Weer Heartcry

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Weer Heartcry

Bericht door Luther »

Bert Mulder schreef: Dit zou Refoforum niet zijn, als iets niet uitentreure besproken werd....
:blabla
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Weer Heartcry

Bericht door henriët »

Bert Mulder schreef:
MarthaMartha schreef:
Bert Mulder schreef:Oh, sorry, heb ik alweer tegen het zere been geschopt?

Of staat er ergens in de forumregels dat Heartcry een heilige koe is, een onderwerp waarover niet gesproken mag worden?
maar weet je, de artikelen staan al op het forum en er is al uitgebreid over gepraat, dus als iedereen daar nou leest en als er dan iets nieuws valt op te merken, nou, dan zet je het er daar bij....
Sorry, Martha, maar was me er niet van bewust dat dit artikel al op RF stond...

(ben er ook een poosje tussenuit geweest)
nou bert, het geeft niet hoor.
zoals ik je al zei, ik was er op dat moment wel blij mee :super
dus dan heb je t er niet voor niks opgezet

En het oude onderwerp was so oud...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Weer Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

Heel interessant, van de website van HeartCry USA:

Welcome

It is our privilege to greet you in the Name of our Lord and Savior Jesus Christ, who abolished death, and brought life and immortality to light through the Gospel (II Timothy 1:10). The purpose of this website is to clearly communicate the mission statement, ministries, doctrine, and principles of the HeartCry Missionary Society. In the following pages, we have included those things which should be of greatest interest to the fellowship of believers who form part of this ministry through their prayers and giving, and to those who may be inquiring.

From the very outset, we hope to make it clear that we are a ministry of a local church - a simple fellowship of believers gathered together with a common interest and calling to labor in the Great Commission. We have no purpose for self-promotion and have no ambition except that of obeying the Lord’s will. Although we have experienced a good measure of God’s blessing in our endeavors, we are not indispensable to the growth of His kingdom. If we were to perish tomorrow, it would not in any way hinder the mighty advance of His will, nor diminish the increase of His harvest. We exist and bear fruit only because of God’s gracious purpose (John 15:16). He is not served by human hands, as though He needed anything (Acts 17:25). He will make His Name great among the nations (Malachi 1:11) with or without us.

Although we have this sure confidence in the Lord’s character and decree, we are not unaware of the times, nor are we without passion. At the dawn of this new millennium, we stand at the threshold of countless opportunities to witness the revelation of God’s glory among the nations. To tarry is to miss out on the greatest open door the Church has ever known. It is not a time for small visions, narrow minds, and tight spirits, but a time for boldness, courage, and dependence upon the faithful promises of God. It is a time for taking up crosses, counting things lost, and following the Master.

For all these reasons and more, the HeartCry Missionary Society is trusting God for His all-sufficient grace that we might be of some useful service to the Master in this greatest of all endeavors. May we be found faithful until the Lord’s standard is raised on every continent, in every nation, and among every people. May God’s good providence fulfill His every promise to gather a people for His Son and to make His Name great among the nations!


http://www.heartcrymissionary.com/about

Niet iets wat Heartcry NL wil...

Statement of Faith

The great end of any missionary society or fellowship should not be the sending forth of missionaries, but the sending forth of God’s truth through missionaries.
It is unwise and even perilous to make missions or evangelism a rallying point for believers or congregations of diverse or undefined doctrinal viewpoints. Truth and the desire to make it known among the nations must be the uniting force.

Since missions is primarily a task of communicating God’s truth to the nations, biblical doctrine is primary. Any missionary society or agency that does not concern itself with biblical doctrine or generalizes its doctrinal statement in order to maintain fellowship with the greatest number of professing Christians (i.e., supporters) has lost its very purpose and possibly its very soul.


http://www.heartcrymissionary.com/about ... t_of_faith

Niet iets wat Heartcry NL wil of durft te zeggen...

The HeartCry Missionary Society is not a para-church organization, rather, we are a ministry under the authority and supervision of a local New Testament Church and its elders.

We call ourselves a society simply because the word denotes a proper association of people with similar interests, purposes, or passions. Those of our church and those who faithfully support this ministry have one abiding purpose: That God’s Name be great among the nations through the redemption of men and the building up of Christ’s bride.

Our church is Grace Life Church of the Shoals, in Alabama. It is a Southern Baptist Church concerned with the restoration of the true Gospel and the biblical principles that ought to govern the local church. The elders serving at Grace Life Church of the Shoals are Jeff Noblit, Phil Baggett, Andy Bolding, Steve Bradley, Donnie Dulaney, Jim Fowler, Alvin Lynch, Bill Newman, Michael Statom, and David Wigginton. The church may be contacted at 256-381-7495


http://www.heartcrymissionary.com/about/accountability


Weer niet gewild door Heartcry NL. Die willen niet dat iemand hun verantwoording vraagt...


6. Church Planting is the Primary Work of Missions. There are many gifts and callings in the body of Christ, but all of them are to work together on the mission field with the primary goal of planting a biblical church. It is one thing to do mass evangelism and to boast of the numbers of decisions; it is quite another to establish a biblical church.


http://www.heartcrymissionary.com/about ... onvictions

Niet wat Heartcry NL beoogt dus....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Weer Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

Is mij gevraag mijn vorige post in het nederlands samen te vatten:

In het eerste citaat wordt men op de website welkom geheten, en wordt onderstreept (de woorden in rood) hoe belangrijk ze (Heartcry USA) het vinden, dat ze werken vanuit een plaatselijke kerk (voor dat we verder gaan, willen we het duidelijk maken dat we een dienst zijn van een plaatselijke kerk - mijn vertaling- GM). Dat is niet iets dat Heartcry NL wil, maar die willen van alle kerken plukken....

Ten tweede wordt nadrukkelijk gesteld, hoe belangerijk een belijdenis des geloofs is. Stellen ze op de site een belijdenis van hun, zijnde 'Southern Baptist'.

(het is niet wijs, en zelfs gevaarlijk om zending of evangelisatie te maken tot een verzamelpunt van gelovigen of gemeenten van verschillende of ungedefineerde leerstellige afkomst. De waarheid, en de drang om die te verkondigen onder de naties moet de eenheidsvormende kracht zijn - GM)

(Sinds zending primair een taak is van Gods waarheid aan de naties te verkondigen, bijbelse leer is primair. Elk zendingsgemeenschap of agentschap dat zich niet druk maakt om bijbelse leer of die hun leerstelling generalizeren om maar het grootst mogelijk aantal gemeenschap te hebben met belijdende christenen, hebben hun eigen doel verloren, en mogelijk haar ziel. - GM)

Denk niet dat Heartcry NL dat aan durft te pakken...

Verder:

De Heartcry Zendingsvereniging is niet een para-kerk organisatie, maar we zijn een dienst onder de authoriteit en het opzicht van een plaatselijke, Nieuw-Testamentische kerk, en haar ouderlingen.- GM

Heartcry NL wil niet aan een kerkeraad verantwoordelijk zijn...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Weer Heartcry

Bericht door Gian »

Hallo Bert,

Weet je wat ik niet echt begrijp? Waar het institutionele denken op gebaseerd is.
Daar waar Gods kinderen bij elkaar zijn is het toch Kerk?
Daar waar dat structureel gebeurt beveelt Paulus de ambten aan. Eenvoudig toch?
Wat is het probleem?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Weer Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

Gian schreef:Hallo Bert,

Weet je wat ik niet echt begrijp? Waar het institutionele denken op gebaseerd is.
Daar waar Gods kinderen bij elkaar zijn is het toch Kerk?
Daar waar dat structureel gebeurt beveelt Paulus de ambten aan. Eenvoudig toch?
Wat is het probleem?
Geachte broeder,

Ik weet dat we het hierover niets een zijn, en waarschijnlijk ook niet eens zullen worden.

Toch wilde ik illustreren, hetgeen ik van het begin af aan als mijn hoofdprobleem met Heartcry NL gesteld heb, en dat ik niet eenzaam sta op dat punt, maar dat zelfs Heartcry USA, waar de Rev. Washer thuis is, ze niet altijd hetzelfde geloven, maar uiterst belangrijk vinden, zo belangrijk, dat ze het op hun website voorop stellen. In mijn eigen woorden:

Het behaagt de Koning van de Kerk, Christus, om door de plaatselijk kerk te werken. Aan die kerk heeft Hij de ambten gegeven, en ook de verkondiging van het Evangelie, als Zijn officiele gezanten.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Weer Heartcry

Bericht door Gian »

Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Weer Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?

Het behaagt de Koning van de Kerk, Christus....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Weer Heartcry

Bericht door Grace »

Bert Mulder schreef:
Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?

Het behaagt de Koning van de Kerk, Christus....
Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Weer Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

Grace schreef:
Bert Mulder schreef:
Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?

Het behaagt de Koning van de Kerk, Christus....
Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?
Matthéüs 2:2
Zeggende: Waar is de geboren Koning der Joden? Want wij hebben gezien Zijn ster in het oosten, en zijn gekomen om Hem te aanbidden.

Heb 2:
8 gAlle dingen hebt Gij onder zijn voeten onderworpen. Want daarin dat Hij Hem alle dingen heeft onderworpen, heeft Hij 18niets uitgelaten dat Hem niet onderworpen zij. 19Doch nu zien wij nog niet dat Hem alle dingen onderworpen zijn;
9 20Maar wij zien Jezus hmet heerlijkheid en eer gekroond, iDie een weinig minder dan de engelen geworden was, 21vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods 22voor allen den dood 23smaken zou



Psalm 2:
6 12Ik toch heb Mijn Koning 13gezalfd over Sion, den 14berg Mijner heiligheid.
7 15Ik zal 16van het 17besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: bGij zijt Mijn Zoon, 18heden heb Ik U gegenereerd.
8 19Eis van Mij, cen Ik zal de heidenen geven tot Uw erfdeel, en de 20einden der aarde tot Uw bezitting.


Op 3:

7 En schrijf aan den engel der gemeente die in 18Filadélfia is: Dit zegt 19de Heilige, gde Waarachtige, hDie 20den sleutel Davids heeft; Die opent en niemand sluit, en Hij sluit en niemand opent:

Matthéüs 16:18
En Ik zeg u ook, dat gij zijt Petrus, en op deze petra zal Ik Mijn gemeente bouwen, en de poorten der hel zullen dezelve niet overweldigen.

Matthéüs 18:17
En indien hij denzelven geen gehoor geeft, zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Weer Heartcry

Bericht door Grace »

Bert Mulder schreef:
Grace schreef:
Bert Mulder schreef:
Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?

Het behaagt de Koning van de Kerk, Christus....
Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?
Matthéüs 2:2
Zeggende: Waar is de geboren Koning der Joden? Want wij hebben gezien Zijn ster in het oosten, en zijn gekomen om Hem te aanbidden.

Heb 2:
8 gAlle dingen hebt Gij onder zijn voeten onderworpen. Want daarin dat Hij Hem alle dingen heeft onderworpen, heeft Hij 18niets uitgelaten dat Hem niet onderworpen zij. 19Doch nu zien wij nog niet dat Hem alle dingen onderworpen zijn;
9 20Maar wij zien Jezus hmet heerlijkheid en eer gekroond, iDie een weinig minder dan de engelen geworden was, 21vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods 22voor allen den dood 23smaken zou



Psalm 2:
6 12Ik toch heb Mijn Koning 13gezalfd over Sion, den 14berg Mijner heiligheid.
7 15Ik zal 16van het 17besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: bGij zijt Mijn Zoon, 18heden heb Ik U gegenereerd.
8 19Eis van Mij, cen Ik zal de heidenen geven tot Uw erfdeel, en de 20einden der aarde tot Uw bezitting.


Op 3:

7 En schrijf aan den engel der gemeente die in 18Filadélfia is: Dit zegt 19de Heilige, gde Waarachtige, hDie 20den sleutel Davids heeft; Die opent en niemand sluit, en Hij sluit en niemand opent:

Matthéüs 16:18
En Ik zeg u ook, dat gij zijt Petrus, en op deze petra zal Ik Mijn gemeente bouwen, en de poorten der hel zullen dezelve niet overweldigen.

Matthéüs 18:17
En indien hij denzelven geen gehoor geeft, zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
Je bevestigt de vraag alleen maar door deze teksten Bert.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Weer Heartcry

Bericht door Bert Mulder »

Grace schreef:
Je bevestigt de vraag alleen maar door deze teksten Bert.
Jesaja 6:9
Toen zeide Hij: Ga heen en zeg tot dit volk: Horende hoort, maar verstaat niet, en ziende ziet, maar merkt niet.


Die oren heeft om te horen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Weer Heartcry

Bericht door Grace »

Bert Mulder schreef:
Grace schreef:
Je bevestigt de vraag alleen maar door deze teksten Bert.
Jesaja 6:9
Toen zeide Hij: Ga heen en zeg tot dit volk: Horende hoort, maar verstaat niet, en ziende ziet, maar merkt niet.


Die oren heeft om te horen....
:nonnon
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Weer Heartcry

Bericht door Fjodor »

Grace schreef:
Bert Mulder schreef:
Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?

Het behaagt de Koning van de Kerk, Christus....
Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?

Willen jullie nu zeggen dat Christus niet de Koning van de kerk is?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Weer Heartcry

Bericht door Tiberius »

Grace schreef:
Bert Mulder schreef:
Gian schreef:Wat bedoel je met de utidrukking 'Koning van de Kerk'?

Het behaagt de Koning van de Kerk, Christus....
Gian bedoeld: waar lees je in de Bijbel dat Christus Koning van de kerk is?
Ik zou haast zeggen: waar lees je dat niet.
Zo maar een paar voorbeelden:
Mattheus 21:4-5: Dit alles nu is geschied, opdat vervuld worde hetgeen gesproken is door den profeet, zeggende: Zegt de dochter Sions: Zie, uw Koning komt tot u, zachtmoedig en gezeten op een ezelin en een veulen, zijnde een jong ener jukdragende ezelin .

Lukas 1:32-33: Deze zal groot zijn en de Zoon des Allerhoogsten genaamd worden; en God de Heere zal Hem den troon Zijns vaders Davids geven; En Hij zal over het huis Jakobs Koning zijn in der eeuwigheid, en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn.

1 Korinthe 25:25: Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

Of is dat de vraag niet?
Of verwerpt HeartCry NL ook dit leerstuk?
Plaats reactie