Ruzie met excelgrafieken in Word

Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Kislev »

GRRR GRRR GRRR sorry

Ik ben bezig met grafieken in Word (via invoegen - object - excel grafiek). Dat gaat allemaal prima. Gewoon de cijfers en tekst wijzigen van de voorbeeldgrafiek die je krijgt en klaar.

De standaargrafiek die je krijgt bestaat uit 3 kolommen, heb er steeds maar 1 nodig dus haal de laatste twee weg. Nu wil ik het juist andersom. Ik wil 4 kolommen (om verschillen te laten zien in de cijfers van 2005, 2006, 2007 en 2008). Echter, ik krijg er maximaal 3, wat ik ook probeer! Kolom toevoegen in de tabel werkt wel (of die van 2007 kopieren) maar is niet te zien in de grafiek, die blijft - wat ik ook doen- alleen de gegevens van 2005, 2006 en 2007 weergeven.

Wat doe ik verkeerd??
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Kaw »

Gewoon terugslaan
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door refo »

In de grafiek gaan.
Bovenaan grafiek kiezen. En daarin de optie gegevens toevoegen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Kislev »

Ik kom er niet uit. Voeg in Word maar eens een excel grafiek toe en probeer dan maar eens 4 kolommen te krijgen, no way.




Bill Gates

:pan
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Mister »

Kijk, dat was ik hier net zo aan het doen. Hoef ik mijn resultaat niet meer te plaatsen. Mij lukt het ook. Succes Kislev ;)
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Kislev »

Ah! daar ga ik me eens in verdiepen! Dank!

Nog even een kanttekening. Ik ben bezig met misdaadcijfers van 2005 t/m 2008 en doe dat voor diverse onderwerpen zoals diefstal, inbraak, mishandelingen etc.

Dus op de onderste as (x-as?) staan diverse delicten en op de y-as de aantallen. Dan wil ik dus per delict 4 kolommen (die dus 2005,2006,2007 en 2008 weergeven).
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Kislev »

O ja, plaatje 2 klopt dus niet. Brongegevens aanpassen werkt niet. Kan er wel een kolom bijzetten met gegevens van 2005 maar die verschijnen stomweg niet in de grafiek. Maximaal drie kolommen blijkbaar.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Kislev »

Helaas, beide werkt echt niet.

Voor de goede orde, ik heb er al tientallen gemaakt in het document via invoegen-object-excel grafiek. Heb dus ook een grafiekje wat voor 2008 aangeeft de aantallen per delict. Dus op de x-as alle delicten en op de y-as de waarden zodat je per delict een kolom krijgt. Hoe hoog of laag hangt dus af van het aantal aangiften.

Nu wil ik dat afzetten tegen voorgaande jaren. Dus wil dezelfde grafiek maar dan ipv 1 kolom per delict 4 kolommen per delict. Wat ik ook doe, het maximale is drie kolommen! Ook als ik de kolom voor 2008 kopier en ik de excel gegevens 2005, 2006, 2007 toevoeg en de gegevens invul. Klik ik dan op de grafiek dan geeft hij er van de 3 toegevoegde kolommen 2 weer.

ICT helpdesk heeft ook al meegekeken maar weet het ook niet.
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Da Capo »

Hoi,
Ik heb het in Word 2007 geprobeerd. Daarin gaat het wel:
Afbeelding
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Da Capo »

ik heb het ook eens in Word 2003 geprobeerd.
Ik ben naar Invoegen>Afbeelding>Grafiek gegaan. Je krijgt dan zo'n standaard grafiek:
Afbeelding

Vervolgens dubbelklikte ik op de grafiek en kreeg het gegevensblad erbij. Deze kan je naar hartelust uitbreiden. Bij mij lukte het in ieder geval wel (tenminste, ik neem aan dat je dit bedoelt):
Afbeelding

En bij deze zijn de assen omgedraaid:
Afbeelding

Succes!
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Kislev »

DAt is dus exact wat ik bedoel. Zo'n grafiekje wil ik.

Dat naar hartelust uitbreiden is dus hetgene wat niet wil lukken. Grafiek accepteert maximaal 3 kolommen. Lukt me niet er een vierde bij te prutsen, rijen is geen probleem, maar kolommen ho maar.

MS Word 2000 staat er overigens onder het icoontje van Word.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door refo »

Ik snap het niet.
Als je op dat bovenste grafiekje in da capo's post met de rechter muisknop klikt, komt er een lijst, met als derde of vierde optie: basisgevens aanpassen. Klik je die, dan kom je in de onderliggende gegevens en kun je het te omvatten gebied met één kolom uitbreiden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Ruzie met excelgrafieken in Word

Bericht door Kislev »

refo schreef:Ik snap het niet.
Als je op dat bovenste grafiekje in da capo's post met de rechter muisknop klikt, komt er een lijst, met als derde of vierde optie: basisgevens aanpassen. Klik je die, dan kom je in de onderliggende gegevens en kun je het te omvatten gebied met één kolom uitbreiden.
Nop, als ik met de rechtermuisknop op het ingevoegde voorbeeld klik dan kies ik voor 'grafiek-object' en dan 'bewerken'. Dan kan ik op blad 1 klikken waar alle basisgegevens staan. Ik kan die uitbreiden wat ik wil maar de grafiek laat maximaal 3 kolommen zien, wat ik ook doe.
Plaats reactie