Onderhandelingen in de hemel?

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Onderhandelingen in de hemel?

Bericht door Jongere »

De bijbelverklaarders? Wie zijn dat dan?
Ik denk dat je dit wel letterlijk moet nemen, op grond van Openb. 12.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Onderhandelingen in de hemel?

Bericht door albion »

Jongere schreef:
De bijbelverklaarders? Wie zijn dat dan?
Patrik, Polus, Wels, Wal., Fenton, Humphreys
Jongere schreef: Wat bedoel je met "de huidige hemel"? Welke tijd bedoel je met huidig? Als je 2009 bedoelt ben ik het niet met je eens. Mij lijkt Openbaring 12 te zeggen dat na de geschiedenis van het kind de satan uit de hemel is geworpen.
Jongere schreef: Ik denk dat je dit wel letterlijk moet nemen, op grond van Openb. 12.
Spreek je jezelf nu niet tegen??
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Onderhandelingen in de hemel?

Bericht door Jongere »

albion schreef:
Jongere schreef: Wat bedoel je met "de huidige hemel"? Welke tijd bedoel je met huidig? Als je 2009 bedoelt ben ik het niet met je eens. Mij lijkt Openbaring 12 te zeggen dat na de geschiedenis van het kind de satan uit de hemel is geworpen.
Jongere schreef: Ik denk dat je dit wel letterlijk moet nemen, op grond van Openb. 12.
Spreek je jezelf nu niet tegen??
Nee, ik zeg toch twee keer precies hetzelfde?

Mij lijkt Openbaring 12 te zeggen dat ná de geschiedenis van het kind (= Jezus Christus, na Zijn hemelvaart of tijdens de rondwandeling op aarde (Lukas 10)) de saten uit de hemel is geworpen. Dat betekent dat je de geschiedenis van Job letterlijk mag/moet nemen, satan kon daar nog verkeren in de hemel. Hij had namelijk nog rechtsgrond om de 'broederen te verklagen'. Na de overwinning van Michaël en zijn engelen (beter gezegd: van Christus) had hij dat niet meer, zien we aan de stem die klonk in de hemel (Openb. 12)
Plaats reactie