Opeens geen internetverbinding meer

Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Marnix »

Vreemd. Wat krijg je voor IP-adres? Is dat nog wel oke? Misschien heeft toch iemand met het internet bij de buren geknutseld. Soms wil resetten van het modem / de router ook wel een oplossing zijn maar dan moet je dat wel aan je buren vragen.

Sowieso, is het niet handig om je eigen internet oke te krijgen? Moet toch niet te lastig zijn om het draadloos internet ook actief te krijgen op je laptop?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Kaw »

Gewoon boos je buren bellen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door refo »

'Toevallig' had ik eergisteren ook geen draadloze verbinding meer. Even de router gereset en het was over. Inderdaad moeten je buren dat doen.

Als je weet wat het ip-adres van je router is, dan kun je de instellingen daarin wijzigen. Wat ik me er van herinner is dat in die instellingen eerst aangegeven moest worden dat je draadloze verbindingen toestaat. Dan zijn er 4 kanalen beschikbaar, waarvan je er dan 1 'open' zet naar de buitenwereld. Daarop zet je een password als je wilt beveiligen (en dat wil je).
De andere 3 werken dan NIET. Ieder die in jouw buurt is kan dat signaal dan opvangen. Hij of zij moet dan twee dingen instellen: het kanaal (1,2,3 of 4) met bijbehorend password.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Tiberius »

Kan je in het statusvenster zien of er pakketjes ontvangen worden?
Of alleen maar verzonden?
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door refo »

Waar staat jouw router? Die zit toch ergens aangesloten aan een pc?
Via je browser kun je op die PC de router benaderen. Op de taakbalk toets je: http://192.168.1.1/ Of iets dergelijks: dat staat in de handleiding. http://192.168.0.1/ kan ook. Zoiets.
Dan kom je in een menu waarin ergens zal moeten staan 'enable wireless'. Dat moet je op yes zetten of het boxje aanklikken. Ergens staat ook 'security' daar kun je een password instellen. Dat moet je op je laptop ook weer opgeven om in te kunnen loggen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door freek »

Misschien kan ik deze info ook wel gebruken. M'n broertje kan met z'n eigen, nieuw computer al sinds dat hij het ding kocht, niet op ons eigen netwerk, maar alleen op dat van de buren. Heel apart.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door refo »

Kislev schreef:Idd, dank je! Ik ben in de kast met rekeningen, garantiebewijzen, diploma's etc. gedoken en vond daar ook alle spullen van Solcon.

Via de site bij mn gegevens zitten komen en alles doorgelopen. Was door de vriend die alles had aangesloten allemaal al keurig ingevuld. Zelfs mn laptop stond al bij de apparaten die toegang hebben (maar vreemd genoeg nooit toegang kreeg). Mn iphone ook toegevoegd en de boel opgeslagen. Het enige wat ik veranderd (eigenlijk: toegevoegd) heb is dat onder 'Internet Service Provider' niet ingevuld was via welk DSL-netwerk ik online ga. Stond op de pakbon en dat dus ingevuld.

En toen het vreemde. Zowel laptop als iphone kunnen nu mn eigen draadloze netwerk gebruiken! Joepie. Het rare is alleen dat de laptop aangeeft dat er geen verbinding is met een draadloos netwerk!!
Het andere rare is dat volgens de handleiding mn netwerk idd beveiligd is maar als ik de laptop naar netwerken laat zoeken bij de mijne stug blijft aangeven dat deze niet beveiligd is.


Overigens, internet van de buren kan ik ook weer bij. Hebben zeker gereset?!

Weer een rare dag vandaag! :nananere
Als jij een reset nodig hebt hebben de buren dat zelf ook.
In de router instellingen zullen wel ergens 'security"-instellingen ingevuld kunnen worden. Ik heb een tele2-router. Daar kan ik een password aangeven voor mensen die op mijn wireless netwerk willen. Dat is wat anders dan het password om in de router te gaan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Marnix »

Heb je de beveiligingsinstellingen van je netwerk al eens gewijzigd? Gewoon inloggen op je router, naar de Wireless-instellingen gaan... en dan alle beveiligingen uitzetten, ook eventueel beveiligen via Mac-adres. (dan wordt het niet als beveiligd netwerk weergegeven maar is er wel een beveiliging) Hoe dat heet is bij elke router weer verschillend, maar het is vast wel in de instellingen terug te vinden. Je slaat de instellingen op, reset je router. Dan log je opnieuw in, zet je de beveiliging aan en kies je een beveiligingsinstelling (wpa2 of wep), stel je een wachtwoord in, sla je het op en reset je de router weer even. Als het goed is vind je dan via je laptop en iphone weer je internet, maak je verbinding, geef je het nieuw gekozen wachtwoord op en werkt het.

Als het netwerk wel gevonden wordt maar je bij het proberen te verbinden een fout krijgt heeft dat heel vaak te maken met beveiliging. Dus die moet je even uitzetten, aanzetten en aanpassen. En kijken of er geen beveiliging op macadres aan staat. Als je het boekje van de router hebt staat daar vast ook wel in hoe dat moet. Succes. Het is minder lastig dan het lijkt ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Letstalk
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 nov 2008, 11:44
Locatie: een eilandbewoner

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door Letstalk »

Mijn ouders hebben ook steeds geen internet. Soms ineens weer wel. Mijn neef komt dan weer, stelt alles opnieuw in. Het gaat dan bijv. 2 dagen goed en dan is het weer zover. Ik zal hun hiervan eens op de hoogte brengen. Wie weet heeft het bij hun ook met beveiliging te maken.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Opeens geen internetverbinding meer

Bericht door refo »

Letstalk schreef:Mijn ouders hebben ook steeds geen internet. Soms ineens weer wel. Mijn neef komt dan weer, stelt alles opnieuw in. Het gaat dan bijv. 2 dagen goed en dan is het weer zover. Ik zal hun hiervan eens op de hoogte brengen. Wie weet heeft het bij hun ook met beveiliging te maken.
Vraag eens aan die neef wat hij allemaal doet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie