vinden. Dan snap je niet meer dat je de zegeningen van de EU nooit gezien hebt.
Gisteren bad onze dominee voor onze Europese Unie, waaraan we door Gods leiding zoveel aan te danken hebben. En hij bad voor ons Europees Parlement, die ook Gods dienaresse is, ons ten goede.
Heel mooi!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: Europese verkiezingen: Wat zegt de stemwijzer

Bericht door Zonderling »

Ach ja, er zijn velen die menen te kunnen oordelen over wat een ander om persoonlijke of principiële redenen doet of niet doet.
Het zij zo.
Overigens ben ik zeer zeker betrokken bij de politiek en bij het welzijn van ons land en volk.
En ook de Europese overheid is een overheid, Gods dienares, jazeker. Hetzij een wrede tiran, hetzij een goede vorst, de overheid blijft overheid en wij zijn deze overheid gehoorzaamheid in aardse zaken verschuldigd.
Maar met mijn stem op 4 juni kan ik voor mijn volk niets goeds betekenen, dat staat voor mij vast.
En dat is een persoonlijke zaak.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Europese verkiezingen: Wat zegt de stemwijzer

Bericht door freek »

Luther schreef:
Zonderling schreef: Toch vind ik de uitslag niet verwonderlijk gezien mijn zeer kritische (zeg maar: negatieve) houding tegenover de EU.
Maar ja, ik ga toch niet stemmen. (Omdat ik daartoe principieel voor mijzelf geen ruimte zie.)

Z.
Je doet je naam wel eer aan!
Ik vind niet stemmen om principiële redenen een vorm van verkapt egoïsme.
Moet je eens aan de christenen in Roemenië vragen wat ze van de EU vinden. Dan snap je niet meer dat je de zegeningen van de EU nooit gezien hebt.
Gisteren bad onze dominee voor onze Europese Unie, waaraan we door Gods leiding zoveel aan te danken hebben. En hij bad voor ons Europees Parlement, die ook Gods dienaresse is, ons ten goede.
Heel mooi!
Gods leiding en de EU? :quoi

Ik ga wel stemmen, maar kan zonderling heel goed begrijpen!
Plaats reactie