Help!!

Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Help!!

Bericht door Wilhelm »

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC. Al een tijd ben ik mee een beetje aan het oriënteren, maar je ziet uiteindelijk door de bomen het bos niet meer.
Nu zag ik deze PC :

https://dynabyte.nl/artikel/7122747b133 ... TFT-scherm


Leek me wel aardig met alles er op en er aan. Alleen die processor dat is niet de snelste. Is dat bij normaal gebruik daadwerkelijk merkbaar ?
En anders : wat zouden goede alternatieven zijn , een beetje vergelijkbaar systeem, maar liefst een beetje goedkoper ?? Zijn er hier kenners die me advies kunnen geven ? Kan ook per PB.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Help!!

Bericht door Wilhelm »

Wilhelm schreef:Ik ben op zoek naar een nieuwe PC. Al een tijd ben ik mee een beetje aan het oriënteren, maar je ziet uiteindelijk door de bomen het bos niet meer.
Nu zag ik deze PC :

https://dynabyte.nl/artikel/7122747b133 ... TFT-scherm


Leek me wel aardig met alles er op en er aan. Alleen die processor dat is niet de snelste. Is dat bij normaal gebruik daadwerkelijk merkbaar ?
En anders : wat zouden goede alternatieven zijn , een beetje vergelijkbaar systeem, maar liefst een beetje goedkoper ?? Zijn er hier kenners die me advies kunnen geven ? Kan ook per PB.

Geen kenners hier ?
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Help!!

Bericht door Lourens »

Het is allereerst de vraag: wat wil je gaan doen op de computer, Wilhelm.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Help!!

Bericht door Wilhelm »

Lourens schreef:Het is allereerst de vraag: wat wil je gaan doen op de computer, Wilhelm.

Eens, veel bijzonders doe ik er niet mee, hooguit wat extra in foto's en geluid.
Maar ik hou wel van een snelle PC, dus dat was mijn vraag of deze PC snel is voor huis en tuin (weinig tot nooit ;) ) gebruik.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Help!!

Bericht door Lourens »

In dat geval denk ik toch dat dit een dure is (te zware wat je feitelijk niet gebruikt) waarbij je het meest betaald voor het 23" beeldscherm.

Zelf ben ik niet zo'n Acer-fan maar dat is persoonlijk.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Havik
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:41
Locatie: Den Haag

Re: Help!!

Bericht door Havik »

Het is inderdaad niet een vraag waar één antwoord op te geven is.

Je geeft aan dat je graag een zo snel mogelijke computer wil. Je geeft ook aan dat niet veel uitzonderlijke dingen op het systeem doet (Internet, Office programma's waarschijnlijk en wat met foto's en geluid). Dat zijn geen uitzonderlijke eisen maar die van een vrij normale gebruiker. Wel goed om voor jezelf van bewust te zijn bij het kiezen van een computer, een goede vraag dus van Lourens.

Een belangrijke vraag is ook wat je budget is. Hoeveel heb je te besteden. Je kunt er namelijk zo veel aan uitgeven als je zelf wil.
Kijk hier maar eens naar een snelle selectie met computers (incl. beeldscherm) die zoal te koop zijn. Een supersnelle computer kost gewoon meer dan een gewoon-snelle computer ;) alle waar naar zijn geld.
ZWP
Berichten: 1679
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Help!!

Bericht door ZWP »

Kijk ook eens naar de tweakers best-buy guides: http://tweakers.net/reviews/1732/tweake ... -2010.html
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Help!!

Bericht door Marnix »

Hm maar dat zijn zelf samengestelde pc's, waar je dus onderdelen van koopt en het zelf in elkaar sleutelt.

De computer die wordt aangehaald is een prima machine. Als je ook een nieuwe monitor nodig hebt lijkt het me een prima koop, gezien je wensen. Het is niet de aller snelste computer maar snel genoeg voor wat je er mee doet. Heb je nog een prima monitor, dan zou ik zoeken naar een computer zonder monitor voor 100 euro minder.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Help!!

Bericht door Marnix »

Hoe zit dat met die monitor? Wel of niet nodig?

Mediamarkt heeft momenteel een vergelijkbare computer maar dan van Packerd Bell in de aanbieding, ook voor 749 en met een 21,5 inch LED-scherm (groot genoeg en led is mooi en zuinig)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!!

Bericht door Mara »

1 van onze kinderen is helemaal idolaat van de Sony Vayo, vanwege het soft touch toetsenbord.
Weet jij Marnix, of er meer laptops zijn die een dergelijk toetsenbord hebben, vind de Sony beetje duur nl.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Help!!

Bericht door Wilhelm »

Marnix schreef:Hoe zit dat met die monitor? Wel of niet nodig?

Mediamarkt heeft momenteel een vergelijkbare computer maar dan van Packerd Bell in de aanbieding, ook voor 749 en met een 21,5 inch LED-scherm (groot genoeg en led is mooi en zuinig)

Dank voor de reactie's.

@Marnix, de aanbieding die jij noemt heb ik ook gezien, het maakt het nog moeilijker, want die Packerd Bell vind ik ook heel aantrekkelijk. Maar ik dacht dat Acer beter was?

Maar eigenlijk hoop ik nog voor eenzelfde systeem voor een 100 euri goedkoper.
Ik snap niet dat er zoveel keus is op dit gebied, jhet lijkt wel geldklopperij ... ;)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Help!!

Bericht door Marnix »

hm, maar er moet dus ook een monitor bij zitten? Ik heb even verder gezocht, bij Paradigit heb je nu ook de Acer X3900 in de aanbieding. Die heeft 4 GB intern geheugen (meer dan genoeg) en een harde schijf van 500 GB ipv 1 TB. Ik krijg 500 GB ook nooit vol dus vind dat ook wel voldoende. Die kost 499 euro zonder monitor. Je kan voor 100 euro een prima 19 inch monitor kopen of voor 140 een 22 inch monitor. Dan ben je voor 100-150 euro minder klaar en heb je een computer die prima is, net zo snel en volgens mij nog steeds meer dan genoeg opslagcapaciteit.

De computer staat in de folder van Paradigit, www.paradigit.nl en dan kan je links onderaan de folder openen. Pagina 6/7. Daar staan ook de monitoren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Mara schreef:1 van onze kinderen is helemaal idolaat van de Sony Vayo, vanwege het soft touch toetsenbord.
Weet jij Marnix, of er meer laptops zijn die een dergelijk toetsenbord hebben, vind de Sony beetje duur nl.
Volgens mij is Sony de enige die dit heeft. Meer weet ik zo niet. Maar goed, een ander toetsenbord is ook een kwestie van even wennen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!!

Bericht door Mara »

We hebben een laptop hoor, maar alweer 3 jaar oud, dus stok :haha
De zoon waar ik het over had, hoopt te gaan studeren en heeft dus een nieuwe laptop nodig, die andere is idd wat langzaam (vinden wij nu)
Hij was bij iemand die net die Sony V had gekocht, dus hij ging er ook even op en vond het helemaal te gek.
Ik heb me in de prijzen verdiept en schrok eerlijk gezegd een beetje.
Ik dacht een leuk kado voor zijn slagen en verjaardag te hebben, maar ..... iets boven de begroting.
Vooral als het beeldscherm wat groter is.
En als hij eenmaal in zn koppie heeft, zie het er maar uit te krijgen.
Had hij met mobieltje ook, deze wil ik, was iets te duur, wij gaven hem het geld en de rest legde hij er zelf bij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Help!!

Bericht door Marnix »

Misschien is dat laatste hier ook de beste oplossing? het bedrag dat je in je hoofd hebt geven en dat hij de rest zelf bijlegt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-DIA-
Berichten: 32763
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Help!!

Bericht door -DIA- »

Mensen met kennis van WORD? Help me please!

Ik kan wel een achtergrond BINNEN een kader maken, maar dan alleen kleuren.
Is het ook mogelijk binnen een kader een combinatie van 2 in elkaar over lopende kleuren te maken?
Of een andere achtergrond?

Het lukt me wel BUITEN het kader, en dat wordtr niet afgedrukt.

Wie kan me even helpen? Wie heeft er nog leuke opmaak-ideetjes voor een soort fotoreporatage?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie