Familiedagen

Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Familiedagen

Bericht door Wilma van den Berg »

artistiek schreef:Mij niet gezien op deze beurzen. Ik heb een hekel aan slenteren, overdosis aan (goedbedoelde) stichtingen, potpourri aan muzikale creaties :bobo , stoffige pullaria-stands enz... Wellicht is de opzet van de beurzen goed bedoeld maar dat je dan ook nog eens entree moet betalen + de reiskosten + parkeergeld = gewoon overdreven.
Voor kinderen is zo'n beurs een feest maar volgens mij zijn er genoeg alternatieven waar het hele gezin kan genieten...
Eerlijk gezegd lijkt het me tot nu toe beter georganiseerd dan de Wegwijs..maar goed, we zullen zien. Overigens zie ik nog steeds uit naar Fleurig. Destijds in Barneveld, wat ik altijd geweldig leuk vond. Nu kan ik het helaas nergens meer vinden (of kijk ik zo verkeerd?)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Familiedagen

Bericht door henriët »

Wilma van den Berg schreef:
artistiek schreef:Mij niet gezien op deze beurzen. Ik heb een hekel aan slenteren, overdosis aan (goedbedoelde) stichtingen, potpourri aan muzikale creaties :bobo , stoffige pullaria-stands enz... Wellicht is de opzet van de beurzen goed bedoeld maar dat je dan ook nog eens entree moet betalen + de reiskosten + parkeergeld = gewoon overdreven.
Voor kinderen is zo'n beurs een feest maar volgens mij zijn er genoeg alternatieven waar het hele gezin kan genieten...
Eerlijk gezegd lijkt het me tot nu toe beter georganiseerd dan de Wegwijs..maar goed, we zullen zien. Overigens zie ik nog steeds uit naar Fleurig. Destijds in Barneveld, wat ik altijd geweldig leuk vond. Nu kan ik het helaas nergens meer vinden (of kijk ik zo verkeerd?)
is dat niet 'Naar buiten'geworden?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Re: Familiedagen

Bericht door BoCo »

artistiek schreef:Mij niet gezien op deze beurzen. Ik heb een hekel aan slenteren, overdosis aan (goedbedoelde) stichtingen, potpourri aan muzikale creaties :bobo , stoffige pullaria-stands enz... Wellicht is de opzet van de beurzen goed bedoeld maar dat je dan ook nog eens entree moet betalen + de reiskosten + parkeergeld = gewoon overdreven.
Voor kinderen is zo'n beurs een feest maar volgens mij zijn er genoeg alternatieven waar het hele gezin kan genieten...
22,50 euro incl. eten, drinken, parkeren voor het hele gezin lijkt mij toch niet helemaal overdreven. Dat red je volgens mij zelfs niet meer bij pretparken en dierentuinen voor 1 persoon.
Je hoeft je op de Familiedagen volgens mij ook niet druk te maken over je oren (popmuziek draaien ze er niet) en prulletjes (de kermis- cq braderiestandjes staan deze zomer wel weer in Zeeland).
En de benenwagen kan voor worden gezorgd... regelmatig een gratis hapje of drankje op een terras. En na al dat lekkers snel weer in beweging.
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18744
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Familiedagen

Bericht door helma »

BoCo schreef: 22,50 euro incl. eten, drinken, parkeren voor het hele gezin lijkt mij toch niet helemaal overdreven..
helemaal niet duur!!
Hardenberg is mij alleen te ver....
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Familiedagen

Bericht door Josephus »

BoCo schreef:
artistiek schreef:Ik heb een hekel aan [...] potpourri aan muzikale creaties :bobo
Je hoeft je op de Familiedagen volgens mij ook niet druk te maken over je oren (popmuziek draaien ze er niet)
Ik heb zo'n idee dat Artistiek dat niet bedoelde... :hum
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Familiedagen

Bericht door artistiek »

Josephus schreef:
BoCo schreef:
artistiek schreef:Ik heb een hekel aan [...] potpourri aan muzikale creaties :bobo
Je hoeft je op de Familiedagen volgens mij ook niet druk te maken over je oren (popmuziek draaien ze er niet)
Ik heb zo'n idee dat Artistiek dat niet bedoelde... :hum
Neuh :nonnon alhoewel ik soms niet het verschil zie tussen hen die popmuziek maken en de onder ons 'populaire' muzikanten... :jongle

@BoCo ik sprak meer op de gezinsbeurs eigenlijk... Maar ik betaal liever entree voor een dierentuin als voor een 'commerciële tuin' waar je alleen maar geneigd bent je zakken te vullen met spullen die je eigenlijk niet nodig hebt... over hyperconsumptie gesproken ;) en dus bakken met geld uitgeeft waar je meestal weer spijt van krijgt.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Familiedagen

Bericht door Josephus »

artistiek schreef:Neuh :nonnon alhoewel ik soms niet het verschil ziet tussen hen die popmuziek maken en de onder ons 'populaire' muzikanten... :jongle
En als je wel verschil opmerkt, moet je soms zelfs concluderen dat veel popmuziek beter is... :hum

:offtopic
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Familiedagen

Bericht door albion »

BoCo schreef:
albion schreef: Het is hetzelfde als met de goede doelen. Je wordt er mee overladen en op den duur krijg je er een hekel aan. Te veel van het goede werkt averechts. Misschien een leuk uitje voor de noordelijke provincies (dichter in de buurt dan Utrecht)
Naar mijn idee is het ook voornamelijk bedoeld voor het noorden (Veluwe, Twente tot Friesland en Groningen).
Ik hoor regelmatig van mensen uit de noordelijke hoek die naar Wegwijs zijn geweest, dus ook de Utrechtenaar is welkom op de Familiedagen.

Wat een bijzondere vergelijking met goede doelen, dat kan niet de bedoeling zijn van het initiatief. En op welke manier kan je er te veel van krijgen? Jij blijft toch de baas? Er is geen enkel goed doel wat je iets verplicht. Dan zul je nog veel meer last hebben van alle reclames...
Ik krijg zeer regelmatig acceptgiro's van goede doelen of ik 15, 25, etc. euro wil geven. Ze laten het bedrag nog niet eens vrij. En ze bellen om de klipklap of het niet automatische afgeschreven mag worden. Dat irriteert me boven mate... Het is nog steeds een gift heb ik ze duidelijk gemaakt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Familiedagen

Bericht door freek »

albion schreef:
BoCo schreef:
albion schreef: Het is hetzelfde als met de goede doelen. Je wordt er mee overladen en op den duur krijg je er een hekel aan. Te veel van het goede werkt averechts. Misschien een leuk uitje voor de noordelijke provincies (dichter in de buurt dan Utrecht)
Naar mijn idee is het ook voornamelijk bedoeld voor het noorden (Veluwe, Twente tot Friesland en Groningen).
Ik hoor regelmatig van mensen uit de noordelijke hoek die naar Wegwijs zijn geweest, dus ook de Utrechtenaar is welkom op de Familiedagen.

Wat een bijzondere vergelijking met goede doelen, dat kan niet de bedoeling zijn van het initiatief. En op welke manier kan je er te veel van krijgen? Jij blijft toch de baas? Er is geen enkel goed doel wat je iets verplicht. Dan zul je nog veel meer last hebben van alle reclames...
Ik krijg zeer regelmatig acceptgiro's van goede doelen of ik 15, 25, etc. euro wil geven. Ze laten het bedrag nog niet eens vrij. En ze bellen om de klipklap of het niet automatische afgeschreven mag worden. Dat irriteert me boven mate... Het is nog steeds een gift heb ik ze duidelijk gemaakt.
Inderdaad, sommige organisaties handelen op dit punt uiterst onfatsoenlijk.
BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Re: Familiedagen

Bericht door BoCo »

De associatie Familiedagen en goede doelen lijkt me wat overdreven.

Het kan ook niet snel goed zijn. Lage entree, oneindige voorzieningen inbegrepen. Er mogen geen goede doelen staan, commerciele activiteiten worden direct in verband gebracht met materialisme..
Het valt niet mee om te voldoen aan alle eisen.

Kom op ontopic, wie komen we tegen?
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Familiedagen

Bericht door Gabrielle »

ik ben bang dat ik geheel tegen mijn principes in, toch een bezoek ga brengen aan de dagen.

alternatief dagje uit, altijd beter dan een dag naar het zwembad bijvoorbeeld.
( wat moet je anders in februari, in een vakantie)
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Familiedagen

Bericht door tukkertje »

Gabrielle schreef:ik ben bang dat ik geheel tegen mijn principes in, toch een bezoek ga brengen aan de dagen.

alternatief dagje uit, altijd beter dan een dag naar het zwembad bijvoorbeeld.
( wat moet je anders in februari, in een vakantie)

Reken natuurlijk wel op vrijkaarten van BV. :slurp :slurp
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10470
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Familiedagen

Bericht door Zita »

ik zou niet weten wat ik er zou moeten zoeken. Funshoppen doe ik wel op een plaats waar ik leuke en betaalbare dingen kan kopen. Op terrasjes zitten doe ik wel waar leuke terrasjes zijn. Bovendien moet ik er even niet aan denken hoe lang de rijen wel niet zullen zijn als wij zuunige hollanders iets gratis kunnen verschalken. En wat heeft het nog meer te bieden? Het reformatorische sausje? Lijkt me niet geheel noodzakelijk bij bovengenoemde activiteiten.
BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Re: Familiedagen

Bericht door BoCo »

Zita schreef:ik zou niet weten wat ik er zou moeten zoeken. Funshoppen doe ik wel op een plaats waar ik leuke en betaalbare dingen kan kopen. Op terrasjes zitten doe ik wel waar leuke terrasjes zijn. Bovendien moet ik er even niet aan denken hoe lang de rijen wel niet zullen zijn als wij zuunige hollanders iets gratis kunnen verschalken. En wat heeft het nog meer te bieden? Het reformatorische sausje? Lijkt me niet geheel noodzakelijk bij bovengenoemde activiteiten.
He lekker zuur. Hou ik wel van.. :langue
Het is overigens de 1e editie, laten we even afwachten hoe druk het word, en hoe (on)gezellig de terassen zijn. Misschien word het alleen maar gezellig als jij ook komt.. :jongle
Dat sausje is trouwens wat rijker van smaak...
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Familiedagen

Bericht door Hendrikus »

BoCo schreef: Dat sausje is trouwens wat rijker van smaak...
D'r zit ook een scheutje BoCo doorheen, bedoel je?
~~Soli Deo Gloria~~
Gesloten