Prediking

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4089
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Prediking

Bericht door Maanenschijn »

Nuance schreef:
Hendrikus schreef: 05 jan 2024, 08:25
Bonny schreef: 03 jan 2024, 14:48
Piet25 schreef: 03 jan 2024, 12:36 Lijkt er op maar dit is echt ds van Aalst
Ik voel een nieuwe kwis opkomen: "Raad de stem".
Dat krijg je als er met een "preekstem" wordt gesproken, dan gaan ze allemaal op elkaar lijken.
Een extra reden om gewoon te blijven praten zoals je dat ook met je buurman doet.
Ik vind dit een beetje flauw. Bij ds. Van Aalst weet ik dat dit gewoon zijn natuurlijke stem is. Volgens mij wordt er op de Theologische School van de Gereformeerde Gemeente ook aandacht besteed aan logopedie en de voordracht.
Idd, maar toch kan ik veel predikanten een preekstem beluisteren. Ik denk dat het met allerlei factoren te maken heeft, niet alleen bij predikanten, als mensen een voordracht houden. Spanning, emotie, onzekerheid, of juist theatraal, uit het hoofd willen spreken etc.

Ik ben in de loop der jaren wat mild geworden, al kan het me helaas wel irriteren.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Prediking

Bericht door Inwoner »

Inwoner schreef: 05 jan 2024, 09:09
Nuance schreef: 05 jan 2024, 08:40
Hendrikus schreef: 05 jan 2024, 08:25
Bonny schreef: 03 jan 2024, 14:48

Ik voel een nieuwe kwis opkomen: "Raad de stem".
Dat krijg je als er met een "preekstem" wordt gesproken, dan gaan ze allemaal op elkaar lijken.
Een extra reden om gewoon te blijven praten zoals je dat ook met je buurman doet.
Ik vind dit een beetje flauw. Bij ds. Van Aalst weet ik dat dit gewoon zijn natuurlijke stem is. Volgens mij wordt er op de Theologische School van de Gereformeerde Gemeente ook aandacht besteed aan logopedie en de voordracht.
Volkomen mee eens. -knip, wegens op de persoon-
Excuses. ---knip---
Plaats reactie