Wie kent dit boek?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door refo »

Zita schreef:Ik zoek een kinderboek over kranen, shovels en vuilniswagens. Neef van twee vindt dat het allerleukste wat er bestaat. Wie heeft een gouden tip?
Waarom een kinderboek? Het gaat hem denk ik om de platen. Misschien zijn er catalogi van dat soort materieel bij leveranciers ervan.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door -DIA- »

Wie weet in welk boek de preek van ds. G.F. Gezelle Meerburg over Luks 12:54-57 staat? En is dit boek nog te koop? De preek is een zeer treffelijke preek voor de tijd waarin wij nu leven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hoopvol
Berichten: 1294
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Hoopvol »

-DIA- schreef:Wie weet in welk boek de preek van ds. G.F. Gezelle Meerburg over Luks 12:54-57 staat? En is dit boek nog te koop? De preek is een zeer treffelijke preek voor de tijd waarin wij nu leven.
In het boek Levenslessen.

https://www.deboekenkamer.nl/tweedehand ... sen_13425/
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door -DIA- »

Hoopvol schreef:
-DIA- schreef:Wie weet in welk boek de preek van ds. G.F. Gezelle Meerburg over Luks 12:54-57 staat? En is dit boek nog te koop? De preek is een zeer treffelijke preek voor de tijd waarin wij nu leven.
In het boek Levenslessen.

https://www.deboekenkamer.nl/tweedehand ... sen_13425/
Dank u!
Ik heb de preek ook online gevonden:
https://docplayer.nl/22154234-Ds-g-f-ge ... reken.html
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Simon0612 »

Iemand bekend met de serie van Steven James? Ik heb de serie en ben wel benieuwd wat anderen er van vinden. :livre
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wie kent dit boek?

Bericht door helma »

Simon0612 schreef:Iemand bekend met de serie van Steven James? Ik heb de serie en ben wel benieuwd wat anderen er van vinden. :livre
Ik heb er een paar gelezen. Nu had ik er weer 1 bij de kringloop gekocht maar gek genoeg heb ik er toch geen zin meer in. Mijn eigen leven is soms al spannend genoeg Afbeelding

Op een of andere manier is mijn liefde (en concentratie...) voor boeken aan het wegebben. Sanne van Havelte heb ik nog staan uit nostalgie, maar ik heb niet het idee dat ik ze nog eens zal lezen.
Ik luister wel luisterboeken of preken, dat gaat beter in mijn hoofd dan lezen.
En Steven James is dan weer niet het genre wat ik zal luisteren.

Ben nu het boek van Rosaria Butterfield aan het luisteren. En ondertussen ook lezingen van haar op youtube. Dat is wel een boek wat ik nog eens zou herhalen, denk ik. Heel erg leerzaam.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: RE: Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Anselmus »

helma schreef:
Simon0612 schreef:Iemand bekend met de serie van Steven James? Ik heb de serie en ben wel benieuwd wat anderen er van vinden. :livre
Ik heb er een paar gelezen. Nu had ik er weer 1 bij de kringloop gekocht maar gek genoeg heb ik er toch geen zin meer in. Mijn eigen leven is soms al spannend genoeg Afbeelding

Op een of andere manier is mijn liefde (en concentratie...) voor boeken aan het wegebben. Sanne van Havelte heb ik nog staan uit nostalgie, maar ik heb niet het idee dat ik ze nog eens zal lezen.
Ik luister wel luisterboeken of preken, dat gaat beter in mijn hoofd dan lezen.
En Steven James is dan weer niet het genre wat ik zal luisteren.

Ben nu het boek van Rosaria Butterfield aan het luisteren. En ondertussen ook lezingen van haar op youtube. Dat is wel een boek wat ik nog eens zou herhalen, denk ik. Heel erg leerzaam.
Misschien vind je dit boek dan ook interessant: https://www.bijbelsberaadmv.nl/2021/04/ ... veranderd/
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door helma »

Dank je! Heb inmiddels al wat podcasts geluisterd vanmiddag van deze site. En dat boek houd ik in mijn achterhoofd.
Het boek van Rosaria en de weg die de Heere met haar is gegaan geeft mij echt hoop voor verloren zonen en dochters.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Charles »

Toen ik onlangs ging nadenken en opzoeken welke jeugdboeken mij het meeste aanspraken bleken die voornamelijk door Piet Prins te zijn geschreven. Ik kan me echter ook nog een jeugdboek herinneren waarbij ik aan het einde echt traantjes heb moeten wegpinken. Gaat over een broer en zus die in een Jappenkamp zitten, ontsnappen en samen reis door de jungle maken. Op enige moment komen ze bij een rivier en aan de overkant zitten de Amerikanen, ze kunenn die ook al horen. Bij het oversteken van de rivier glijdt één van de twee uit, valt hard en verdrinkt... Zo ongeveer op de een nalaatste bladzijde.

Iemand enig idee welk jeugdboek dit geweest zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Tiberius »

Dat is wel zuur, ja. Geen happy end dus.
Nee, ik zou niet weten welk boek dat is.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Erik1960 »

Charles schreef:Toen ik onlangs ging nadenken en opzoeken welke jeugdboeken mij het meeste aanspraken bleken die voornamelijk door Piet Prins te zijn geschreven. Ik kan me echter ook nog een jeugdboek herinneren waarbij ik aan het einde echt traantjes heb moeten wegpinken. Gaat over een broer en zus die in een Jappenkamp zitten, ontsnappen en samen reis door de jungle maken. Op enige moment komen ze bij een rivier en aan de overkant zitten de Amerikanen, ze kunenn die ook al horen. Bij het oversteken van de rivier glijdt één van de twee uit, valt hard en verdrinkt... Zo ongeveer op de een nalaatste bladzijde.

Iemand enig idee welk jeugdboek dit geweest zou kunnen zijn?
In welk jaar (ongeveer) las je dit boek?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Charles »

Dat zal zo rond 1991 zijn geweest (min of plus een paar jaar).
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Zita »

Zita schreef:Ik zoek een kinderboek over kranen, shovels en vuilniswagens. Neef van twee vindt dat het allerleukste wat er bestaat. Wie heeft een gouden tip?
Het werd deze:
https://lemniscaat.nl/boeken/kom-uit-die-kraan/
Erg leuk boek. Neef heeft het nu vijf dagen in zijn bezit en kan de zinnen al afmaken.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Nasrani »

Wie kent de commentaarreeks over het oude testament van John Goldingay?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door huisman »

Iemand bekent met dit boek of de auteur? Lijkt mij erg interessant maar zie graag een recensie voordat ik hem koop.

Afbeelding
Een cultuurgeschiedenis over de geboorte van het christendom in de Grieks-Romeinse wereld.

‘Ontluikend christendom’ van Daniël de Waele is een cultuurgeschiedenis over het ontstaan van het christendom. Hoe beleefden heidenen, joden en christenen het ondermaanse bestaan in de eerste eeuwen van onze jaartelling, zo ongeveer van de eerste tot de vierde eeuw? Hoe leefden zij, wat geloofden zij, hoe dachten zij en hoe beïnvloedden zij elkaar? Natuurlijk, het waren mensen zoals wij, maar de moderne mens valt van de ene verbazing in de andere, en staat soms verbluft als hij ontdekt hoe anders mensen toen tegen het leven aankeken. Kennis van die pluriforme, multireligieuze wereld draagt ook bij aan de verheldering van een reeks geschriften die in die tijd het licht zagen: het Nieuwe Testament.

‘Men zal niet gemakkelijk een tegenhanger van dit boek vinden, waarin zowel het jodendom als het heidendom als het vroege christendom zo nauwkeurig in beeld worden gebracht.’ – Prof. dr. Klaas A.D. Smelik
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie