Jehova getuigen

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Jehova getuigen

Bericht door Tiberius »

Jongere schreef:
Tiberius schreef:
memento schreef:Jezus noemt Zichzelf ook de "zoon des mensen", wat verwijst naar de profetieën van Daniël.
Je kan er ook [bijbel]Fil 2:6-11[/bijbel] bij betrekken. In dat lied op de zoon des mensen wordt gezegd, dat Hij het geen roof hoefde te achten om zich Gode evengelijk te zijn.

En wat denk je van de welbekende teksten [bijbel]Joh 3:16-18[/bijbel]?
Wat de eerste tekst betreft: het gaat ook om de vraag waar Jezus dit Zelf onomwonden heeft gezegd.
Waarom zou je je daartoe willen beperken?
De hele Bijbel is geïnspireerd, niet alleen de uitspraken van de Heere Jezus.
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Jehova getuigen

Bericht door Marco »

'Zoon des mensen', oftewel de zoon van de mens, is vooral de Zoon van Adam, de mens.

Om met deze term de godheid van Christus te bewijzen lijkt mij wat gezocht. Wat dat betreft is Joh. 1:3 al redelijk overtuigend: Het Woord was betrokken bij de schepping, net als Vader en Geest dat waren. Ook de uitspraken van Jezus dat Hij Alpha en Omega is, zeggen genoeg, lijkt mij.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Jehova getuigen

Bericht door Fjodor »

Heb pas ook met de Jehova's getuigen een discussie gehad over verscheidene onderwerpen.

Mij vielen een aantal zaken op.

Ze richten zich meer op het komende koninkrijk dan op het offer van Jezus Christus. Ze zeggen wel dat dat offer zorgt voor verzoening met de Vader maar daar houdt het ook bij op.
*Mijns inziens is dit een kardinale fout. We dienen onze vreugde in eerste instantie te halen uit de verzoening die ons in Christus gegeven wordt.

Ze stellen dat met de benadrukking van Jezus Christus de Vader op de achtergrond komt te staan en dat dat het roven van Zijn eer is. Ik ben er niet van op de hoogte maar die man zei dat dat in pinkstergroepen gebeurt.
*De Heilige Geest zal Jezus verheerlijken. En Jezus en de Vader zijn één.

Ze willen niet in het leger omdat het doden van mensen volgens hun tegen het liefdegebod ingaat en ze doen ook per definitie niet aan stemmen etc omdat je dan medeverantwoordelijk bent voor de daden (oorlog voeren) van die politiek.

Ze geloven niet in de onsterfelijkheid van de verworpen ziel
*is volgens mij makkelijk te ontkrachten, de hel is de plaats van het eeuwige tandengeknars.

Het gaat meer om mensenwerk dan om de genade van God. De kern van het christelijk geloof is het liefhebben van de naaste en van God.
*Ook hier wordt het kruiswerk voorbijgelopen.

Tot slot het overbekende punt van de Godheid van Christus. De man waar ik mee sprak wilde wel geloven dat Jezus God is, alleen niet dat Hij Jehova, JHWH is. God is een titel die volgens hem niet zoveel zegt. Volgens mij heeft dat te maken met het Hebreeuwse elohim, wat ook op afgoden of op mensen van toepassing kan zijn. Klopt dat? Wie weet hier meer van? Jezus is dus wel God maar niet de Allerhoogste God. Dit ook omdat God Jezus op een bepaald moment in de tijd gemaakt heeft (enig geboren van Joh 3:16 slaat op het geboren zijn uit Maria en niet op het geboren zijn uit God), omdat Jezus zit aan de rechterhand van de Vader waardoor Hij minder 'God' is, omdat Jezus zegt dat de Vader meerder dan Hij is, dat Hij niets uit zichzelf kan doen etc.
*Ik weet Joh 1 dat het Woord God was, maar dat mag je vanuit het Grieks ook vertalen met dat het Woord 'een God' was.
En Jer 23:5.

5 Ziet, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat Ik aan David een rechtvaardige8 Spruit9 zal verwekken; Die zal Koning zijnde regeren,10 en voorspoedig zijn, en recht en gerechtigheid doen11 op de aarde.
6 In Zijn dagen12 zal Juda13 verlost worden, en Israel zeker wonen;14 en dit zal Zijn naam zijn, waarmede men Hem zal noemen:15 De HEERE: ONZE GERECHTIGHEID.16


16) De HEERE: ONZE GERECHTIGHEID.
Vergelijk Deut. 6:25; Richt. 6:24, en wijders 1 Cor. 1:30; Dan. 9:24; idem onder Jer. 33:16. Hebreeuws, Jehova Tzidkenu; hetwelk van sommige overzetters als een eigen naam alzo in den tekst gesteld wordt.

Maar verder zegt Jezus volgens mij nergens zelf dat Hij gelijk aan de Vader is. Maar dan mogen we weten dat de hele bijbel Jezus' Woord is. Ook bijv Jes 9 waar Jezus eeuwige Vader genoemd wordt.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: Jehova getuigen

Bericht door backtobasic »

tomas in de war?
Ze zijn zelf in de war, en niet zo'n beetje ook.
Geen verjaardagen mogen vieren(christelijke vrijheid), en maar dood moeten bloeden ipv een bloedtransfusie te ondergaan is toch ziek?

Moslims hebben een leer die helemaal aan alle kanten niet klopt en dat begint al met de verwisseling van Ismael en Izak.
En die rots waarop volgens de moslims Abraham bijna Ismael (volgens hen) had geofferd bevindt zich volgens hen in de rotskoepel, waar destijds en ook in de toekomst toch weer de tempel zal zijn.
De Paus ging hier vorige maand nog even naar binnen geloof ik.
Vele valse profeten
Sola Scriptura
Gebruikersavatar
DWW
Berichten: 645
Lid geworden op: 11 jun 2009, 19:57
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Re: Jehova getuigen

Bericht door DWW »

Sola Scriptura schreef:lang verhaal kort:

Ik heb jh getuigen binnen gelaten, ik twijfelde eerst nog omdat ergen in 3joh de waarschuwing staat geen mensen te verwelkomen die een valse leer brengen, maar ik dacht dat was meer in die context toen van die gemeente, niet een gesprek bij mij thuis (geen gemeente).

Met behulp van de grondtekst en bijbehoordende progamma`s heb ik ze zo`n beetje alle hoeken laten zien van de geestelijke boksring. alleen op een paar puntjes kon ik niet zo sterk reageren als bij de rest nml:

Dat de ziel sterft na de dood, ze lieten me teksten zien waar het letterlijk stond, dacht psalmen en prediker. dat hemel gewoon een gerenoveerde aarde is. dat deze aarde niet verdwijnt. dat er een verschil is tussen tartus, hades en gehenna. dus er is geen brandende hel waar men voor eeuwig is. (ik wees hun op het zwavel meer in openb, en dat moesten ze wel erkennen, maar zagen ze als een 2de dood)

En de Goddelijkheid van Jezus: Tomas zei Heer, mijn God. ja zeggen hun dat was tomas die in de war was, en er mijn meerdere goden en heren zegt de Bijbel, satan word een god genoemd (2cor 4:4) mozes in exodus 4:16 en uit de mond van Jezus Zelf in Joh 10:35

Natuurlijk heb ik al de juiste boeken die dat weerleggen. ga dit er in stampen en ze de volgende afspraak weerleggen. ik twijfel geen seconde!

Maar wat is jullie eerste reactie op deze dingen, vooral over Jezus Goddelijkheid?
Wat leert het Woord ons hier over. Ik zal een paar voorbeelden geven ; “Wie is Deze die ook de zonden vergeeft…?” – wie zeiden dit ook alweer over Christus? Waren het niet de Farizeeërs? “Zoon, wees welgemoed, uw zonden zijn u vergeven!” – tot wie sprak Christus dit ook al weer? Lukas 7:38 – “En Hij zeide tot haar: Uw zonden zijn u vergeven.” Had Christus het niet gezegd, dat Hem alle macht gegeven was van Zijn Vader over hemel en aarde, zie Matth. 28:18. Was Hij volgens deze teksten dan niet machtig om de zonden te vergeven, naar Zijn Godheid….?? Had Hij dan niet de sleutelen des doods en der hel, zie Openb. 1:18…??

Indien dan de Zoon u zal vrijgemaakt hebben, zo zult gij waarlijk vrij zijn, Joh. 8:36.

En heeft ons geboden den volke te prediken, en te betuigen, dat Hij is Degene, Die van God verordend is tot een Rechter van levenden en doden, Handelingen 10:42

Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven, Joh. 5:22 (zie verwijzingen naar Joh. 3:35; en Joh. 17:2)

En heeft Hem macht gegeven, ook gericht te houden, omdat Hij des mensen Zoon is, Joh. 5:27”

Lees kanttekening 33 daar eens bij :

33)
omdat Hij des
Dat is, omdat Hij, in enigheid zijns persoons de menselijke natuur aangenomen hebbende, van God tot een Middelaar en Rechter is gesteld, en hetzelfde ambt ook als mens zal uitrichten; Dan. 7:13; Hand. 10:42, en Hand. 17:31; Joh. 17:2.


Zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God, 1 Joh. 4:15 – 1 Joh. 5:10

Een iegelijk, die gelooft, dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren; en een iegelijk, die liefheeft Dengene, Die geboren heeft, die heeft ook lief dengene, die uit Hem geboren is, 1 Joh. 5:1
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Jehova getuigen

Bericht door Sola Scriptura »

Dank jullie voor de reactie's
ze blijven maar bellen, volharden kunnen ze wel:P

maar zei dat ik nog met een andere studie bezig ben. (ben ik ook)
ik hou jullie op de hoogte.
esthervanbuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 jun 2009, 19:48
Locatie: randstad

Re: Jehova getuigen

Bericht door esthervanbuuren »

freek schreef:
Sola Scriptura schreef:
En de Goddelijkheid van Jezus: Tomas zei Heer, mijn God. ja zeggen hun dat was tomas die in de war was, en er mijn meerdere goden en heren zegt de Bijbel, satan word een god genoemd (2cor 4:4) mozes in exodus 4:16 en uit de mond van Jezus Zelf in Joh 10:35
[...]
Maar wat is jullie eerste reactie op deze dingen, vooral over Jezus Goddelijkheid?
In Johannes 1 staat volgens hen ook: "In het begin was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was een God".
Dat was voor mij één van de opmerkelijkste ontdekkingen, dat ze echt leren dat er meerdere goden zijn.

Wat betreft de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, daar hebben ze toch gelijk in? De hemel komt toch a.h.w. op aarde? (Openbaring 21)

ik zou hun wijzen op 1 joh 5 vers 7.
Daar staat de Godheid van onze Heere Jezus., maar ik moet je wel waarschuwen dat ie er bij hun uit is.
daar staat,,, Want Drie zijn er Die getuigen in de hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest, en deze Drie zijn een

De Godheid van de geest staat overduidelijk in Hand 5 vers 3 en 4
daar staat,,, En Petrus zeide , Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld, dat gij den Heiligen Geest liegen zoudt en onttrekken van den prijs des lands?
Zo het gebleven ware, bleef het niet uwe, en verkocht zijnde, was het niet in uw macht?
G hebt den mensen niet gelogen maar Gode

ik zie in mijn aantekeningen dat de Godheid van christus ook staat in joh 10 vers 30
daar staat, Ik en de Vader zijn een.

groet esther.
we blijven bedelaars dat is waar
esthervanbuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 jun 2009, 19:48
Locatie: randstad

Re: Jehova getuigen

Bericht door esthervanbuuren »

memento schreef:Jezus noemt Zichzelf ook de "zoon des mensen", wat verwijst naar de profetieën van Daniël.


dat Jezus de Zoon des mensen is erkennen ze wel

groet esther.
we blijven bedelaars dat is waar
esthervanbuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 jun 2009, 19:48
Locatie: randstad

Re: Jehova getuigen

Bericht door esthervanbuuren »

Meeting schreef:
jvdg schreef:Ik vraag me af waarom ze eigenlijk de Godheid van Jezus loochenen.
De bijbel is hier toch overduidelijk in?
Krantenartikeltje over een ex-jehova's getuige De Goeij.

Indit krantenartikeltje van een ex-jehova's getuige De Goeij staan rake dingen.Hij zegt dat hij volkomen gehersenspoeld was.
De reden van de breuk was het onderzoek dat hij deed naar de leerstellingen van de genootschap. Hij zegt dat bij de jehova's getuigen de Bijbel niet als grondslag geldt ,maar ze hebben een aangepaste Bijbel, waar heel wat zaken uit verwijderd zijn die niet passen bij de leer van de genootschap. Dat was een van mijn schokkendste ervaring zegt hij daarin. Je hebt geen basis om met elkaar te praten, want je hebt het nergens over! In onze Bijbel staat dat eenieder die gelooft in Christus het eeuwige leven ontvangt. In kringen van jehova's getuigenmoet je getuige van jehova zijn en in de praktijk een volgeling van het wachttorengenootschap, wil je gered worden en in aanmierking komen voor de opstanding.

De onkunde onder de jehova's getuigen is bijzonder groot zegt De Goeij. "Ik dacht dat ze veel wisten, maar feitelijkis het heel weinig. Dat weinige wordt zo vaak herhaald en erin gedramd, dat je denkt dat je veel weet en dat je altijd gelijk hebt. Je bent echt gehersenspoeld. Toen hij uit de genootschap stapte werd de ban toegepast en die was dramatisch voor hem en z'n gezin. De regels van de genootschap werden boven het Woord gesteld. Ik kon mij niet beroepen op de Bijbel."

Dus hun Bijbel geldt niet als grondslag.

hun grondslag is het gezalfde overblijfsen dat in amirika zit, die schrijft de wachtoren en dergelijke.

groet esther.
we blijven bedelaars dat is waar
esthervanbuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 jun 2009, 19:48
Locatie: randstad

Re: Jehova getuigen

Bericht door esthervanbuuren »

Fjodor schreef:Heb pas ook met de Jehova's getuigen een discussie gehad over verscheidene onderwerpen.

Mij vielen een aantal zaken op.

Ze richten zich meer op het komende koninkrijk dan op het offer van Jezus Christus. Ze zeggen wel dat dat offer zorgt voor verzoening met de Vader maar daar houdt het ook bij op.
*Mijns inziens is dit een kardinale fout. We dienen onze vreugde in eerste instantie te halen uit de verzoening die ons in Christus gegeven wordt.

Ze stellen dat met de benadrukking van Jezus Christus de Vader op de achtergrond komt te staan en dat dat het roven van Zijn eer is. Ik ben er niet van op de hoogte maar die man zei dat dat in pinkstergroepen gebeurt.
*De Heilige Geest zal Jezus verheerlijken. En Jezus en de Vader zijn één.

Ze willen niet in het leger omdat het doden van mensen volgens hun tegen het liefdegebod ingaat en ze doen ook per definitie niet aan stemmen etc omdat je dan medeverantwoordelijk bent voor de daden (oorlog voeren) van die politiek.

Ze geloven niet in de onsterfelijkheid van de verworpen ziel
*is volgens mij makkelijk te ontkrachten, de hel is de plaats van het eeuwige tandengeknars.

Het gaat meer om mensenwerk dan om de genade van God. De kern van het christelijk geloof is het liefhebben van de naaste en van God.
*Ook hier wordt het kruiswerk voorbijgelopen.

Tot slot het overbekende punt van de Godheid van Christus. De man waar ik mee sprak wilde wel geloven dat Jezus God is, alleen niet dat Hij Jehova, JHWH is. God is een titel die volgens hem niet zoveel zegt. Volgens mij heeft dat te maken met het Hebreeuwse elohim, wat ook op afgoden of op mensen van toepassing kan zijn. Klopt dat? Wie weet hier meer van? Jezus is dus wel God maar niet de Allerhoogste God. Dit ook omdat God Jezus op een bepaald moment in de tijd gemaakt heeft (enig geboren van Joh 3:16 slaat op het geboren zijn uit Maria en niet op het geboren zijn uit God), omdat Jezus zit aan de rechterhand van de Vader waardoor Hij minder 'God' is, omdat Jezus zegt dat de Vader meerder dan Hij is, dat Hij niets uit zichzelf kan doen etc.
*Ik weet Joh 1 dat het Woord God was, maar dat mag je vanuit het Grieks ook vertalen met dat het Woord 'een God' was.
En Jer 23:5.

5 Ziet, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat Ik aan David een rechtvaardige8 Spruit9 zal verwekken; Die zal Koning zijnde regeren,10 en voorspoedig zijn, en recht en gerechtigheid doen11 op de aarde.
6 In Zijn dagen12 zal Juda13 verlost worden, en Israel zeker wonen;14 en dit zal Zijn naam zijn, waarmede men Hem zal noemen:15 De HEERE: ONZE GERECHTIGHEID.16


16) De HEERE: ONZE GERECHTIGHEID.
Vergelijk Deut. 6:25; Richt. 6:24, en wijders 1 Cor. 1:30; Dan. 9:24; idem onder Jer. 33:16. Hebreeuws, Jehova Tzidkenu; hetwelk van sommige overzetters als een eigen naam alzo in den tekst gesteld wordt.

Maar verder zegt Jezus volgens mij nergens zelf dat Hij gelijk aan de Vader is. Maar dan mogen we weten dat de hele bijbel Jezus' Woord is. Ook bijv Jes 9 waar Jezus eeuwige Vader genoemd wordt.


wat die man je verteld heeft weet ik neit, dat van dat Jezus wel God kan zijn, maar niet Jehovah dat klopt niet.
zij geloven dat Jezus wel goddelijk is maar niet God.
Zoals wij allen mensen zijn maar wel verschillende en jij en ik kunnen niet een persoon zijn.
En dan zeggen ze vaak, je heb toch ook maar een koning in het land.

dat is mij altijd geleerd.

groet esther.
we blijven bedelaars dat is waar
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Jehova getuigen

Bericht door Fjodor »

esthervanbuuren schreef:
wat die man je verteld heeft weet ik neit, dat van dat Jezus wel God kan zijn, maar niet Jehovah dat klopt niet.
zij geloven dat Jezus wel goddelijk is maar niet God.
Zoals wij allen mensen zijn maar wel verschillende en jij en ik kunnen niet een persoon zijn.
En dan zeggen ze vaak, je heb toch ook maar een koning in het land.

dat is mij altijd geleerd.

groet esther.

Ja dat bedoelde ik ook. Hij is wel een god, maar niet de hoogste God. Hij zei alleen (en die man kende echt zo goed als de gehele bijbel uit zijn hoofd) dat de hoogste God altijd Jehova genoemd werd en dat Jezus niet Jehova is en dus ook niet de hoogste God. Maar Jeremia 23:5 zegt dus dat Jezus wel Jehova is. En dus de hoogste God.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
esthervanbuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 jun 2009, 19:48
Locatie: randstad

Re: Jehova getuigen

Bericht door esthervanbuuren »

Fjodor schreef:
esthervanbuuren schreef:
wat die man je verteld heeft weet ik neit, dat van dat Jezus wel God kan zijn, maar niet Jehovah dat klopt niet.
zij geloven dat Jezus wel goddelijk is maar niet God.
Zoals wij allen mensen zijn maar wel verschillende en jij en ik kunnen niet een persoon zijn.
En dan zeggen ze vaak, je heb toch ook maar een koning in het land.

dat is mij altijd geleerd.

groet esther.

Ja dat bedoelde ik ook. Hij is wel een god, maar niet de hoogste God. Hij zei alleen (en die man kende echt zo goed als de gehele bijbel uit zijn hoofd) dat de hoogste God altijd Jehova genoemd werd en dat Jezus niet Jehova is en dus ook niet de hoogste God. Maar Jeremia 23:5 zegt dus dat Jezus wel Jehova is. En dus de hoogste God.



waaruit blijkt dat Christus hier de Jehovah zou zijn?
groeten esther.
we blijven bedelaars dat is waar
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Jehova getuigen

Bericht door Fjodor »

esthervanbuuren schreef:
Fjodor schreef:
esthervanbuuren schreef:
wat die man je verteld heeft weet ik neit, dat van dat Jezus wel God kan zijn, maar niet Jehovah dat klopt niet.
zij geloven dat Jezus wel goddelijk is maar niet God.
Zoals wij allen mensen zijn maar wel verschillende en jij en ik kunnen niet een persoon zijn.
En dan zeggen ze vaak, je heb toch ook maar een koning in het land.

dat is mij altijd geleerd.

groet esther.

Ja dat bedoelde ik ook. Hij is wel een god, maar niet de hoogste God. Hij zei alleen (en die man kende echt zo goed als de gehele bijbel uit zijn hoofd) dat de hoogste God altijd Jehova genoemd werd en dat Jezus niet Jehova is en dus ook niet de hoogste God. Maar Jeremia 23:5 zegt dus dat Jezus wel Jehova is. En dus de hoogste God.



waaruit blijkt dat Christus hier de Jehovah zou zijn?
groeten esther.

Sorry, vers zes.

5 Ziet, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat Ik aan David een rechtvaardige8 Spruit9 zal verwekken; Die zal Koning zijnde regeren,10 en voorspoedig zijn, en recht en gerechtigheid doen11 op de aarde.
6 In Zijn dagen12 zal Juda13 verlost worden, en Israel zeker wonen;14 en dit zal Zijn naam zijn, waarmede men Hem zal noemen:15 De HEERE: ONZE GERECHTIGHEID.16

16) De HEERE: ONZE GERECHTIGHEID.
Vergelijk Deut. 6:25; Richt. 6:24, en wijders 1 Cor. 1:30; Dan. 9:24; idem onder Jer. 33:16. Hebreeuws, Jehova Tzidkenu; hetwelk van sommige overzetters als een eigen naam alzo in den tekst gesteld wordt.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
esthervanbuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 jun 2009, 19:48
Locatie: randstad

Re: Jehova getuigen

Bericht door esthervanbuuren »

Fjodor schreef:
esthervanbuuren schreef:
Fjodor schreef:
esthervanbuuren schreef:
wat die man je verteld heeft weet ik neit, dat van dat Jezus wel God kan zijn, maar niet Jehovah dat klopt niet.
zij geloven dat Jezus wel goddelijk is maar niet God.
Zoals wij allen mensen zijn maar wel verschillende en jij en ik kunnen niet een persoon zijn.
En dan zeggen ze vaak, je heb toch ook maar een koning in het land.

dat is mij altijd geleerd.

groet esther.

Ja dat bedoelde ik ook. Hij is wel een god, maar niet de hoogste God. Hij zei alleen (en die man kende echt zo goed als de gehele bijbel uit zijn hoofd) dat de hoogste God altijd Jehova genoemd werd en dat Jezus niet Jehova is en dus ook niet de hoogste God. Maar Jeremia 23:5 zegt dus dat Jezus wel Jehova is. En dus de hoogste God.



waaruit blijkt dat Christus hier de Jehovah zou zijn?
groeten esther.

Sorry, vers zes.

5 Ziet, de dagen komen, spreekt de HEERE, dat Ik aan David een rechtvaardige8 Spruit9 zal verwekken; Die zal Koning zijnde regeren,10 en voorspoedig zijn, en recht en gerechtigheid doen11 op de aarde.
6 In Zijn dagen12 zal Juda13 verlost worden, en Israel zeker wonen;14 en dit zal Zijn naam zijn, waarmede men Hem zal noemen:15 De HEERE: ONZE GERECHTIGHEID.16

16) De HEERE: ONZE GERECHTIGHEID.
Vergelijk Deut. 6:25; Richt. 6:24, en wijders 1 Cor. 1:30; Dan. 9:24; idem onder Jer. 33:16. Hebreeuws, Jehova Tzidkenu; hetwelk van sommige overzetters als een eigen naam alzo in den tekst gesteld wordt.

Ik denk dat ik je begrijp maar ik moet zeggen dat ik het er wel moeiljk mee heb, dat wil zeggen de Heere Jezus uit deze stukken als God zien, en ik heb het er niet moeilijk mee om de Heere Jezus als God te zien.

Maar
Jg's hebben ander verwijs teksten echt hele andere en zo het mij bijlicht ook veel meer.
Maar er is nog iets en dat is volgens mij nu wel belangrijk, zij hebben in hun bijbel de naam van Jehovah terug gebracht.
Dat betekend in de praktijk dan overal waar Heere, HEERE of God staat daar staat bij hun Jehovah.
Alleen waar echt Jezus staat daar staat nog Jezus de rest is Jehovah geworden.

groet esther.
we blijven bedelaars dat is waar
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Jehova getuigen

Bericht door Afgewezen »

Jezus is de Zoon van God en zo, op die manier, is Hij ook God. We moeten daar denk ik niet al te veel over gaan filosoferen, want we kunnen dat nooit precies op formule krijgen. En dat hoeft ook niet.
Wat dat betreft houd ik van de eenvoud van de Twaalf Artikelen:

Ik geloof in God, de Vader, de Almachtige, Schepper des hemels en der aarde,
en in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onze Heere...
Ik geloof in de Heilige Geest...
Plaats reactie